Купуваме повече хлебопекарни и по-малко смартфони

Извънредното положение в страната, обявено на 13-ти март, постави началото на една динамична ситуация и в сферата на потребителско поведение. Консумацията на потребителите се пренасочи към онлайн покупки. Заедно с това обаче се появиха и нови, нетипични тенденции в потребителските нагласи, нужди и поведение, към които брандовете се налага да се адаптират. В онлайн търговията на техника, проучванията индикират нестандартно завишен интерес към дребна техника за кухнята.

Хлебопекарни, кафемашини и кухненски роботи биват най-купуваните и търсени технически уреди от българския потребител в момента, сочат данните на една от големите български вериги за бяла и черна техника “ЗОРА”. Подобен тип анализи могат да служат за индикация, че българският потребител тенденциозно се насочва към домашно приготвяне, с цел да замени честите посещения до магазина.

Друга категория, която бележи значими завишени продажби по време на COVID-19 са уредите за лична грижа - машинки за подстригване, епилатори, както и IT техника и аксесоари необходими за дигитално обучение и работа – лаптопи, принтери, рутери, уебкамери, мишки. Наблюдава се повишено търсене и при пречиствателите на въздух.

Най-сериозен спад се наблюдава в търсенето на смартфони. За сметка на ограничения трафик по магазините се проявява нова линия на поведение на стандартния потребител – повишена информираност и проучване преди покупка.

“Отчитаме намален трафик във физическите локации, но за сметка на това потребителите са фокусирани, идват с точно определена цел, в повечето случаи са информирани и запознати от сайта. Това показва необходимостта от предоставяне на повече информация на клиентите чрез интернет” споделя Георги Милушев, управляващ съдружник във веригата-магазини.

Коментари

Задължително поле