Георги Вълев от „Килърите“: Властта и бизнесът убиха Петър Христов

Дете е със счупен крак в болница, след като е блъснато на пешеходна пътека във Варна

Премиерът Бойко Борисов обсъди темата за единния цифров пазар с министър-председателя на Люксембург Ксавие Бетел

Удължиха извънредното положение в Турция с още три месеца

Вижте акцентите от броя на „Труд“ в петък, 19 януари 2018

Отвод на съдията по делото Мартин Петров – „УниКредит Булбанк” Бивша служителка на трезора обявена за национално издирване

Цветан Цветанов проведе серия от работни срещи в Лондон

Германия задмина САЩ като световен лидер Рекордно ниско доверие към Съединените щати, изпреварва ги и Китай

Екатерина Захариева: Договорът за добросъседство с Македония няма да остане само на хартия

Турция търси руска подкрепа за щурм в Сирия САЩ отричат за новата “сирийска армия”

500 милиона лева търсят общините за туризъм Най-скъпият проект в картата на ресорното министерство е на община Челопеч за Моторспорт парк на стойност 120 млн. евро

Влак блъсна изоставена каруца в Казанлък, спряно е жп движението между София и Бургас 

Румен Порожанов: България притежава значителен потенциал за производство на качествена продукция

Божидар Данев, председател на АОБР, пред “Труд”: Зелените блокират инвестиции и работни места Когато икономиката не се развива, няма работа и увеличение на доходите

Кремъл: Новият закон за суверенитета на Киев се равнява на подготовка за война

Константин Райков, КЗП: Най-често хората се оплакват от дефектни стоки и от мобилните оператори

Над 3000 инспекции в търговски и туристически обекти е извършила регионална дирекция София на Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото годината. Близо 2/3 от тях са по постъпилите около 2400 жалби и сигнали от граждани.

Най-често констатираните нарушения са свързани с обозначаването на цените в търговската мрежа, липса на цени или грамажи в менюта в заведения и различен тип нелоялни търговски практики. За тези и други несъответствия с изискванията на законодателството са съставени приблизително 190 акта. Това съобщи Константин Райков, член на КЗП, при откриването на изнесена приемна за жители от района на Благоевград.

„Потребителите най-често подават жалби по повод закупени дефектни стоки, предимно телекомуникационни устройства. В някои от случаите става дума за отказан гаранционен ремонт, а в други за некачествено извършен такъв или за неспазване на едномесечния срок за привеждане на стоката в съответствие с договора за продажба. В сферата на телекомуникациите имаме оплаквания и във връзка с подписани договори с мобилни оператори”, заяви началникът на звеното на КЗП в Благоевград Любомир Палаханов.

Той посочи, че когато става дума за туристически услуги, потребителите най-често изтъкват разминаване между предоставената в каталози, интернет, брошури и пр. информация с реалното качество на полученото обслужване. Проверки на контролния орган при туроператори са установявали, че в предварителната информация, договорите за организирано пътуване или ваучерите не са били попълнени някои от задължителните реквизити, като например по отношение на обектите, в които ще се извърши настаняването.

„Във връзка със зимния сезон активно проверявахме туристическите обекти на територията на к.к. Банско, Боровец и Разлог. Установените нарушения в заведенията и хотелите съвпадат с най-често излаганите в потребителските жалби проблеми – несъответствие на предоставяните в тях услуги с притежаваната по удостоверение категория. Проверката ни на ски пистите потвърди, че те са категоризирани съгласно изискванията на действащото законодателство”, посочи Райков.
Той обобщи, че по направлението туризъм са извършени 651 инспекции и са съставени 69 акта. При съпоставка със същия период на 2016г. проверките са с около 30% повече, а нарушенията – с близо 20% по-малко. Това според Райков означава, че търговците във все по-голяма степен спазват закона.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.