Подкрепа от Путин за Сирия търси Ердоган Иска армията на Дамаск да се оттегли от границата

Президентът на Чили въведе извънредно положение в още три града

Възможен ли е свят без глупаци? Сборникът „Психология на глупостта” прави аутопсия на глобалната напаст

Нов епос по „Война на световете”

Стево Пендаровски: Имаме държавен консенсус, че искаме да продължим по европейския път

Села в Невестинско са заплашени от воден режим

Възстановено е движението на пътя София – Варна край Омуртаг

Фандъкова печели в два тура с 10 пункта Данните са от представително проучване за цяла София на агенция „Сова Харис“, направено по поръчка на „Труд“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 октомври 2019

Шестима ранени при катастрофа на бензиностанция край Елин Пелин

Тома Белев се изгаври с еврейския народ „Екологът“ погазва и международни норми

Повишиха очен лекар, уличен в източване на НЗОК и фалшифициране на документи, в национален консултант

Тръмп: Прекратяването на огъня в Северна Сирия върви много добре

Промяна в системата на ТЕЛК след Нова година

545 милиона лева взеха банките от такси Ниските лихви помагат за увеличението на печалбата на трезорите

Крум Дончев: Няма резултати в борбата с катастрофите заради политическа пасивност

„Няма резултати в борбата с катастрофите заради политическа пасивност. Политическото подценяване до този момент е причина за изключително слабите резултати в безопасността на движението по пътищата“. Това заяви Крум Дончев, експерт от Съвета по транспорт на НС на БСП по време на Кръгла маса, посветена на безопасността на движението по пътищата. Основни проблеми, по които смята да работи Дончев са- поведението и възпитанието на хората на пътя, задължителното обучение на децата в училищна и предучилищна възраст. „Нашето категорично мнение е, че трябва от ранна възраст да възпитаваме децата си за тяхната безопасност. Не сме съгласни да чакаме подрастващите да навършат 18 години, да вземат шофьорска книжка, и правейки нарушение, да осъзнават кое е правилно или неправилно“, посочи той.

Според експерта въпросът за безопасната инфраструктура е изключително болезнен. Като пример посочи пътя Самоков-София, който може да бъде сравнен с трасе за мотокрос – дупка до дупка. „Разбира се, той не е единствен“, коментира той. По неговите думи един от основните проблеми е размиването на отговорност между ведомства и институции. „Бихме желали решението на проблема да се търси само в едно министерство, което да се нарича Министерство на транспорта и транспортната инфраструктура“, каза още Дончев.

Бившият автомобилен състезател е на мнение, че трябва да има безопасен автомобилен парк. „За момента контролът върху техническото състояние на автомобилите е заключен на нивото технически прегледи. Но има още един изключително важен сегмент, свързан със самото обслужване на автомобилите – сервизите“, посочи той. Според него те трябва да бъдат сертифицирани, да се направи съответната категоризация и те да издават сервизни книжки.  „Тази регулация не трябва да бъде рестриктивна или ограничителна. Тя трябва да запази конкурентоспособността на малки, средни и големи предприятия“, каза още експертът.

„Ние сме абсолютно сигурни, че медицинската помощ по време на ПТП може да бъде оптимизирана, съкращавайки времето за реакция“, каза още Крум Дончев. Той е на мнение, че трябва да се отвори обществена дискусия с експерти в областта, с които да се създаде нова методика на обучение на водачите. „Вярваме, че един от основните причинители на катастрофи е свързан с незнанието как човек трябва да реагира, когато изпадне в т.нар. критична ситуация на пътя“, коментира той. Като начин за справяне с уличните гонки Дончев предложи-  те да бъдат насочени към места, пригодени за тази цел. Като пример посочи рокерите и рокерските събори.

Крум Дончев е на мнение, че трябва да се засили контролът върху нарушенията на пътя на регионално ниво – увеличаване на камерите. „Категорично сме против да следваме стъпките на предишните правителства, които бяха фокусирани върху увеличаването на глобите. Смятаме, че те са превисоки за социалното равнище, в което се намираме“, категоричен е той.

Дискусията беше организирана от Българска асоциацията на пострадалите при катастрофи, на която присъстваха кандидати за народни представители от водещите политически сили.

Избори 2019. Платено съдържание. Купуването и продаването на гласове е престъпление.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.