Красимир Вълчев: Ако родителите имат възможност, е добре да не пускат децата на градина

"Това, което можем да направим в настоящата ситуация, е да приложим максимален комплекс от мерки", заяви образователният министър министър Красимир Вълчев по БНТ във връзка с отварянето на детските градини. В детските градини децата са в постоянно взаимодействие, те не могат да спазват дистанция. Направени са опити поне да се осигури дистанция между родители и учители, добави министърът.

"Трудна е ситуацията. Опасността не е отминала. За това призовахме родителите, които имат възможност, да задържат децата си вкъщи. Все още най-сигурната среда е вкъщи", напомни Вълчев.

В момента сме във фазата на преминаване от крайна изолация към етапа да свикнем да живеем с вируса, обясни министърът. Той е на мнение, че не може да се ограничат всички обществени сфери и активности. Все пак отново подчерта, че ако родителите имат възможност, е добре да не пускат децата си на детска градина.

В училищата и висшите училища студенти и ученици ще се връщат за най-важните дейности.

Матурите имат три функции. Първата, тази отнасяща се за диагностиката, може да бъде пренебрегната, смята министърът. Втората е атестация за образователна зрялост, а третата е вход към системата за висше образование за близо 70-80% от завършващите гимназисти.

"По-добре да организираме матурите, отколкото 40 и няколко висши училища да провеждат между 200 и 300 изпита. Ние сме организационно и технически подготвени за тях. Матурата не е лесен изпит, трудно се изкарва висока оценка", коментира Красимир Вълчев.

Според образователния министър, увеличението на специалностите с прием с матура тази година се дължи на две причини. Едната е епидемичната ситуация, другата - матурите са се утвърдили като надежден изпит.

"Образователните системи се пренастройват към по-иновативни методи на преподаване, при които ученикът е по-активен, към по-голямо свързване на знания и умения", каза министър Вълчев.

Според него, ситуацията е уникална възможност. Системата е направила няколко големи крачки. Едната е именно към иновативните методи на преподаване. "Взаимодействието родители-учители е може би най-уникалното в ситуацията", посочи Вълчев. Сега те са станали партньори, добави той. 

Коментари

Задължително поле