Жълт код за дъжд и гръмотевици в 16 области утре

„Труд“ сезира прокуратурата за проекти на „зелените“

Заместник-кметът Христина Шопова: Нека не се делим! Благоевград се гордее с художниците си

Зеленски заяви, че няма да преговаря с Русия

Саудитска Арабия свали зареден с експлозиви дрон

Великобритания и Холандия откриха евроизборите

И вселенският патриарх Вартоломей предупреди за фалшивите новини

Локомотив на пътнически влак се е запалил край Роман

Последният робовладелски кораб открит в САЩ

Късметлия от Стара Загора спечели джакпота в „6 от 42“

Без камери в изборните помещения в деня на вота

Спасяват уникална църква с пари от ЕС

Министър Ангелкова: 32% ръст на туристите в местата за настаняване отчита Боровец

Константин Каменаров е новият генерален директор на БНТ

Снимка: БНТ

Константин Каменаров бе избран за нов генерален директор на БНТ. Той ще управлява обществената телевизия през следващите три години.

При публична процедура в Съвета за електронни медии (СЕМ) за Каменаров гласуваха Бетина Жотева, Мария Стоянова, Розита Еленова и София Владимирова. Иво Атанасов даде своя глас за Валерий Тодоров.

Константин Каменаров е телевизионер и бивш новинар в БНТ. Той заложи в своята концепция на реални идеи и консервативно финансиране, но отбеляза, че бюджетът е недостатъчен за обществената телевизия Новините и публицистиката според него са гръбнакът на медията, но за да не се превръщат те в самотен остров, приоритет е програмата, за да може БНТ да се превърне в алтернатива на комерсиалните телевизии.

Според Каменаров новините и публицистиката са гръбнакът на обществената телевизия, който се е доказал във времето и „По света и у нас“ се е превърнал в безспорен лидер в телевизионния пазар. Но за да не останат те „самотен остров“, както се изрази той, в БНТ изключително важна е програмата, за да може БНТ да се превърне в една истинска алтернатива на комерсиалните телевизии.

Според него БНТ трябва да фокусира целия си технически и човешки ресурс, за да произвежда все по-качествен продукт.

По отношение на маркетинга според Каменаров трябва да се създаде звено, което да работи в посока на допълнително финансиране и привличане на допълнителни средства, като това може да стане чрез привличане на средства по европейски програми. Не изключи и възможността допълнителни средства да се привличат чрез работа по проекти заедно с големите корпорации като според него това по абсолютно никакъв начин няма да попречи на изпълнението на обществената мисия и функция на БНТ.

Смята, че се спекулира и с начина, по който се изчислява час програмата в момента, като бюджетът на БНТ се разделя на часовете. Според него от този бюджет трябва да се извадят разходите за работни заплати и техника например. По отношение на визията постави изключително голям акцент, защото според него визията е нещото, което продава продукта на телевизиите в наши дни.

По отношение на програмата според Каменаров трябва да има един основен, централен, политематичен канал и букет от други програми като БНТ1 трябва да остане този канал, а БНТ2 ще се фокусира върху култура и образование.

Според него трябва да се помени философията на вземане на решения при произвеждането на продукти в БНТ за това е необходимо да се създаде Библия със златни правила, които да важат за всички.

БНТ има нужда от програмна, финансова и технологична дисциплина каза още Константин Каменаров.

Източник: БНТ, БНР

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.