Турски прокурори разпоредиха задържането на 219 войници заради Фетхуллах Гюлен

Инж. Ясен Ишев: Няма особено опасни тунели у нас

Три коли горяха през нощта в Благоевград

Продължава издирването на началника на КАТ в Казанлък Автомобилът и служебното му оръжие са обявени за издирване

Над 170 снегопочистващи машини са на терен в столицата

Екатерина Захариева ще се срещне със заместник държавния секретар на САЩ

Европейският съюз обяви, че е невъзможно ново договаряне на сделката за Брекзит

Порошенко търси помощ от Европейския съюз и НАТО

Меркел заяви желание да се запази сделката с Лондон

Стрелецът от Страсбург е „войник“ от „Ислямска държава“

На 14 декември 2018 да почерпят

Терористът от Страсбург е застрелян от полицията Укривал се е в склад на 4 км от Коледния базар

Емигрантката Роси е втората жена-финалист във „Фермата“

​Френското правителство оцеля при вот на недоверие

Турция извърши въздушни удари срещу бази на терористи в Северен Ирак

Корабите по река Дунав вече задължително трябва да са с автоматична индикация

Снимка: Архив

Корабите в българския участък на река Дунав вече задължително трябва да плават с „АИС транспондер“. Това е системата за автоматична идентификация по вътрешните водни пътища, с която може да бъде наблюдаван всеки един самоходен плавателен съд, информира БНТ. България е последната от дунавските страни, които внедряват системата.

С последните промени в Закона за морските пространства вече всички кораби, които преминават през българския участък на река Дунав, трябва да имат „АИС транспондери“. Така капитаните се задължават да предават на Българската Речна информационна система актуални данни за техните плавателни съдове, което значително ще подобри контрола. В българския участък 8 станции приемат и декодират данните, които след това се изобразяват върху електронна карта.

„И всеки един ползвател на системата може да получи подробна информация за кораба, за неговото движение, скорост и кога се очаква на определено пристанище да пристигне и най-вече къде се намира по поречието на реката“, обясни инж. Валентин Христов – директор на БУЛРИС.

Освен че корабособствениците ще имат повече информация за движението на техните съдове, капитаните ще могат по-лесно да се информират дали при ниско води, например, няма струпване на кораби, което да затрудни придвижването им. „АИС транспондерите“ са и превантивна мярка срещу контрабандата.

„Корабите, когато не използват „АИС транспондери“, могат да се доближат до брега, могат да извършват незаконна товаро-разтоварна дейност, няма кой да ги види с никакви средства. А сега вече това нещо няма как да се случи“, допълни Христов.

А глобите за корабите, които не използват системата за автоматична идентификация, са солени. Те могат да достигнат и четири цифрени суми в евро, затова и в Горен Дунав капитаните рядко си позволяват да не ги включват.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.