На 18 юли 2018 да почерпят

Играчите на „Левски“ стоят час и половина в съблекалнята след отпадането

Ултрасите заградиха „Герена“

Делио Роси: Оставка? Не се предавам, но ще говоря с шефовете

Време е прокуратурата да се самосезира

„Левски“ направи всичко, за да отпадне от „Вадуц“ и успя! Феновете бесни!

400 проби за чумата във Франция, за да потвърдят резултатите Дават средно по 327 лв. на глава добитък под селекционен контрол

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 18 юли 2018

Феновете на „Левски“ поискаха оставката на Роси, опитват да нахлуят на терена (СНИМКИ)

Дуел за поръчки между Боинг и Еърбъс (ИНФОГРАФИКА)

Една нова кола на 400 души от населението По ръст на продажбите влизаме в топ 5 на ЕС

Бизнесменът Мирослав Хинков и съпругата му пътували в самолета, пуснат без проверка на Летище „София“ И двамата имали лиценз за пилот

Джихадистите се заканиха на Кипър, полицията отрича

Бойко Борисов: По време на мандатите на БСП сивата икономика става огромна Щом дойде наше правителство - изсветлява, заяви премиерът

Адвокат иска 100 000 лв. от прокуратурата Юристът се жалва, че е претърпял психическо напрежение и е уронено името му

Командировките в ЕС ще са най-много за 18 месеца Международният транспорт е изключен от договорения компромис

Еврокомисарката по социалните въпроси Мариане Тисен похвали постигнатото споразумение като „балансирано“, а Йевгени Осиновски, министър на труда на Естония (председателстваща ЕС) изрази „задоволство от изхода на ключовите преговори за бъдещето на ЕС“.

Срокът за дългосрочно командироване на работници от ЕС в друга страна от съюза ще бъде намален от сегашните 24 месеца на 12 месеца, с възможност при мотивирано искане на работодателя този срок да бъде удължен с още половин години, или максимум 18 месеца. Освен това заплащането на гурбетчиите ще се определя по законите на приемащата страна и няма да се допуска занижено заплащане, както досега.

Това решиха социалните министри от ЕС на среща в Люксембург след продължили 12 часа трудни преговори. Постигнатото споразумение се базира на предложение на Еврокомисията от м.г. за промяна на директивата за дългосрочно командироване на работници от 1996 г. Един от най-големите застъпници на реформата е френският президент Еманюел Макрон, който през лятото направи турне със срещи с представители на източноевропейски страни, включително България. Много от тези държави са против промените, тъй като в момента техни граждани се възползват от възможността да работят в по-богатите страни срещу по-високо заплащане, отколкото в родината си, и същевременно са конкурентни на тези пазари, тъй като получават по-ниски заплати от местните граждани.

На заседанието в Люксембург против новите правила гласували Полша, Унгария, Литва и Латвия, а представителите на Великобритания, Ирландия и Хърватия се въздържали.

Служителите в международния транспортен сектор няма да подлежат на новите правила, за тях ще бъде изработена специална директива, която да отчита спецификите на работата им.
Макрон приветства споразумението, което определи като “амбициозно” и посочи, че то носи “повече защита” и “по-малко измами”.

За да бъде окончателно прието, то трябва да бъде одобрено от Европарламента, Европейския съвет и Еврокомисията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.