Летящите безпилотни таксита стават реалност в Дубай (ИНФОГРАФИКА) Градът в ОАЕ е на път първи в света да пусне футуристичната услуга

Полетът на „Волокоптер 2X“ в Дубай в край на септември.

Дубай е на път да стане първият град в света с летящи безпилотни таксита, след като сключи споразумение с две компании – германска и китайска, и започнаха първите тестови полети.

В края на септември дронът на германската “Волокоптер” летя в продължение на 5 минути над крайбрежния парк Джумейра, като достигна 200 метра височина, за да демонстрира как би могло да изглежда пътуването в градска среда с електрическо автономно летящо такси.

15-100

Тестовият полет бе извършен без хора на борда, а на церемонията присъства престолонаследникът на Дубай принц шейх Хамдан бин Мохамед бин Рашид ал Мактум. След него шефът на “Волокоптер” Флориан Ройтер заяви, че компанията планира да пусне услугата с летящи таксита до 5 години. “Поръчването на такси ще става със смартфон, като специално приложение ще нарежда на волокоптера да пристигне до най-близката до вас волостоянка. Апаратът идва и без пилот ви откарва до посочената дестинация”, обясни той.

Апаратът “Волокоптер 2Х” прилича на двуместен хеликоптер, рее се във въздуха с помощта на 18 витла и е проектиран за почти 30-минутен полет. Управлението е автономно, а не дистанционно, но в името на сигурността е предвидено и ръчно управление. Дронът има резервни батерии, а за случаи на авария е оборудван с два парашута.

15-200

Дубай има амбициозна програма до 2030 г. поне една четвърт от пътуванията на хора в околността да става с безпилотни превозни средства. През февруари 2017 г. транспортните власти на града сключиха споразумение с китайската компания “Ихан” (Ehang) за използване на техен безпилотен апарат като летящо такси. Тогава “Ehang 184” направи демонстрационни полети в пустинята и около луксозния хотел “Бурж ал Араб”.

Дронът може да превозва един човек с тегло не повече от 100 кг и малък багаж. Електрическият двигател е с мощност 142 конски сили и позволява на дрона да развие скорост до 100 км/час. Най-важните системи на “Ehang 184” са резервирани, а в случай на извънредна ситуация има отделна система, която оценява щетите и взема решение дали е необходимо аварийно приземяване. Пътникът не може да поеме управлението на апарата, което е автономно. Но има авариен бутон, с който полетът може да бъде прекъснат и дронът зависва във въздуха.

Очакваше се тестовите полети на “Ehang 184” в градската среда на Дубай да започнат през лятото, но за такива не бе съобщено, като вместо това полетя машина на “Волокоптер”. Има непотвърдени слухове, че китайската компания е уволнила десетки служители и има финансови проблеми.

“Волокоптер” и “Ихан” са сред първите фирми, представили работещи прототипи на летящи таксита, но над десетина добре финансирани европейски и американски компании работят по свои проекти за безпилотни електрически коли или летящи апарати с вертикално излитане и кацане, които да бъдат използвани в градска среда. Сред тях са авиокосмическият гигант “Еърбъс”, който планира да представи самопилотиращо се такси до 2020 г., “Кити хок” – която се ползва с подкрепата на съоснователя на “Гугъл” Лари Пейдж, както и “Юбер”, която работи с партньори по стратегия за летящо такси.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.