„Трейс“ изгради най-трудния участък от Коридор №10

Президентът Радев: Коментарите около срещите ми за процедурите по избор за главен прокурор са изкуствена драма

Медицинският надзор проверява случай с починал мъж с ХИВ Според пациентски организации няколко болници отказали да приемат британеца Крейг Харпър

„Слонът, моят приятел”, за когото всички плачехме Индийският филм взривяваше препълнените киносалони, хората го гледаха по 10 пъти

Психично болен мъж уби майка си в Хасковско, заподозряна е и сестра му

Земетресение на територията на язовир „Доспат“

Ивет Лалова спечели квота за Олимпиадата в Токио

Разследват петима, получавали неправомерно инвалидни пенсии в продължение на 10 години Лицата са на възраст между 68 и 70 години

От понеделник Гърция намалява ДДС и разсрочва данъчни задължения, касае и българи

Иван Хаджийски: Психология на нашето иманярство

Бети Уайт – щура тийнейджърка в тяло на 97 Актрисата е включена в рекордите на Гинес за най-дълга телевизионна кариера

6,8 по Рихтер разлюля Нова Каледония

Комфорт и бързина BMW Серия 6 GT глези пътниците с лукс и мощност

Ако сте гледали лекоатлетически състезания, сигурно ви е направило впечатление каква разлика има във физиката на бегачите на къси и дълги разстояния. Спринтьорите имат пращящи от енергия мускули, докато маратонците са по-дребни и слаби. И при колите има сходни разлики. Градските модели са малки, спортните – ниски и атлетични, а лимузините – големи и солидни.

В търсене на многостранни качества конструкторите често комбинират качества от различни класове. Така се появиха GT моделите на BMW. Означението GT идва от Gran Turismo, което се отнася за комфортни превозвачи на дълги дистанции, тоест – очаква се повече място на задната седалка. Моделът GT от Серия 6 на BMW гарантира повече от комфортно пътуване на далечни разстояния, като в същото време се отличава с елегантния силует на купе и функционалността на голямо комби.

Естетиката на спортния автомобил е допълнена с удобствата на луксозна лимузина от високия клас и това се усеща още от първите километри зад волана на BMW 640d xDrive. Серия 6 се базира технически на Серия 5, така че високите очаквания потребителя бързо се оправдават. Ансамбълът от премиум материали и дизайн изглежда дори още по-изтънчен. По лично субективно мнение безрамковите прозорци категорично създават усещане за спортна кола, което те връхлита при всяко качване и слизане.

Въпреки сериозните си габарити (дължина 5,09 м, широчина 1,90 м) автомобилът не изглежда прекалено голям и не се усеща като такъв при шофиране. В града дори се показва като удивително маневрен и лесен за управление, заслуга за което имат и многобройните асистиращи системи. Дългото 3,07 м междуосие (колкото при Серия 7) спомага пътуването на дълги дистанции да е изключително приятно, но все пак трябва да се има едно наум в тесни улички и паркинги.

Под големия електрически заден капак с надпис GT се намира дълъг, но не много дълбок отсек с внушителна вместимост от 610 л. При сгъване на задните седалки товарният обем достига забележителната стойност от 1800 л, която превишава капацитета на комбито от Серия 5. Така че при необходимост „баварецът“ от Серия 6 може да поеме сериозно количество багаж. Силата му обаче не е в превозването на предмети, а на хора. Защото концепцията на този модел е да накара пътниците да изживеят по възможно най-приятния начин достигането от точка А до точка Б.

Седалките са оформени като разкошни кресла, а предните са оборудвани с масажираща функция, отопление и охлаждане, а задните също са с електрическа настройка. Кожената тапицерия е безупречна – мека, прецизно съшита и удобна. Тя си подхожда с другите  използвани в интериора висококачествени материали като алуминий и хром.

На хубав асфалт извън града Серия 6 е в стихията си. Дизеловият 6-цилиндров редови мотор с обем 3,0 л генерира 320 к.с. и 680 Нм в модификацията 640d xDrive. С толкова коне и висок въртящ момент автомобилът устремно се спуска напред при натискане на газта, а добрата шумоизолация отделя кабината от външните шумове. Осемстепенната автоматична трансмисия сменя бързо и неусетно предавките във всички режими на шофиране.

Ускорението до 100 км/ч отнема 5,3 секунди и на практика изпреварването е много лесно дори на къси прави отсечки. В същото време интелигентната система за задвижване на всички колела xDrive осигурява максимално сцепление. Разходът на гориво при разумно каране е напълно приемлив и може да слезе до 6 л в смесен цикъл.

 

 

Въздушно окачване и активен спойлер

Две от най-забележителните характеристики на Серия 6 са активното въздушно окачване с динамичен контрол на амортисьорите и активният заден спойлер. Предлага се и система за стабилизиране на каросерията при бързо движение в завои, която намалява накланянето. Въздушното окачване прави пътуването на дълги разстояния изключително комфортно, тъй като регулира височината на каросерията и намалява аеродинамичното съпротивление. Отделно водачът може да увеличи или намали пътния просвет.

Задният спойлер се активира автоматично при високи скорости и също така автоматично се прибира при спиране и намаляване на темпото. Задвижването на четирите колела xDrive се комбинира с интегрална система за активно завиване за още по-голяма маневреност и стабилност. Автоматично се управляват и въздушните клапи в предната броня за намаляване на челното съпротивление.

 

 

Хай-тек функции помагат на водача

Електрониката на Серия 6 може да се сравни с голям симфоничен оркестър, който свири хармонично зададената мелодия под диригентската палка на софтуера. В много от случаите водачът не усеща намесата да дадена система, но в критични ситуации тяхното действие може да бъде изключително важно. Такива са авварийните спирачни функции при опасност от челен сблъсък, както и адаптивният круиз контрол, който работи до скорост 210 км/ч и може да спре автомобила и да го активира за потегляне в задръствания. Това е поредната крачка към автоматизираното шофиране.

Друга система, която облекчава водача извън града, е системата за активно движение в лентата. Тя използва данните от камерата и четейки маркировката води автомобила в избраната лента, като осъществява завиване, а паралелно с това взима предвид превозните средства отпред. „Шестицата“ предлага и супер хай-тек функции като дистанционно паркиране.

При шофиране водачът няма нужда да следи показанията на контролните прибори, защото има пред себе си на нивото на очите голям цветен Head-up дисплей и той изобразява най-важните данни като скоростта, ограниченията на пътните знаци, напътствията на навигацията.

10,25-инчовият екран на централната конзола впечатлява с модерната графика на изображенията (например триизмерна навигационна картина) и възможността за адаптация на менюто според личните предпочитания. Водачът може да дава определени команди с жестове – например да усилва и намалява звука на аудио системата с въртеливо движение на пръста във въздуха пред дисплея. Автомобилът чува също така и гласови команди и чрез камерите си показва на водача изображения от цялата околна зона – отпред, отстрани и отзад.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. А кожата , кажете за кожата. Изкуствена евтина кожа която се люспи на около 30000 Км! Как ниже кола за над 100 Хил . Евро да има изкуствена кожа? Имах такъв 630 GT xDrive, MPaket!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.