Хакнаха сайтовете на летищата в Бургас и Варна

Концесионери лъжат с чадърите на плажа Заради шмекерии туристите няма да се върнат по морето

Планински спасители свалиха жена със счупен крак от Витоша

Главният редактор на „Труд“ Петьо Блъсков: Всеки ръководител на високо равнище трябва да има мозъчна група, но да не е съставена от известни социолози

България с над 800 медала от олимпиади по природни науки Учредяваме международните състезания по физика и астрономия

Алпинист се отказа от върха, за да спаси живот В самото подножие на връх Ленин в Памир Георги Илков-Темето жертва мечтата си

Верижна катастрофа с 4 коли предизвика задръстване на път Е-79 край Симитли

Председателят на касата Жени Начева: Частните фондове и НЗОК с еднакви здравни услуги

Индия ще направи втори опит да изстреля космически апарат към Луната

Кметът на Разлог вдигна сватба на сина си (СНИМКИ)

Започна умъртвяването на 17 000 прасета от свинекомплекса в село Николово

Фалшив изумруд? Няма грешка с малахита

249 са кандидат-студентите за новия Факултет по медицина Първото класиране ще бъде обявено на 5 август

Форбс: Хакери са откраднали огромно количество данни от федералната служба за сигурност на Русия

Пендаровски: Комисията за историческите въпроси между Северна Македония и България е в задънена улица

София с 8 километра ново метро до края на годината

Планът за три нови станции по бул. “Вл. Вазов” ще е готов до есента

Не е отпаднала идеята за подземна железница до Студентски град

Първите 8 километра от третата метролиния в София се планира да бъдат пуснати до края на годината. Това е участъкът от бул. “Владимир Вазов” през Орлов мост, Одеон, НДК, бул. “България” до “Красно село”, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова. “Започна вторият етап от бетонирането на релсов път на третия лъч между станциите на Орлов мост и при Малък градски театър “Зад канала”. До края на месеца трябва да е напълно готов релсовия път между бул. “Вл. Вазов” и депо “Земляне”, съобщи още кметът.

С пускането на новата линия от “Овча Купел” ще се стига за около 12 мин. до центъра на града, а от жк “Левски” – за около 10 минути.

Четири станции в “Овча купел” се очаква да тръгват през февруари или март 2020 г.

При налично финансиране в следващите години могат да бъдат построени последните два етапа от третия лъч. Те включват 6 станции в кварталите “Гео Милев” и “Слатина” и по бул. “Цариградско шосе” и 3 по бул. “Вл. Вазов”. “За трите станции проектът е готов, есента ще има готов регулационен план. За другите шест в “Слатина” започва процедурата по регулационния план, и ще вървят процедури шест месеца”, обясни пред “Труд” шефът на столичния Метрополитен инж. Стоян Братоев.

Реализацията на продължението към Симеоновския лифт е далече във времето и зависи от намирането на финансиране, но за нея има готов проект. Подготвя се проект и за изграждането на две станции, които да тръгват от спирка “Люлин”. Засега не е отпаднала идеята и за разклонение на метрото до Студентски град, но тя се планира в по-далечна перспектива.

 

Модернизират 12 влака

20 нови машини са вече в столицата

В момента модернизират два от руските влакове, които се движат по линия 1 на столичното метро. Скоро ще започне обновяването и на още 10 от машините, произведени от “Метровагонмаш”. При приемането на инициативата от Столичния общински съвет стана ясно, че идеята е цялостен ремонт да им осигури още около 15 г. живот.

Пристигнали са в София и поръчаните 20 нови метровлака “Сименс”, които ще се движат по третата метролиния, когато бъде готова.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.