Отпуснаха още пари за улици на общините в Разградско Близо 10 млн. лв. станаха целевите средства, отпуснати от правителството

Децата от ДГ №6 „Щастливо детство“ поздравиха хората от Дом „Св. Петка“ в кв. „Струмско“

Европейската комисия постигна споразумение с Италия за бюджета на страната за 2019 година

Спецсъдът пусна под домашен арест Десислава Иванчева и Биляна Петрова

Песков: Доставките на системите Пейтриът няма да се отразят на споразумението на Москва с Анкара за С-400

Автомобил се преобърна по таван на бул. „България“ в Пловдив Пътник е пострадал и е откаран в болница

Гръцкият президент: Няма да приемем своеволни интерпретации на споразумението за името на Македония

Отхраднаха Аполон от Централна баня

Нови 5 метростанции след 9 месеца

Все още не е ясно дали ще бъде приета оставката на белгийския премиер

Авиомузей открива ученически членски клуб

Трамваите тръгват по „Графа“ утре

Цистерна с 30 тона гориво се преобърна на околовръстния път на Казанлък Периметърът е отцепен, за да се предотврати евентуален взрив

Млада актриса изнася уроци по секс

Правителството търси независим международен консултант за анализ на концесионния договор на ски зона Банско

Койчо Русев: В Европа тол-системата обхваща 15% от пътищата, у нас се говори за до 80%

Снимка: Уикипедия

Повишаването на таксите за движение по пътната мрежа чрез тол-системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми. Това заяви Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ, по БНР. Според него, продължава да има неизяснени въпроси.

„Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища, все още е плачевно, но трябва да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени“, каза Русев.

Той подчерта, че в Европа – там, където е въведена, тол-системата обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за 50 и до 80%. По думите му, трябва да се изясни дали въобще има нужда от тази тол-система. Според него има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза.

„Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС – стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава“, предложи койчо Русев.

Според него браншът е готов за диалог, но никой не чува неговия глас.

Тази седмица ще бъдат отворени финансовите оферти на кандидатите за изграждане на тол-системата, които имат по-голямата тежест в крайния резултат – 70%. Участниците в търга са общо 6 – чужди и български консорциуми.

Системата ще се възползва от стратегическото си географско положение. Транзитният тежкотоварен трафик ще се таксува адекватно, а не както сега – 21 лв. на фона на цената в Сърбия, която е до 180 лв. за преминаване.

Има и съпротива срещу новата система – 14 обжалвания на процедурата по обществената поръчка. Държавата ще заведе иск срещу най-често обжалващите обществената поръчка фирми. Одиторска компания оценява пропуснатите ползи за държавата от забавянето. Според регионалния министър, става дума за 1,5 млн. лв. на ден постъпления и приходи.

Стойността на тол-системата се очаква да бъде около 200 млн. лв.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.