Конференцията за климата в Мадрид приключи без резултат

Бижу на Неделев и шеста поредна победа на „Ботев“ (Пд)

Румен Петков, лидер на АБВ: Има тежък дефект в Изборния кодекс

Най-добрата кола за жени е японска Mazda 3 е любимката на дамите с шофьорска книжка

За новото дередже на „Под игото” Мунчо да стане министър на образованието...

Заради затоплянето на климата: Българската ябълка става розова Ще отглеждаме сортове грозде от Южна Италия

Девет строители и инженери са арестувани заради земетресението в Албания

Броят на личните лекари е намалял почти наполовина за 20 години

Масов гроб с 50 тела откриха в Мексико

Водещ приоритет на правителството на Борис Джонсън е напускането на ЕС на 31 януари

Петя Аврамова: 1,6 млрд. лева са осигурени за обновяването на 39 български града

НФСБ с нов областен координатор в Бургас

Доживотен затвор за грък, убил българка на остров Крит

Студентите по медицина ще изучат израелско ноу хау за хемодиализата

Един човек е загинал при тежка катастрофа край Елхово

Корабите по река Дунав вече задължително трябва да са с автоматична индикация

На главната палуба на нашия кораб „Средна гора”

Корабите в българския участък на река Дунав вече задължително трябва да плават с „АИС транспондер“. Това е системата за автоматична идентификация по вътрешните водни пътища, с която може да бъде наблюдаван всеки един самоходен плавателен съд, информира БНТ. България е последната от дунавските страни, които внедряват системата.

С последните промени в Закона за морските пространства вече всички кораби, които преминават през българския участък на река Дунав, трябва да имат „АИС транспондери“. Така капитаните се задължават да предават на Българската Речна информационна система актуални данни за техните плавателни съдове, което значително ще подобри контрола. В българския участък 8 станции приемат и декодират данните, които след това се изобразяват върху електронна карта.

„И всеки един ползвател на системата може да получи подробна информация за кораба, за неговото движение, скорост и кога се очаква на определено пристанище да пристигне и най-вече къде се намира по поречието на реката“, обясни инж. Валентин Христов – директор на БУЛРИС.

Освен че корабособствениците ще имат повече информация за движението на техните съдове, капитаните ще могат по-лесно да се информират дали при ниско води, например, няма струпване на кораби, което да затрудни придвижването им. „АИС транспондерите“ са и превантивна мярка срещу контрабандата.

„Корабите, когато не използват „АИС транспондери“, могат да се доближат до брега, могат да извършват незаконна товаро-разтоварна дейност, няма кой да ги види с никакви средства. А сега вече това нещо няма как да се случи“, допълни Христов.

А глобите за корабите, които не използват системата за автоматична идентификация, са солени. Те могат да достигнат и четири цифрени суми в евро, затова и в Горен Дунав капитаните рядко си позволяват да не ги включват.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.