Колата на годината – лимузина за разумни хора

Компактен и удобен седан с просторна пътническа кабина и голям багажник – българинът открай време обича такива коли. У нас този тип автомобили продължават да се търсят за разлика от западната част на Европа, където предпочитат комбитата за превозвачи на повече от двама-трима пътници с багаж. Ето защо Renault лансира за държави от нашите географски ширини седан като трети вариант на каросерията за най-важния модел – Megane, наред с класическия хечбек и комбито. Само преди седмица Megane бе избран за кола на годината в България заради универсалните си качества – красив дизайн, практичност, модерни технологии и добри задвижващи системи. С опции като четири завиващи колела, масажиращи седалки и LED фарове автомобилът предлага глезотии от луксозния сегмент, където успешно се настани лимузината на марката Talisman. Заради приликите във външния вид и комфорта седанът Megane бързо стана известен като „малкия Talisman”. На дължина разликата между двата модела е само 20 см и изглеждат толкова идентично, че някои може да ги объркат.

Новият Megane седан по същество представлява една разумна лимузина за прагматични потребители. Размерите са достатъчно щедри, за да предложат достатъчно пространство на пътниците. Колата дори създава впечатление, че е по-голяма, отколкото е всъщност – 4,63 м на дължина и 1,81 м на широчина. Плавно преливащите форми на издължената предница, разточителната пътническа кабина и компактната задна част са обединени от новия дизайнерски стил на Renault. Разстоянието между предната и задната ос е рекордно за сегмента – 2,71 м, същото важи и за следата от 1,57 м, а това гарантира много комфортно настаняване на пътниците на втория ред и предостатъчно място за краката им. Освен пространството в купето седанът предоставя и удобството на големия багажник. С вместимост от 550 л е сигурно, че обемистите чанти за семейното пътуване ще бъдат побрани без проблеми в товарния отсек.

Основното предназначение на седана е да вози приятно като лимузина. Затова конструкторите са се постарали да създадат луксозен интериор. Материалите са от високо качество, воланът в по-високите нива на оборудване е тапициран с кожа напа, инсталирано е омекотено с пяна покритие на таблото, панелите на вратите и подлакътниците. Хромираните елементи по уредите, вентилационните дюзи и централната конзола внасят изтънченост, също както деликатното LED осветление по дължината на вратите. А за технологичното излъчване безпогрешно се грижи големият мултимедиен таблет с диагонал 8,7 инча, който служи на системата R-LINK 2. За тапицерия купувачите могат да избират между две текстилни материи, една велурена и една кожена. Предните седалки могат да бъдат оборудвани с отопление и масажираща функция, но дори и без тях са удивително удобни, защото са същите като в най-големите и луксозни превозвачи на Renault – Talisman и Espace. Четирима души в купето се чувстват отлично, тъй като трудно се намират коли в сегмента, които предлагат толкова много пространство в областта на раменете и лактите. Има и къде да се сложат личните принаслежности – в джобовете на предните врати се побират бутилки с обем 1,5 л, жабката е вместимост 7 л, а още 3 л добавя регулируемият по дължина подлакътник между седалките.

Колко високо ще се изкачи седанът Megane към луксозния клас зависи от потребностите на купувача. Комуникационната система R-LINK 2 обединява мултимедия, навигация, телефон, радио, електронни асистенти и режимите на шофиране Multi Sense. Командите се задават от вертикалния 8,7-инчов таблет с докосване – с кликване, придърпване, прелистване, увеличаване с два пръста. Водачът може да конфигурира началните страници на менютата, да си направи профили, да създаде команди за бърз достъп и т.н. Пред очите си той има най-важните данни на цветния Head-Up дисплей, а освен това може да разчита на „помощници” като автоматично превключване на светлините, камера за заден ход, система за автоматично паркиране (успоредно, перпендикулярно и под ъгъл), четене на пътните знаци с предупреждение за превишена скорост. Списъкът може да продължи с отваряне на капака с пъхане на крака под бронята, безключов достъп и стартиране на двигателя (когато дистанционното е в джоба ти), електрическа ръчна спирачка, адаптивен круиз контрол, аварийна спирачка за града и предупреждение при напускане на лентата.

Настройките на ходовата част са конфигурирани така, че пътниците да се наслаждават на пътуването. Шасито филтрира неравностите по пътя, а добрата шумоизолация изолира пътническата кабина от околния свят. Под предния капак работят двигатели, които се справят безпроблемно със задвижването на компактната лимузина. Базовият вариант е оборудван с атмосферен 1,6-литров бензинов двигател с мощност 115 конски сили и 5-степенна механична трансмисия. Другата бензинова версия разчита на по-мощен мотор (130 конски сили) с по-малък обем (1,2 л) с турбо пълнене и директно впръскване, свързан със 7-степенен автоматик. По традиция французите са силни при дизелите и Megane предлага три нива на мощност – 90, 100 и 130 конски сили. И трите варианта са достатъчно икономични и динамични, но липсва по-респектиращ откъм мощност дизелов агрегат. Може би защото седанът не е спортен автомобил, но за сметка на това е комфортен и крайно пестелив – разходът на гориво в най-пестеливата версия е само 3,7 л/100 км – рекорд в сегмента!

 

 

Пет режима на шофиране

Една от най-важните характеристики на Renault Megane е системата Multi Sense, която позволява на водача да определя поведението на автомобила. От менюто се задават пет режима на шофиране – Eco, Comfort, Neutral, Sport и Perso. Във всеки един от тях се променят чувствителността на педала на газта, волана, реакцията на двигателя, бързината и оборотите за смяна на предавките при автоматичните трансмисии. Изменят се и цветът на интериорното осветление, звукът от мотора, активира се или се деактивира масажиращата функция на седалките. По този начин се дава цялостно различно усещане за автомобила. Най-хубавото е, че в режим Perso водачът може да направи всички настройки точно по свой вкус.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.