Нинова към Борисов: На „Позитано“ една оставка не можете да вземете като хората

Над 4000 фолклорни изпълнители се събират на Петропавловския събор край Търново

5 мита за целулита

Съдят ловец, убил домашно куче

България се присъедини към Центъра за киберотбрана на НАТО

Лекари се борят за живота на раненото в катастрофата до Долище дете

Мъж загина в катастрофа между трактор, кола и камион

Катастрофа затвори пътя Свищов – Ореш

Двама владици осветиха новия храм „Свети Дух” в Монтана Почетен гражданин дари 300 000 евро на областния град

Фандъкова: Строим 15 нови сгради на детски градини и 10 училищни

Еврофутбол не е само спортни залози

Задържаният кмет на Костенец обещал подкуп на общински съветник

Наши тенисисти уреждали мачове

Прокуратурата внесе обвинението за убийството на бизнесмена Венцислав Маринов в Нареченски бани

ТЕЦ „Варна“ работи изцяло на природен газ За пристанището има инвестиционен план за близо 90 млн. евро

Кметът на София: Проблемът с фините прахови частици остава в определени дни, замърсяването е сериозно 2019 г. ще бъде годината на метрото, ще са готови 48 км, каза още Фандъкова

Кметът на София Йорданка Фандъкова пожела успех на Пловдив, който от днес официално става европейска столица на културата за 2019 г.

По повод тежките метеорологични условия и снеговалежите в София, Фандъкова обясни пред БНТ, че почистването на града е денонощна задача, като на този етап няма проблеми с движението. Следим с джипиес почистването в реално време, колегите и аварийните дирекции са непрекъснато на терен, допълни кметът.

Решаването на проблема със замърсяването на въздуха в София безспорно е сред основните приоритети, категорична беше Фандъкова.

„Полагаме максимални усилия въздухът в София да става все по-чист. Проблемът с фините прахови частици остава в определени дни, замърсяването е сериозно“, каза тя.

Никоя институция обаче не може да се справи сама с този проблем, трябва да се включат всички, както и самите граждани, призова кметът.

„Подобрихме обществения транспорт, за да имат хората алтернатива с нови автобуси, трамваи, метро. Настоявам да бъде инкриминирано горенето на отпадъци – това е забранено и сега, нормите обаче са административни и не водят до нужния ефект“, заяви Фандъкова.

Инициативата ни да има стандарти за въглищата и дървата – по-ниско съдържание на пепел и сяра във въглищата, а дървата да са по-сухи, беше подкрепена от НС, обясни кметът.

„Безвъзмездно ще предоставим възможност повече от 1/3 от домакинствата да сменят своята отоплителна инсталация с по-екологична – ще получат климатици или печки на пелети. Затова обаче са нужни кампании, убеждаване, надявам се че ще имаме подкрепата на хората. Плановете ни са 20 000 домакинства в следващите 2-3 години да сменят отоплителната си инсталация“, каза още Фандъкова.

Безспорно, най-много хора палят отпадъци в ромските махали на София, призна градоначалникът. Най-голямо усилие полагаме в район „Красна поляна“, успяхме да съборим два от блоковете на т.нар. Виетнамски общежития, които създаваха изключителни проблеми, допълни кметът.

Фандъкова коментира и проблемата тема с въвеждането на винетки за Северната скоростна тангента, което в крайна сметка отпадна след преговори между АПИ и Столична община.

„Ние от години работим в много добра координация с АПИ. За голяма част от софиянци Северната скоростна тангента е градски път, който обслужва пет района. Очакваме тази година да започне разширението и на Южната дъга – от „Младост“ до АМ „Тракия“ и съм убедена, че ще постигнем споразумение с АПИ, заяви Фандъкова.

Относно широко коментирания и критикуван в социалните мрежи ремонт на централната столична улица „Граф Игнатиев“, Фандъкова заяви, че не смята започването му за грешка.

„Не е грешка, че правим реконструкция на тази улица, която не е извършвана от десетки години. На мен като кмет ми беше неудобно да минавам от там, стърчаха арматури от релсите, да не говорим за настилки и пазара за книги с кашони от банани – мисля че това не е алтернатива за столицата на България. Ремонтът далеч не е само в настилките – преди това там беше подменена канализация на над 100 години, топлопровод. Хората трябва да знаят, че е завършен обектът само в участъка на трамвайните релси. Много важно беше да махнем оградите заради големите неудобства, които изтърпяха търговците и живеещите в района, но настилките по тротоарите и пред църквата „Свети Седмочисленици“ не са готови“, каза тя.

Аз съм кметът, който е налагал най-сериозни санкции без да се интересувам коя е фирмата – голяма или малка. Разбира се, че се ядосвам, когато не е направено нещо както трябва, но ще ги връщаме докато не се направи качествено, категоричен е столичният кмет.

През последните 10 години София непрекъснато е строителна площадка и това няма как да е по друг начин – ние трябваше да възстановяваме града, призна Фандъкова.

2019 г. ще бъде годината на метрото, ще са готови 48 км. Това са огромни инвестиции, огромни усилия. Най-голямото постижение е, че не спряхме да строим метрото, намерихме възможност да го направим дори със собствени средства, без еврофинансиране, обясни кметът.

На въпроса дали смята да се кандидатира за нов мандат на предстоящите местни избори, Фандъкова заяви, че все още е рано да се вземе решение дали ще се кандидатира пак. Ще се коментира въпросът, важно е какво оставяме след нас. Когато имам готово решение, ще го съобщя на всички, допълни кметът.

 

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Къде са зелените билети тогава???
    Аз затова пътувам без билет, протестирам срещу лицемерието и популизма на общината и срещу различното отношение към нормалните хора и към Наглите цигани в градския транспорт от страна на контрольорите!

  2. А кога ще се мият улиците през вечер, питам аз, така както е във всички нормални градове по света. Докога ще чакаме дъжда да ни измие улиците????

  3. Кога ще се мият улиците през вечер, както е във всички нормални градове по света??? И докога ще чакаме дъжда да ни измие улиците???

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.