Нов препъникамък за Брекзит – Гибралтар Испания плаши с вето споразумението за напускане

Стълб спасил влака в Кресненското дефиле от падане в реката

Мъж насъска питбула си срещу професор в столичния кв. „Овча купел”

Премиерът на Испания обяви, че може да насрочи предсрочни избори

Менте намаления дебнат този Черен петък Ако на витрината пише “- 70%”, всички стоки трябва да са със 70 на сто по-ниски

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 21 ноември 2018

Дворът на кирилицата посрещна висши държавници от Бурятия, Калмикия и Чечня Откриха още 4 бюст-паметника в Алеята на писателите

Бумащина спира 30 млн. лв. за лекарите Всяка година касата пренасочва огромна сума от перо на перо

Искрен Веселинов: Оставката на Каракачанов не е актуална, той е изключително ефективен

Скандал с личния имейл на Иванка Ползвала го за служебна кореспонденция

Ердоган: Решенията на Европейския съд за правата на човека не обвързват Турция

Марияна Николова ще е новият вицепремиер Депутатите гласуват номинацията й утре по предложение на премиера Борисов

Данък за гледане на мач в кръчма Целта е да се защитят авторските права на телевизиите

Президентът: Не аз определям заплатата си, а Народното събрание Ще се срещна с Борисов, когато управляващите имат визия за справяне с корупцията, каза Румен Радев

22 млн. евро заем за 4 нови станции

Ключът на китайската експанзия Пекин открива за себе си нови коридори към Европа през Кавказ

Говорим ли за икономика, китайското правителство мисли и действа бързо. Включително по отношение на износа. Повечето стоки стигат до Европа по море. Пекин обаче търси алтернативи – за транспорт по суша. Преди четири години китайският президент Си Цзинпин обяви, че страната му ще започне изграждането на нов „Път на коприната“.

Става въпрос за различни транспортни коридори от Китай към Запада: през Русия и Беларус, през Централна Азия, Азербайджан, Грузия и Турция или през Пакистан до Индийския океан, а оттам – по море. Пекин открива за себе си нови коридори. И ще може да избере най-изгодните, като се възползва от противоречията между страните по протежение на новия „Път на коприната“.

Но пътят дотам е още дълъг. Първо ще трябва да се инвестира в района – поне така обеща на среща с 16 свои колеги от Източна Централна и Югоизточна Европа китайският премиер Ли Къцян. Разбирай: Китай ще направи инвестиции в техните инфраструктури. Дори назова конкретна цифра: три милиарда долара – пари, от които тези страни спешно се нуждаят.

В цялата тази схема на Грузия се пада да играе ключова роля – на транспортен възел за китайските продукти. Но не само заради централното географско положение на тази страна, а и защото, според Световната банка, Грузия вече предлага отлични рамкови условия на чуждите инвеститори: малко бюрокрация, функциониращи институции, липсваща корупция, постоянен растеж.

От стратегическо значение за Китай е придобиването и разширяването на черноморското пристанище в град Поти, където един ден ще могат да акостират и по-големи кораби. Междувременно Грузия вече е третият най-важен търговски партньор на Китай.

Инвестиции идват и от съседна Турция, Иран и дори от Русия. Отношенията на Грузия със северната й съседка обаче са обтегнати от 2008 година насам.

(със съкращения)

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.