КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Салах вкара 20-и гол с левия крак

Кметът на Търново представя в спортното министерство осъвременен проект за тренировъчно футболно игрище

Израелски сателит засне най-модерния руски изтребител в Сирия

“Херта” спря “Байерн” за рекорд

Десетки ранени и загинали при самоубийствен атентат в Йемен

Над 500 души са загинали при бомбардировките в Източна Гута за седмица

Загинал и седем пострадали в катастрофа край Сливен

Койчо Русев: В Европа тол-системата обхваща 15% от пътищата, у нас се говори за до 80%

Снимка: Уикипедия

Повишаването на таксите за движение по пътната мрежа чрез тол-системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми. Това заяви Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ, по БНР. Според него, продължава да има неизяснени въпроси.

“Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища, все още е плачевно, но трябва да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени”, каза Русев.

Той подчерта, че в Европа – там, където е въведена, тол-системата обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за 50 и до 80%. По думите му, трябва да се изясни дали въобще има нужда от тази тол-система. Според него има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза.

“Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС – стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава”, предложи койчо Русев.

Според него браншът е готов за диалог, но никой не чува неговия глас.

Тази седмица ще бъдат отворени финансовите оферти на кандидатите за изграждане на тол-системата, които имат по-голямата тежест в крайния резултат – 70%. Участниците в търга са общо 6 – чужди и български консорциуми.

Системата ще се възползва от стратегическото си географско положение. Транзитният тежкотоварен трафик ще се таксува адекватно, а не както сега – 21 лв. на фона на цената в Сърбия, която е до 180 лв. за преминаване.

Има и съпротива срещу новата система – 14 обжалвания на процедурата по обществената поръчка. Държавата ще заведе иск срещу най-често обжалващите обществената поръчка фирми. Одиторска компания оценява пропуснатите ползи за държавата от забавянето. Според регионалния министър, става дума за 1,5 млн. лв. на ден постъпления и приходи.

Стойността на тол-системата се очаква да бъде около 200 млн. лв.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.