На 22 юли 2018 да почерпят

Мама Миа 2 избра хърватския остров Вис Звездите на мюзикъла превръщат доскоро непознатото късче земя в туристически хит

Одежда всяка тука оставете Най-добрите нудистки плажове по света и у нас

Букурещ раздава ваучери за закупуване на еко коли

Проливен дъжд наводни част от Русе

Галена дефилира по бански в Маями Фолк певицата се разходи рамо до рамо с известни манекенки

Един от задържаните надзиратели във Варна остава в ареста, другите – под домашен арест

Пентагонът подкрепи решението на Тръмп да покани Путин в САЩ

Протестиращите в Шарково се разграничиха от политическите партии

Голям залък Какво обичат да си похапват световните лидери

Близо 240 преселници без документи задържаха в Турция

Премиерът Борисов откри „Арена Шумен“ (СНИМКИ) През август стартира "Хемус" от Белокопитово до Търговище

ВМРО чества в Смилево годишнината от Илинденското въстание

Руските балерини отслабвали с бяло вино

„Арена Шумен“ – впечатляваща архитектура и функционалност

Койчо Русев: В Европа тол-системата обхваща 15% от пътищата, у нас се говори за до 80%

Снимка: Уикипедия

Повишаването на таксите за движение по пътната мрежа чрез тол-системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми. Това заяви Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ, по БНР. Според него, продължава да има неизяснени въпроси.

„Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища, все още е плачевно, но трябва да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени“, каза Русев.

Той подчерта, че в Европа – там, където е въведена, тол-системата обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за 50 и до 80%. По думите му, трябва да се изясни дали въобще има нужда от тази тол-система. Според него има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза.

„Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС – стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава“, предложи койчо Русев.

Според него браншът е готов за диалог, но никой не чува неговия глас.

Тази седмица ще бъдат отворени финансовите оферти на кандидатите за изграждане на тол-системата, които имат по-голямата тежест в крайния резултат – 70%. Участниците в търга са общо 6 – чужди и български консорциуми.

Системата ще се възползва от стратегическото си географско положение. Транзитният тежкотоварен трафик ще се таксува адекватно, а не както сега – 21 лв. на фона на цената в Сърбия, която е до 180 лв. за преминаване.

Има и съпротива срещу новата система – 14 обжалвания на процедурата по обществената поръчка. Държавата ще заведе иск срещу най-често обжалващите обществената поръчка фирми. Одиторска компания оценява пропуснатите ползи за държавата от забавянето. Според регионалния министър, става дума за 1,5 млн. лв. на ден постъпления и приходи.

Стойността на тол-системата се очаква да бъде около 200 млн. лв.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.