На 24 февруари 2019 да почерпят

Мартин, покровителят на българите в Европа Председателят на фондация “България” издава 2 списания, за да подпомогне бедстващи сънародници

Предупреждение за ниски температури в 12 области утре

Мадуро прекъсна дипломатическите отношения с Колумбия

20 хиляди протестират пред казармите на Националната гвардия в Каракас

Кораби на НАТО акостираха във Варна

Премиерът Борисов на среща на върха между ЕС и Лигата на арабските държави

Цветанов в Благоевград: ГЕРБ трябва да показва предимствата на ЕС, а не да говори като БСП

Хуан Гуайдо: Високопоставени чиновници на Мадуро са избягали в Турция

Алберт Попов: В България и стените помагат, надявам се да зарадвам публиката

Паргов: Крайният срок БСП да се върне в парламента е 27 май

Сърби кандидатстват за прием в армията на Косово

Полицаите, пострадали при ареста на 17-годишен таксиджия: Законът трябва да ни защитава повече

Хамид Хамид: ДПС остана единствената опозиция в парламента

Ябълките са естествен щит срещу болестите Те са единствените плодове, подходящи за десерт

Крум Дончев: Няма резултати в борбата с катастрофите заради политическа пасивност

„Няма резултати в борбата с катастрофите заради политическа пасивност. Политическото подценяване до този момент е причина за изключително слабите резултати в безопасността на движението по пътищата“. Това заяви Крум Дончев, експерт от Съвета по транспорт на НС на БСП по време на Кръгла маса, посветена на безопасността на движението по пътищата. Основни проблеми, по които смята да работи Дончев са- поведението и възпитанието на хората на пътя, задължителното обучение на децата в училищна и предучилищна възраст. „Нашето категорично мнение е, че трябва от ранна възраст да възпитаваме децата си за тяхната безопасност. Не сме съгласни да чакаме подрастващите да навършат 18 години, да вземат шофьорска книжка, и правейки нарушение, да осъзнават кое е правилно или неправилно“, посочи той.

Според експерта въпросът за безопасната инфраструктура е изключително болезнен. Като пример посочи пътя Самоков-София, който може да бъде сравнен с трасе за мотокрос – дупка до дупка. „Разбира се, той не е единствен“, коментира той. По неговите думи един от основните проблеми е размиването на отговорност между ведомства и институции. „Бихме желали решението на проблема да се търси само в едно министерство, което да се нарича Министерство на транспорта и транспортната инфраструктура“, каза още Дончев.

Бившият автомобилен състезател е на мнение, че трябва да има безопасен автомобилен парк. „За момента контролът върху техническото състояние на автомобилите е заключен на нивото технически прегледи. Но има още един изключително важен сегмент, свързан със самото обслужване на автомобилите – сервизите“, посочи той. Според него те трябва да бъдат сертифицирани, да се направи съответната категоризация и те да издават сервизни книжки.  „Тази регулация не трябва да бъде рестриктивна или ограничителна. Тя трябва да запази конкурентоспособността на малки, средни и големи предприятия“, каза още експертът.

„Ние сме абсолютно сигурни, че медицинската помощ по време на ПТП може да бъде оптимизирана, съкращавайки времето за реакция“, каза още Крум Дончев. Той е на мнение, че трябва да се отвори обществена дискусия с експерти в областта, с които да се създаде нова методика на обучение на водачите. „Вярваме, че един от основните причинители на катастрофи е свързан с незнанието как човек трябва да реагира, когато изпадне в т.нар. критична ситуация на пътя“, коментира той. Като начин за справяне с уличните гонки Дончев предложи-  те да бъдат насочени към места, пригодени за тази цел. Като пример посочи рокерите и рокерските събори.

Крум Дончев е на мнение, че трябва да се засили контролът върху нарушенията на пътя на регионално ниво – увеличаване на камерите. „Категорично сме против да следваме стъпките на предишните правителства, които бяха фокусирани върху увеличаването на глобите. Смятаме, че те са превисоки за социалното равнище, в което се намираме“, категоричен е той.

Дискусията беше организирана от Българска асоциацията на пострадалите при катастрофи, на която присъстваха кандидати за народни представители от водещите политически сили.

Избори 2017. Платено съдържание. Купуването и продаването на гласове е престъпление.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.