Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Сорос плаща за ромите да останат в гетата Фондации настояват за узаконяване на къщите в махалите

Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

Египетски полицаи спасиха дете, падащо от третия етаж

Командировките в ЕС ще са най-много за 18 месеца Международният транспорт е изключен от договорения компромис

Еврокомисарката по социалните въпроси Мариане Тисен похвали постигнатото споразумение като „балансирано“, а Йевгени Осиновски, министър на труда на Естония (председателстваща ЕС) изрази „задоволство от изхода на ключовите преговори за бъдещето на ЕС“.

Срокът за дългосрочно командироване на работници от ЕС в друга страна от съюза ще бъде намален от сегашните 24 месеца на 12 месеца, с възможност при мотивирано искане на работодателя този срок да бъде удължен с още половин години, или максимум 18 месеца. Освен това заплащането на гурбетчиите ще се определя по законите на приемащата страна и няма да се допуска занижено заплащане, както досега.

Това решиха социалните министри от ЕС на среща в Люксембург след продължили 12 часа трудни преговори. Постигнатото споразумение се базира на предложение на Еврокомисията от м.г. за промяна на директивата за дългосрочно командироване на работници от 1996 г. Един от най-големите застъпници на реформата е френският президент Еманюел Макрон, който през лятото направи турне със срещи с представители на източноевропейски страни, включително България. Много от тези държави са против промените, тъй като в момента техни граждани се възползват от възможността да работят в по-богатите страни срещу по-високо заплащане, отколкото в родината си, и същевременно са конкурентни на тези пазари, тъй като получават по-ниски заплати от местните граждани.

На заседанието в Люксембург против новите правила гласували Полша, Унгария, Литва и Латвия, а представителите на Великобритания, Ирландия и Хърватия се въздържали.

Служителите в международния транспортен сектор няма да подлежат на новите правила, за тях ще бъде изработена специална директива, която да отчита спецификите на работата им.
Макрон приветства споразумението, което определи като “амбициозно” и посочи, че то носи “повече защита” и “по-малко измами”.

За да бъде окончателно прието, то трябва да бъде одобрено от Европарламента, Европейския съвет и Еврокомисията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете