Дете в болница, съсед го би с пръчка

Вижте колко похарчиха партиите в предизборната кампания за евровота

Три реактора на руска АЕЦ бяха изключени аварийно заради късо съединение

Кметът на Търново разпореди проверка по случая със затиснатото от гума дете В зоната за фитнес има табела, че се ползват от лица над 18 години

„Орлите“ срещу 108-годишен исландски клуб

Борисов разгледа снимачната площадка на „Откраднат живот“ (СНИМКИ)

Нов заместник-председател встъпи в длъжност във Варненския окръжен съд

Треньорът на „Лудогорец“: Ще има санкции

Д-р Иван Димитров се призна за виновен за убийството на Жоро Плъха, може да бъде осъден още днес

Почина проф. д-р на и.н. Иван Душанов

Евакуираха 130 пътници, заради сигнал за бомба в самолет на летището в Белград

Кметът на Белица подкара багер

Урсула фон дер Лайен иска всяка страна от ЕС да й предложи по един мъж и една жена за еврокомисар

Честна шуменка намери и върна портфейл с много пари

Бойко Борисов: В момента, в който направим индустриална зона, тя се пълни

Красимир Вълчев: Увеличава се броят на учениците, които не могат да интерпретират текст Няма да има нито един ощетен заради спорният текст на матурата, увери министърът на образованието

Спорният текст на матурата по Български език и литература за седми клас беше неуместен, но нямаше грешка. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по БТВ. Той увери, че няма да има нито един ощетен ученик.

„Условието на задачата е да се открият 14 правописни грешки, без това спорно словосъчетание те са 14. Ако ученик е отбелязал, че това е грешка той също получава точка“, каза Вълчев.

Текстът е неуместен, не сме застраховани от такива случаи. Много малък е броят на експертите, които гледат изпитните материали заради тайната на тест. Подобряваме организацията, но е пропуснато, уточни просветния министър.

Красимир Вълчев заяви, че той би написал думата „леснопреносим“ слято, на уточни, че в правописния речник се допуска и разделното ѝ писане.

„Виждаме, че учениците трудно осмислят текстове. Увеличава се броят на онези, които не могат да интерпретират текст, което означава, че могат да четат, но не осмислят. Всички промени, които правим са насочени към това функционална грамотност“, каза Вълчев.

Според министъра, по-ниските оценки на матурата по Английски език в 12 клас се дължат на по-трудния изпитен вариант.

„От 4 години намаляваме държавното финансиране в университетите – приемът от 58 хил. души го намалихме на 43 хил. души. Правим преструктуриране – увеличаваме приема на инженерно-техническите направления и намаляваме педагогическите, например. Тези професии, които изискват инженерно образование ще бъдат с най-ръст на доходите, защото ще има най-голям недостиг на кадри“, коментира още Красимир Вълчев.

За да се стимулират младите хора да избират инженерно-технически специалности МОН предлага допълнителни стипендии, прием и финансиране. Той добави, че предстои изграждането на Европейски университетски мрежи. Така се цели да се спре „изтичането на мозъци“ в чужбина.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.