В Якутия измериха -67 градуса по Целзий

Появи се нов свидетел на убийството на Петър Христов

Министър Ангелкова разговаря с ръководителя на Световната организация по туризъм

Украинският парламент отказа да обяви ЛНР и ДНР за терористични организации

Сърбин и албанец разследват убийството на Оливер Иванович

Евродепутатите обсъждат влиянието на руската пропаганда

Еврокомисията опроверга поредна лъжа за „Труд”

Диктатурата на пролетариата, Народният съд и Възродителният процес влизат в 10-и клас

Любители откриха нова планетарна система Всички небесни тела са по-големи от Земята

7 жертви при катастрофа на колумбийски военен хеликоптер

Ключът към дълголетието са ядките и бобовите храни Проучването проследява живота на над 100 000 души

Борисов представи приоритетите на българското председателство пред парламентарната група на ЕНП

София започва разплитането на казуса с Витоша Общината създава междуведомствена комисия, която да намери изход от ситуацията

Съседка на трите жени от къщата на ужасите в Свищов: Като деца момичетата бяха даровити, пишеха стихове и рисуваха

Летим до Баку за 29 евро Всеки вторник ще има полети до София и до столицата на Азербайджан

Красимир Вълчев: Все по-често причините да не се посещава училище, са културни, а не социални

Над 300 милиона лева ще бъдат инвестирани през следващата година в обновяване на образователната инфраструктура. Проектите ще бъдат реализирани по Оперативна програма „Региони в растеж“. Това обяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев след откриването на обновената сграда на Начално училище “Св. Софроний Врачански“ във Враца.

Училището, което догодина ще чества 110 години от създаването си, е обновено със 136 000 лева, отпуснати от МОН, след като покривът е бил разрушен. Сградата е изцяло санирана, подменено е вътрешното остъкление. В училището учат 411 ученици, а тази година са записани 89 първокласници.  МОН е финансирало с 20 000 лева и разкриването на нова група във врачанската детска градина „Европейчета“.

Проблемите с обхващането на всички деца в предучилищна и училищна възраст в образователната система бяха акцент по време на работната среща с директори на детски градини и училища в област Враца. Министър Красимир Вълчев призна, че в изработването на правителствения механизъм за обхват и създаването на екипи, които в момента работят за приобщаване на деца и ученици, е използван добрият пример и успешната практика на община Враца.

„Мотивираните учители са основният фактор, увеличението на учителските заплати е ясно послание, че разчитаме на тях“, посочи министърът.

Поехме ангажимент да облекчим от административна работа учителите и направихме първа сериозна крачка, каза Красимир Вълчев. Надявам се да подкрепим детски градини и училища, в които условията на работа са по-трудни, заяви още той. Ще има скоро и защитени, и средищни детски градини.

„Ние, като правителство, дадохме ясен сигнал, че държавата иска с всички институции и политики да се бори с неграмотността, кметовете също дадоха този сигнал и се надявам да почувстваме резултатите от тези усилия“, допълни Вълчев. Той посочи, че все по-често причините да не се посещава училище, са културни, а не толкова социални.

От 3,5 до 4,5% се увеличава възможността за диференцирано заплащане, съобщи още министърът. Той апелира по този начин да се отчитат положените усилия на учителите.

Вълчев обяви, че от догодина ще се промени формулата за финансиране, ще се отчитат и неравенствата при детските градини и училища. Основната цел е да се привлекат по-добри специалисти в отдалечени райони. Ще се отчита и концентрацията на деца от уязвими групи.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.