Конкуренцията не го плаши

Компактният SUV модел Ford Kuga изглежда спортно-елегантно и разполага с най-модерни технологии

Всичко тече, всичко се променя – в това число и желанията на купувачите на нови автомобили. Вече (почти) всички искат да карат SUV и да се наслаждават на удобството на високата позиция на водача, добрия обзор, голямото вътрешно пространство, солидното присъствие на пътя и по-сериозното сцепление при вариантите със задвижване 4х4.

st-line_kuga_005

В момента всяка трета продадена нова кола в Европа е SUV, а потребителите имат голям избор от модели. Конкуренцията е най-силна в масовия сегмент с компактни размери, където един от доказаните „играчи” е Ford Kuga. За разлика от доста други SUV-ове, това е автомобил с история и солидни продажби, който се намира вече във второто си поколение, а след редовните грижи на производителя за модернизация грабва окото с още по-стилна визия.

54-2-6kol

С външния си дизайн Kuga афишира дръзък и спортен характер, както и характерното за моделите на марката образцово пътно поведение. След разкрасителните процедури голямата горна трапецовидна решетка и по-малката долна са изравнени с новите фарове с дневни LED светлини и с фаровете за мъгла.

st-line_kuga_007

Задните светлини също са с променен дизайн и подчертават атлетичния силует на каросерията, която стъпва върху нова гама от алуминиеви джанти с диаметър 17, 18 и 19 инча. Колелата се предлагат с най-различни покрития, включително никелирани. Изборът от цветове е допълнен с два нови лака, предлага се и ефектната спортна линия ST.

st-line_kuga_006

За да не нарушава хармонията от спортните пропорции, електрическият сгъваем теглич се прибира автоматично под задната броня, когато не се ползва. Предлаганата хендсфрий технология за капака на багажника позволява на собственика да го отваря и затваря с леко движение на крака под задната броня, когато дистанционния ключ е в джоба му. Това удобство се поръчва от всеки трети купувач на Kuga в Европа, тъй като улеснява товаренето със заети ръце.

st-line_kuga_025

Извършените подобрения в пътническата кабина правят изживяването за пасажерите по-комфортно. Намален е броят на бутоните по таблото, като управлението на климатичната инсталация и работата с мултифункционалния волан е по-интуитивна и по-лесна. В студените зимни дни собствениците на Kuga ще оценят предимството на отопляемия кожен волан, а по-спортно настроените водачи имат възможност да превключват предавките на автоматичната трансмисия с лостчета, без да свалят ръце от него. Ръчната спирачка е електрическа и се активира с бутон, което освобождава повече място на централната конзола за поставяне на бутилки и чаши, както и за нов USB порт за включване и зареждане на мобилни устройства.

st-line_kuga_050

По отношение на задвижването Kuga предлага най-новите дизелови и бензинови двигатели на Ford. Технологиите за икономия на гориво и по-ниски нива на вредните емисии включват автоматична старт-стоп система и интелигентно регенеративно зареждане. При него избирателно се задейства алтернаторът и зарежда акумулаторът при намаляване на скоростта и спиране с енергия, която в противен случай ще бъде загубена.

st-line_kuga_019

Бензиновите EcoBoost мотори с обем 1,5 л работят с турбокомпресор, директно впръскване на горивото под високо налягане и променливи фази на газоразпределение. Предлагат се три нива на мощност – 120 к.с. и 150 к.с. с 6-степенна механична трансмисия и предно предаване, както и 182 к.с. с 6-степенна автоматична скоростна кутия и задвижване 4х4. Дизеловата гама започва с 1,5-литров двигател TDCi с ресурс от 120 к.с. с предно предаване и механична кутия, който изминава 100 км само с 4,4 л гориво (по данни на производителя). По-големият агрегат 2,0 TDCi е в два варианта – със 150 к.с. и 180 к.с., които се предлагат с двата типа трансмисии и предаване 4х2 и 4х4.

Паркирането става по-лесно

Повече от половината купувачи на Kuga избират полуавтономния паркинг асистент, който улеснява водача при паркирането. С помощта на допълнителни ултразвукови сензори автомобилът разпознава свободни паркоместа и когато водачът активира съответния бутон, системата върти волана, а шофьорът натиска газта или спирачката. Сензорите помагат и за безопасно излизане от паркомястото, тъй като следят поле в разстояние до 40 метра за страничен трафик при движение на заден ход.

st-line_kuga_064

В градски условия сигурността е повишена с асистента за предотвратяване на челни сблъсъци, който функционира при скорост до 50 км/ч. Ако водачът не реагира при опасност на пътя, системата предупреждава, подготвя спирачките, намалява въртящия момент на двигателя и автоматично прилага спирачно усилие, за да намали силата на удара или да го предотврати изцяло. Друго удобство е „умния” ключ MyKey, чрез който собственикът може да наложи ограничения на скоростта и други функции, когато дава колата си на друг.

Управление с глас и допир

Един от основните компоненти при последното обновление на Kuga е комуникационната система SYNC 3, която дава възможност на водачите да управляват аудиото, навигацията и смартфона си чрез прости разговорни гласови команди. Системата работи бързо и поддържа пет допълнителни езика. Когато водачът натисне съответния бутон и каже думите „I need a coffee” или „I need to park”, получава локализация до близки заведения или паркинги. Поддържат се също услуги за бензиностанции, гари, летища, хотели и др. Освен с гласови команди, системата SYNC 3 работи и с 8-инчовия сензорен екран на автомобила. Новият интерфейс позволява да се управлява с жестове „плъзване” и „прибиране с пръсти” като на дисплея на смартфон.

st-line_kuga_058

Наред с дигитализацията в кабината конструкторите са усъвършенствали и други компоненти като светлините. Вече се предлагат адаптивни фарове, които следят условията на пътя и настройват биксеноновите светлини в зависимост от скоростта на движение, ъгъла на завиване и разстоянието до обектите отпред. Новите фарове помагат по-лесно да бъдат забелязани опасности при проливен дъжд, когато системата скъсява и разширява лъча за по-добра осветеност на участъците встрани от пътя и намаляване на отблясъците от мократа повърхност.

st-line_kuga_051

При моделите със задвижване 4х4 системата за двойно предаване разпределя тягата в променливо съотноиение към колелата според условията на пътя. Корекциите се извършват за по-малко от 20 милисекунди при промяна на сцеплението с настилката. При бързо влизане в завои на вътрешните колела се упражнява автоматично леко спирачно усилие за по-добра стабилност и по-прецизна управляемост. Предимството на този тип двойно предаване е в икономията на гориво при нормални условия, когато въртящият момент се изпраща приоритетно към предните колела, но при най-малката промяна се реагира адекватно за сигурно сцепление.

st-line_kuga_052

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили