На 26 юни 2019 да почерпят

Електрическа буря в кралския двор Jaguar I-Pace изстреля най-болезнената стрела към сърцето на Германия

Опрощават дългове след 10 г. по пътя към Голготата Директива на ЕС чисти борчове на граждани със свободна професия

Трус от 2,9 по Рихтер е регистриран на 25 км южно от Кулата

Заловиха ръководителя на клона на „Ислямска държава“ в Йемен

Доналд Тръмп заплаши Иран със заличаване

Посланикът на САЩ в НАТО: Засега нямаме защита от руските крилати ракети

Експлозия избухна в нефтена рафинерия в Испания близо до Гибралтар (СНИМКИ и ВИДЕО)

Тръмп назначи Стефани Гришам за нов прессекретар на Белия дом

Тома Белев в схема за бетониране на морския бряг В нарушения на закона общинари пробутват „еколога“ като главен изпълнител за доработването на Интегриран план за управление

„Спейс екс“ изведе в орбита нови спътници и атомен часовник (ВИДЕО)

Обърнал се тир блокира пътя Видин-Монтана

Гореща вълна обхваща Европа, температурите скачат над 40 градуса

6,5-литров двигател V12 с мощност 770 коня и задвижване 4х4 прави лятото още по-горещо

Кражбите в Борисовата градина Кметът Фандъкова докладва сделките в парка

Константин Райков, КЗП: Най-често хората се оплакват от дефектни стоки и от мобилните оператори

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Над 3000 инспекции в търговски и туристически обекти е извършила регионална дирекция София на Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото годината. Близо 2/3 от тях са по постъпилите около 2400 жалби и сигнали от граждани.

Най-често констатираните нарушения са свързани с обозначаването на цените в търговската мрежа, липса на цени или грамажи в менюта в заведения и различен тип нелоялни търговски практики. За тези и други несъответствия с изискванията на законодателството са съставени приблизително 190 акта. Това съобщи Константин Райков, член на КЗП, при откриването на изнесена приемна за жители от района на Благоевград.

„Потребителите най-често подават жалби по повод закупени дефектни стоки, предимно телекомуникационни устройства. В някои от случаите става дума за отказан гаранционен ремонт, а в други за некачествено извършен такъв или за неспазване на едномесечния срок за привеждане на стоката в съответствие с договора за продажба. В сферата на телекомуникациите имаме оплаквания и във връзка с подписани договори с мобилни оператори”, заяви началникът на звеното на КЗП в Благоевград Любомир Палаханов.

Той посочи, че когато става дума за туристически услуги, потребителите най-често изтъкват разминаване между предоставената в каталози, интернет, брошури и пр. информация с реалното качество на полученото обслужване. Проверки на контролния орган при туроператори са установявали, че в предварителната информация, договорите за организирано пътуване или ваучерите не са били попълнени някои от задължителните реквизити, като например по отношение на обектите, в които ще се извърши настаняването.

„Във връзка със зимния сезон активно проверявахме туристическите обекти на територията на к.к. Банско, Боровец и Разлог. Установените нарушения в заведенията и хотелите съвпадат с най-често излаганите в потребителските жалби проблеми – несъответствие на предоставяните в тях услуги с притежаваната по удостоверение категория. Проверката ни на ски пистите потвърди, че те са категоризирани съгласно изискванията на действащото законодателство”, посочи Райков.
Той обобщи, че по направлението туризъм са извършени 651 инспекции и са съставени 69 акта. При съпоставка със същия период на 2016г. проверките са с около 30% повече, а нарушенията – с близо 20% по-малко. Това според Райков означава, че търговците във все по-голяма степен спазват закона.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.