Президентът Радев: Езикът е най-силното „оръжие“ на дипломата Държавният глава се срещна с клуба на посланиците, говорещи български език

Лавров на среща при Доналд Тръмп във Вашингтон

Световно известен нефролог консултира безплатно в Бургас

Песните на Pavell & Venci Venc’ се слушат в 78 държави

Невръстен грабител задигна торба с 820 лв. от жена

Работник загина, затиснат от цистерна в Любимец

Пожар лумна от хладилник

Варненският свободен университет въвежда облачна технология на Google Студенти и преподаватели ще общуват по електронен път

Вижте какво откриха полицаи при акцията срещу наркогрупата в Елин Пелин (СНИМКИ)

Евробарометър: Само един от четрима българи вярва, че корупцията ще бъде наказана (ГРАФИКИ)

Серена Уилямс – гъвкава като гимнастичка (СНИМКА)

800 живи елхички дарява ЮЗДП за благотворителната кампания на Министерство на земеделието

Пожарникари и полицаи получиха отличия в категория „Смело сърце“

Шофьор блъсна 8-годишно дете в Бургас

Кейт Мидълтън с български вълнени чорапи (СНИМКИ)

Красимир Вълчев: Няма отнемане на деца, това е груба манипулация

Снимка: Архив

Още преди началото на учебната година в Министерството на образованието и науката са постъпвали сигнали за опити да се всее паника сред родители, че има опасност децата им да бъдат отнети от социалните служби. Това заяви просветният министър Красимир Вълчев пред БТВ.

Той добави, че най-проблемни са т.н. „обособени квартали“ и училищата в тях, а слухът се е разпространявал в социалните мрежи от религиозни лица.

„В Сливен истерията придоби най-големи размери. Предходната седмица имахме проблем във „Факултета“, имахме опити в Пловдив, Асеновград, Пазарджик – там, където има концентрация на подобни деца“, заяви образователният министър.

Красимир Вълчев посочи, че още на втория ден са се върнали в клас около 60% от децата и очаква днес вече процентите да са 70, което е средната посещаемост в тези училища.

„Очевидно някой има други цели. Това са хора, които бяха свързани с протестите срещу несъществуващата Стратегия за детето. Аз не мога да им разбера целите. Когато се градят тези върху несъществуващи неща – има съмнение и за други цели“, каза Вълчев.

Министърът на образованието добави, че при крайни случаи няма как държавата да не реагира, но определени групи от хора спекулират с тях.

„Няма отнемане на деца, това е груба лъжа, манипулация, която достигна до такива размери, граничещи с опит да се разруши образователната система“, коментира просветният министър.

Във връзка с инцидента в село Яна, където учителка удари с чин дете, министърът обяви, че МОН правят разследване по случая. Проверката трябва да покаже дали и друг път педагогът е посягал на ученици. Той добави, че това е проява за дисциплинарно уволнение.

„Това е недопустимо. Вдигането на чина и липсата на последваща грижа за детето са двете непрофесионални реакции, за които трябва да ѝ бъде търсена отговорност. Аз ще настоявам за по-строго наказание – това е проява за дисциплинарно уволнение“, коментира Вълчев.

Статистика показа, че 8 от 10 деца в столицата са ставали обект на агресия. По думите на просветния министър, българското училище не е основният източник на агресия, а учителите се опитват да я минимизират.

Според Вълчев, за да се подобрят резултатите на учениците по математика, трябва да се провокира интерес в децата към предмета.

„Трябва да освободим повече време за упражнения и затвърждаване на знанията. Очевидно програмата е прекалено бърза и амбициозна. Някои неща могат да отпаднат – не е задължително да отпаднат като теми. Задачите трябва да бъдат малко по-занимателни и практически, да не се заучават алгоритми, които да се прилагат в задачи“, посочи Вълчев.

Министърът на образованието каза още, че основните проблеми на учениците по математика са от пети до десети клас.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.