Вижте как Натали Трифонова играе сиртаки (ВИДЕО)

Българка с бестселър в Австралия Книгата на Елена Лонг и съпруга й се купува и в САЩ, Канада и Бразилия

Кметът на София Йорданка Фандъкова присъства в Киев на откриването на площад на името на Димитър Пешев

Григор започна срещу слаб египтянин вместо срещу опитния Троицки на “Ролан Гарос” Българинът взе първия сет на едно

71-годишен шофьор опитал да подкупи катаджии

Димитър Данчев: Бедността е причина да не сме в Еврозоната

Атанас Йовчев от Варна: Плодове, чай и мед спасяват от тежки болести Само за 20 дни мъжът стопил 16 килограма

Четирима убити и 11 ранени при въздушен удар в столицата на Йемен Сана

Освободени от работа шофьори се жалват в Инспекцията по труда за неизплатени възнаграждения 304 нарушения на законодателство са установили проверяващите през април

Премиерът Борисов откри паметна плоча на Димитър Пешев (СНИМКИ)

Олдън Еренрайх е младият Хан Соло Емилия Кларк с централна женска роля

Цветан Цветанов проведе работна среща с министър-председателя на Косово Рамуш Харадинай

Вилма Елес се завърна на екран Коварната Каролин от "Времето лети" мечтае за положителна роля

Двама палестинци са убити от израелски огън на Ивицата Газа

Александър Сано: Вярвам в любовта и затова ми се случва

Койчо Русев: В Европа тол-системата обхваща 15% от пътищата, у нас се говори за до 80%

Снимка: Уикипедия

Повишаването на таксите за движение по пътната мрежа чрез тол-системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми. Това заяви Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ, по БНР. Според него, продължава да има неизяснени въпроси.

“Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища, все още е плачевно, но трябва да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени”, каза Русев.

Той подчерта, че в Европа – там, където е въведена, тол-системата обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за 50 и до 80%. По думите му, трябва да се изясни дали въобще има нужда от тази тол-система. Според него има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза.

“Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС – стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава”, предложи койчо Русев.

Според него браншът е готов за диалог, но никой не чува неговия глас.

Тази седмица ще бъдат отворени финансовите оферти на кандидатите за изграждане на тол-системата, които имат по-голямата тежест в крайния резултат – 70%. Участниците в търга са общо 6 – чужди и български консорциуми.

Системата ще се възползва от стратегическото си географско положение. Транзитният тежкотоварен трафик ще се таксува адекватно, а не както сега – 21 лв. на фона на цената в Сърбия, която е до 180 лв. за преминаване.

Има и съпротива срещу новата система – 14 обжалвания на процедурата по обществената поръчка. Държавата ще заведе иск срещу най-често обжалващите обществената поръчка фирми. Одиторска компания оценява пропуснатите ползи за държавата от забавянето. Според регионалния министър, става дума за 1,5 млн. лв. на ден постъпления и приходи.

Стойността на тол-системата се очаква да бъде около 200 млн. лв.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.