Чужденци похарчиха 1 млрд. лв. за хотели

Хванаха крадци на метални тръби, докато пренасят плячката

Пожарникари извадиха несретница, паднала в Луда Камчия 62-годишната жена пренощувала в коритото преди някой да чуе виковете й и да извика помощ

Българските зеленчуци изчезват Намаляват както площите, така и количествата зарзават всяка година

Росен Желясков: Разочароващо е решението на Европейския парламент в сряда да се гласува пакетът „Мобилност“

Как може да се прекрати отпуска по майчинство

МВнР на Русия: Решението на САЩ да признае суверенитета на Израел над Голанските възвишения не променя позицията на Москва, че това е територия на Сирия

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 26 март 2019

Увеличава се интересът към тристайните жилища Делът на новото строителство нарасна до 30-35%

Пакетът „Мобилност“ влиза в дневния ред на Европейския парламент

Австралиец спря Григор в Маями

US президентът даде Голан на Израел Израелските ВВС бомбардираха цели в Ивицата Газа

Израел започна да нанася удари в Ивицата Газа в отговор на ракетния обстрел

Спекулации за третия кандидат за ЧЕЗ Според чешка медия това е “Еврохолд”

Войската купува 33 000 чифта кубинки

Колата на годината в Европа е електрическа Jaguar I-Pace спечели престижната награда

За автомобил на годината в Европа бе избран Jaguar I-Pace. За първи път модел на британската компания печели традиционния конкурс, чийто победител се определя от жури, съставено от 60 специализирани журналисти от 23 държави. Те оценяват колите по различни критерии като иновации, дизайн, мощност, икономичност и съотношение цена-качество.

Електрическият Jaguar I-Pace бе единственият модел със задвижване на ток сред седемте финалисти в конкурса за автомобил на 2019 г. в Европа. Той спечели първото място в много оспорвано състезание с възродения от Renault спортен автомобил Alpine A110. Двете коли събраха равен брой точки, но Jaguar I-Pace триумфира, тъй бе поставен в две анкетни карти повече на първо място. Това е 55-ото отличие за електромобила с мощност 400 к.с. и задвижване 4х4, който стана кола на годината в Германия, Великобритания и Норвегия.

На трето място в конкурса завърши Kia Ceed, изпреварвайки Ford Focus, Citroen C5 Aircross, Peugeot 508 и Mercedes A-клас. За последен път автомобил с изцяло електрическо задвижване като Jaguar I-Pace спечели наградата през 2012 г., когато на първа позиция беше класиран Nissan Leaf.

Автомобилът на годината Jaguar I-Pace е проектиран и конструиран в Англия чрез прилагане на подобрения във всички съществуващи досега технологии. Експерти твърдят, че това е най-напредналия технологично автомобил с електричеки батерии, съчетаващ лека и здрава алуминиева каросерия с най-модерна електрическа задвижваща система. Тази комбинация гарантира спортно присъствие на пътя, придружено с практичността на SUV.

Новият Jaguar I-Pace беше представен предпремиерно в България през есента на миналата година, а основната му премиера у нас се очаква през месец май. Към автомобила има огромен интерес, поради което официалният вносител „Мото-Пфое“ опитва да договори допълнителни бройки автомобили от производителя. Първоначално отпуснатата квота за България бе разпродадена за броени дни, след като станаха ясни цените за модела, стартиращи от 153 000 лв.

Освен мощност от 400 к.с., електрическите мотори на Jaguar I-Pace осигуряват въртящ момент от 696 Нм. С интегрирано задвижване на четирите колела автомобилът спринтира за 4,8 секунди от 0 до 100 км/ч. Без никакво забавяне и прекъсване заради смяна на предавки, електрическата кола осигурява устойчиво ускорение в целия диапазон от 0 до 12 000 оборота. Батерията е разположена в пода на каросерията, за да се постигне добър баланс на теглото и нисък център на тежеста.

Опционално се предлага активно въздушно окачване, което автоматично снижава автомобила с 10 мм по-ниско до асфалта при движение със скорост над 105 км/ч за по-добра аеродинамика. Системата за адаптивна динамика осигурява оптимално пътно поведение и комфорт, като следи движенията на автомобила до 500 пъти в секунда, анализирайки ускорение, позиция на волана, работата на газта и спирачките. Електронно управляемите амортисьори се регулират, за да оптимизират настройките на окачването. Водачът има възможност да регулира по собствен вкус чувствителността на волана, педала на газта и твърдостта на амортисьорите.

Jaguar I-Pace разполага с голям багажник с обем 656 л и допълнително отделение за багаж вместимост 27 л под предния капак. Липсата на конвенционален двигател позволява и разширяването на пътническата кабина за по-комфортно настаняване. За най-безопасно пътуване се предлагат адаптивни матрични LED фарове и задни LED светлини, адаптивен круиз контрол с придържане на автомобила в лентата и ограничител на скоростта, разпознаване на пътните знаци, автоматична аварийна спирачка при опасност от челен сблъсък, камера за задно виждане и трафик зад автомобила и много други системи.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. А сега – най важното за всички електромобили – километри до следващо зареждане на акумулатора, или по-накратко „самостоятелен ход“.
    Официално производителят дава „ход“ на I-pace 470 км по WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) световен тест за 1 цикъл на зареждане.
    Тези 470 км се изминават при скорост 50 км/ч на равно място, без „каране в колона“ (множество спирания и тръгвания) без резки маневри, без температурата на въздуха да е различна от +15 градуса Целзий, без използване на отопление или климатик (за охлаждане)…
    За всички „различия“ от указаните „ходът“ пада драстично. При температура на въздуха минус 15 градуса – „ходът“ е едва 200 км при 50 км/ч.
    Зареждане на акумулатора:
    1. Настенен блок в „къщи“.
    Прави се от специална фирма и използва монофазен променлив ток на 7 Квт, който зарежда „хода“ със скорост 35 километра за 1 час
    2. Зареждане от обикновен контакт (220-240 V, 50-60 Hz) – около 11 киломатра „ход“ за час
    3. Станция за постоянен ток (обществена, намира се обикновено на пътя по който се движите – в България не съществуват такива!) – зарежда обикновено с около 50 Квт и дава максимум 270 километра „ход“ за час. (В Европа се предвижда да се създадат „станции“ за постоянен ток с мощност 100 КВт и надеждата е там зареждането да става със 100 км „ход“ за 15 минути – въпросът е по кой стандарт и след това кога?)
    Към колата се продава специален кабел, с който да се „включва“ към обикновен контакт за зареждане!
    Пожелавам на всички прекрасно пътуване – например до Барселона – заедно сдвете деца + кучето на разстояние 3500 км!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.