Почина една от жените, намушкана от 24-годишен мъж в столичния квартал „Христо Ботев“

Зетят на Тръмп Джаред Къшнър спряган за шеф на кабинета му

Конфискация на имущество ще има и при прекратено наказателно дело

Джей Ло с огромна розова рокля на премиерата на филма „Втори шанс“

Парламентът създаде Временна комисия за проучване на информацията за подкупна схема с български паспорти

„Пътна полиция“ проверява шофьорите първо за алкохол и наркотици по празниците

Гърция отпуска парични помощи за Коледа, много българи сред одобрените

Доц. Димитър Димитров: От машинното гласуване ще спечели само този, които доставя машините

Легендата на футбола Лоренцо Санс дойде на гости на кмета на Симитли Апостол Апостолов

Руската шпионка Мария Бутина се призна за виновна за заговор срещу САЩ

Доналд Тръмп: Заради Парижкото споразумение Франция гори

Защо животът е като кварталите в София?

Запориране на сметките на ТЕЦ Враца, Плевен и Бургас поиска “Булгаргаз“

Турски прокурори разпоредиха задържането на 219 войници заради Фетхуллах Гюлен

Инж. Ясен Ишев: Няма особено опасни тунели у нас

Крум Дончев: Въпреки поредните промени в Закона за движение по пътищата, броят на катастрофите расте

Факсимиле: БТВ

„Завишаваме глобите, даваме обещания за превенция, но броят на катастрофите расте непрекъснато. Тази година сме на път да бием рекордите по транспортни произшествия в България за последните пет години. Има стратегия на Европейския съюз по отношение на произшествията на пътя, като България е на водеща позиция по неизпълнение.“ Това заяви рали шампионът Крум Дончев, експерт към транспортната комисия в НС и член на БСП по БТВ.

Той коментира, че най-тежките нарушения, като превишената скорост и употребата на алкохол при над 0,5 промила ще се наказват със сваляне на регистрационните табели на превозните средства.

„Една подобна мярка е съвсем логична, защото не може след като шофьорът е спрян на пътя и е установено нарушението, да бъде съставен акт и той отново да се качи зад волана”, обясни Дончев.  Той изтъкна, че със законовите промени ще се увеличат двойно глобите, но се дава възможност за бърза събираемост, която позволява да се плати само половината, което, всъщност, са старите нива на глобите.

Крум Дончев коментира, че  Законът за движение по пътищата не дава ясно и юридически защитено определение на термина „гонка“. Това обезсмисля усилията да се ограничат нерегламентираните състезания.

„Приветствам желанието да се върви към превенция,  увелечаване на глобите и стимулите за висока събираемост.  Но за да получим реално подобрение на тъжната статистика, е необходимо да работим върху стратегия за промяна на методиката за обучение на водачите , за да подобрят уменията си зад волана“- обобщи Крум Дончев.

 

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Докато не се увеличи събираемоста на глобите и не изчезне корупцията по пътищата, резултата няма да се подобри.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.