Гениалните доктори „клъцни-срежи” Холивудските знаменитости дължат „естествения” си вид на виртуозни пластични хирурзи

Роналдо срещу германци – 22 мача, 26 гола (ИНФОГРАФИКА)

Върхът на Джеймс Бонд Интерактивни изживявания с автомобилите на Агент 007

Вижте как Кейт и Уилиам излизат от болницата с новородения принц

Александра Богданска-Петканова на почивка без мъжа си

Шофьор на претъпкан бус “вежливо” подхвърлил 30 лева подкуп на пътни полицаи

Спираме да ядем боклуците на Европа В София бе обсъдено бъдещето на здравните системи

Бившият лидер на босненските сърби Радован Караджич настоя за отмяна на присъдата му за геноцид

Трябва ли да ми изплащат „клас“ със задна дата, ако е дължим

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 24 април 2018

Д-р Мирослав Ненков: Таксата при общопрактикуващите лекари трябва да се увеличи

МО купува леки коли за един милион

Славчо Атанасов: Последните 20 години по стадионите се получиха много неприятни неща

Първа лека катастрофа за новите шофьорски закони (обзор) Депутати, катаджии и чиновници изслушаха куп забележките от експерти

Държавният дълг се понижи до 25% от БВП

Конспиративни теории обвиват секретния американски самолет Х-37В

Снимки: ВВС на САЩ

На 7 май американският орбитален самолет Х-37В завърши своя двегодишен полет. Военновъздушните сили на САЩ публикуваха снимки и клипове от успешното кацане, но не дадоха повече никаква официална информация. Откакто съществува секретната военна програма Х-37В, са били изказвани много предположения какво върши тази минисовалка в космоса. Пентагонът обаче мълчи.

Експерти и коментатори често са изказвали предположения, че в рамките на изпитанията на Х-37В американските военни разработват технологии за унищожаване на вражески спътници, респ. за стациониране на оръжейна техника на околоземна орбита.

Други допускат, че орбиталният самолет шпионира – било различни обекти на земята и в Космоса, било конкретно китайската орбитална станция “Тянгун”.

Някои дори твърдят, че Х-37В е част от процеса на превъоръжаване, който ще завърши с трета световна война – в Космоса. На това други специалисти опонират, че самолетът е твърде малък, а маневреността му не позволява да бъде използван за разрушаване например на вражески сателити.

Каквито и конспиративни теории да се появят, от правителствената агенция за развитие на нови технологии за американската армия DARPA и нейните цивилни партньори по проекта, включително създателите на апарата от корпорацията “Боинг”, не дават никакви отговори. Най-многото да са уверявали, че с полетите на Х-37В се решават други задачи. Официално е потвърдено, че на орбиталния самолет се тества модификация на йонен двигател, който работи на основата на ефекта на Хол (възникването на напречно ориентирано електродвижещо напрежение при поставянето на проводник с протичащ по него постоянен ток в магнитно поле – б.р.). Това обяви компанията Aerojet Rocketdyne, която разработва двигателя.

Йонните двигатели всъщност не са нещо ново. Първите прототипи са били създадени още преди около половин век. Принципно нови са електромагнитните двигатели EMDrive, които според предположенията на експертите биха могли да се тестват на Х-37В.

15_1_191173

През ноември м.г. НАСА публикува доклад за този тип двигател, което се превърна в сензация. До този момент се предполагаше, че такъв двигател не би могъл да работи. Американската космическа агенция обаче не потвърждава, че на орбиталния самолет се изпробва двигателят, който би предизвикал истинска революция в аеронавтиката.

В началото програмата, която стартира още през 1999 г., е гражданска. По нея работят НАСА и “Боинг”. Една от целите е да се намери начин да бъдат ремонтирани спътници в орбита.
През 2004 г. програмата минава под контрола на военните, съответно става секретна. С нея се заемат DARPA и ВВС на САЩ. Официалното наименование на програмата става Orbital Test Vehicle (“Орбитален експериментален апарат”).

Изпитанията на Х-37В започват през 2006 г. Първият полет е осъществен през 2010 г. Продължава 224 дни. Вторият полет трае от март 2011 до юни 2012 г. – общо 469 дни. Третият стартира през декември 2012 и продължава 675 дни до октомври 2014 г. Сега приключи четвъртият полет – цели 718 дни.

През 2017 г. е планиран нов, пети полет.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.