Почина дете, изоставено в пловдивска болница

Зам.-министър Николай Павлов: Младежите са най-ценният ресурс на България

Румънският министър на правосъдието се оттегля

Иван Гешев: Зад Иванчева стоят интереси на отломки от СДС и бивш правосъден министър

Чавушоглу: Турция взима предвид притесненията на НАТО за С-400

13 организации искат оставката на Порожанов Земеделското министерство води сектора към унищожение

Вицепрезидентът Йотова: Време е да кажем какво не ни харесва в ЕС Над 100 деца получиха награди от конкурс за Велики Преслав под патронажа на вицепрезидента

Състоянието на Бил Гейтс отново надхвърли 100 милрд. долара

Отлриха завишена радиоактивност на минералната вода в Невестино

Дончо Атанасов е подал оставка от ръководството на АПИ

Подписка за мъж, причинил смърт на пътя, докато обжалва 17-годишна присъда

Дерменджиев отговори на Любо Пенев

Земеделският министър: Проектите за плодове и зеленчуци са за близо 900 млн. лв.

МВнР: Над 70 български автомобила са платили завишени пътни такси в Турция

Отварят в понеделник офертите за новите кораби на флота

Кой преподава „Уроци по изкушения”?

Отговорът на този въпрос е лесен, но проникването в траекториите на реалните и въображаеми изкушения е дълго и непредсказуемо. В това ще се убедят почитателите на изобразителното изкуство, които посетят галерия „Нирвана” в София, където беше открита изложба живопис на Владимир Пенев.

Вернисажът на „Уроци по изкушения” привлече на 16 октомври в залите на галерията близо 150 представители на културния елит, които очакваха да чуят оценка за творчеството на художника. Но колкото е оригинален авторът, толкова и необикновено беше събитието. Нито дума от художника, нито дума от експерт-изкуствовед. В преливащия от еротика колорит зрителите бяха поведени от виолиста Валентин Геров („София квартет”), изпълнил виртуозни импровизации по Георг Телеман.

Поетиката в живописта на Владимир Пенев завладява зрителя с избухвания на доминиращи цветове – най-често оранжево и яркочервено, но и гълъбовосиньо, сивобяло и искрящо бяло, като обектът на изображението не предполага буквализъм, а загатване, паралелност на внушенията в друга пейзажност (сред дървета свещи и космогоничен фон), затова контурите на лицата често са неразпознаваеми или липсват. Отдалечаващият се гръб говори за условностите на пространството и идентичностите, а еротичното усещане е в интуитивните послания – голи тела, които комуникират помежду си в своята свобода. Шапките, чадърите, дългите ръкавици и високите токчета са акцентите на онази изисканост, придаваща социален статус на еротиката.

Тържество на изкушенията! Това е формулата, скрита в почерка на художника Владимир Пенев, чиито творби се вписват в новата митологична иконография за женската красота. Или както казваше преди повече от 120 години Оскар Уайлд, „мога да устоя на всичко, освен на изкушението”.

Изложбата може да бъде разгледана до 16 ноември.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Великите критици, често се оказват обикновени лицемерни дърдорковци. С безброй усукани изрази и дълбокомислени заключения, тази критичка иска да ни убеди, че грубата простащина е висше изкуство, недостижимо за простосмъртните. Познати са ни от детството лъжите на ласкателите в прекрасната приказка на Андерсен „Новите дрехи на царя“. Няма да е изненадващо, ако такива „критици“ открият висше изкуство в Папа Жан, ако забележат тънък ценител на женската чувствителност в Митьо Пищова, ако…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.