Борисов ще участва в заседанието на Европейския съвет на 20 и 21 юни в Брюксел

Никола Саркози ще бъде съден за корупция

Липсват обтривки от ръцете на обвинения в стрелба след пиянски скандал военен следовател Според прокуратурата следователят Калоян Узунов и военният поркурор Спас Илиев са били много пияни, но не са им взети и алкохолни проби

4 години затвор за мъж, пребил непълнолетния си брат Инцидентът станал заради пари от продажба на мед

Екатерина Захариева: Ще бъде историческа грешка, ако Северна Македония и Албания не започнат заедно преговорите за присъединяване към ЕС

Йорданка Фандъкова днес провери работата по ремонта на ул. „Каменоделска“

Отслужиха заупокойна молитва за бедствието преди 5 години ЕИБ одобри проект за интегриране при извънредни ситуации и кризи

Министър Емил Караниколов: Офертата за Ф-16 се разглежда от експертните групи по министерства, най-вероятно ще я коментираме публично в петък

УЕФА връща Люпко у дома

Газов котлон опожари каравана

Кметът на Банско пръв започна препис на „История Славянобългарска“

Прокуратурата в Силистра разследва инцидента с изчезналото в Дунав момче

Марияна Николова обсъди с посланика на Индия у нас Пуджа Капур развитието на българо-индийските отношения

89% от уязвимите приложения в смартфона могат да бъдат използвани с помощта на злонамерен софтуер

Изпълнителният директор на НЕК подаде оставка

Конспиративни теории обвиват секретния американски самолет Х-37В

На 7 май американският орбитален самолет Х-37В завърши своя двегодишен полет. Военновъздушните сили на САЩ публикуваха снимки и клипове от успешното кацане, но не дадоха повече никаква официална информация. Откакто съществува секретната военна програма Х-37В, са били изказвани много предположения какво върши тази минисовалка в космоса. Пентагонът обаче мълчи.

Експерти и коментатори често са изказвали предположения, че в рамките на изпитанията на Х-37В американските военни разработват технологии за унищожаване на вражески спътници, респ. за стациониране на оръжейна техника на околоземна орбита.

Други допускат, че орбиталният самолет шпионира – било различни обекти на земята и в Космоса, било конкретно китайската орбитална станция “Тянгун”.

Някои дори твърдят, че Х-37В е част от процеса на превъоръжаване, който ще завърши с трета световна война – в Космоса. На това други специалисти опонират, че самолетът е твърде малък, а маневреността му не позволява да бъде използван за разрушаване например на вражески сателити.

Каквито и конспиративни теории да се появят, от правителствената агенция за развитие на нови технологии за американската армия DARPA и нейните цивилни партньори по проекта, включително създателите на апарата от корпорацията “Боинг”, не дават никакви отговори. Най-многото да са уверявали, че с полетите на Х-37В се решават други задачи. Официално е потвърдено, че на орбиталния самолет се тества модификация на йонен двигател, който работи на основата на ефекта на Хол (възникването на напречно ориентирано електродвижещо напрежение при поставянето на проводник с протичащ по него постоянен ток в магнитно поле – б.р.). Това обяви компанията Aerojet Rocketdyne, която разработва двигателя.

Йонните двигатели всъщност не са нещо ново. Първите прототипи са били създадени още преди около половин век. Принципно нови са електромагнитните двигатели EMDrive, които според предположенията на експертите биха могли да се тестват на Х-37В.

15_1_191173

През ноември м.г. НАСА публикува доклад за този тип двигател, което се превърна в сензация. До този момент се предполагаше, че такъв двигател не би могъл да работи. Американската космическа агенция обаче не потвърждава, че на орбиталния самолет се изпробва двигателят, който би предизвикал истинска революция в аеронавтиката.

В началото програмата, която стартира още през 1999 г., е гражданска. По нея работят НАСА и “Боинг”. Една от целите е да се намери начин да бъдат ремонтирани спътници в орбита.
През 2004 г. програмата минава под контрола на военните, съответно става секретна. С нея се заемат DARPA и ВВС на САЩ. Официалното наименование на програмата става Orbital Test Vehicle (“Орбитален експериментален апарат”).

Изпитанията на Х-37В започват през 2006 г. Първият полет е осъществен през 2010 г. Продължава 224 дни. Вторият полет трае от март 2011 до юни 2012 г. – общо 469 дни. Третият стартира през декември 2012 и продължава 675 дни до октомври 2014 г. Сега приключи четвъртият полет – цели 718 дни.

През 2017 г. е планиран нов, пети полет.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.