На 26 май 2018 да почерпят

Плътско познание с Джилиън Андерсън

НАСА ще строи завод за ракети на Луната

Макрон пред Путин: Дълбоко вярвам, че историята и съдбата на Русия са в Европа

Матю Нимиц: Няма окончателно решение по спора за името на Македония

Кучето Ричи, което откри хероин за 12 млн. лв. Пратката пътувала от Турция за Белгия в ТИР, натоварен с чували теракол

И Зоран Заев беше при папа Франциск (ВИДЕО)

Рахой няма да свиква предсрочни парламентарни избори в Испания

Българин откупи картина за милиони и я върна у нас

25 лева за ден плаж в Гърция Копърки подбиват цените, возят без документи

Китай: От търговска война със САЩ няма да има печеливши

Вижте акцентите от броя на “Труд” в събота, 26 май 2018

Съдът остави в ареста шефа на КАТ-Благоевград, другият излезе срещу 7000 лева

Нинова в Галиче: Дайте пример на цяла България – изгонете мутрите от властта!

За втора вечер абитуриентите в Благоевград показаха стил и красота на червения килим

Летящото килимче каца в Европа догодина

Ще има хибрид с 4х4
Легендарното хидравлично окачване се преражда в модерна форма

Едва ли някой умее да съчетава по-талантливо класиката и модернизма от французите. Не само в архитектурата, модата и изкуството, но и в автомобилното производство.

Преди повече от 60 години инженерите на Citroen изобретяват авангардната за времето си хидропневматична система на окачване. Тя е приложена за първи път в култовия модел DS, който става пословичен със своето пътно поведение и комфортно возене. Технологията впоследствие е възприета и доразвита от премиум марки като Mercedes и Rolls-Royce. Хидравликата на Citroen спасява френския президент Шарл де Гол при покушението през 1961 г., когато куршуми пронизват в движение гумите на неговата лимузина DS, но тя остава стабилна и се измъква от опасността.

Днес на мода при луксозните автомобили е въздушното окачване. Последният автомобил с хидропневматична система Citroen C5 вече се намира в края на жизнения си цикъл. Конструкторите на марката обаче са с една обиколка напред в разработките и вече са създали последно поколение хидравлично окачване. То се нарича Citroen Advanced Comfort и ще направи световен дебют в новия SUV модел C5 Aircross. Новата система с хидравличен контрол на налягането и хода на амортисьорите е по-компактна, по-лесна и изгодна за поддръжка, но гарантира същия комфорт при движение. Пътниците ще се чувстват като на летящо килимче, тъй като ходовата част неутрализира неравностите и дупките по пътя. На гладките френски шосета високотехнологичната система едва ли ще има много работа, но в България нейните предимства ще се усещат още в първите километри.

Комфортът винаги е бил приоритет за Citroen и новият C5 Aircross го доказва за пореден път. Пътническата кабина е достатъчно просторна, а в същото време автомобилът е с разумни размери. Дължината на каросерията е 4,50 м, ширината – 1,84 м, а височината – 1,67 м, багажникът е с вместимост 482 л. Дългото междуосие от 2,73 м гарантира голям вътрешен обем и разточително място за пасажерите на втория ред. Габаритите нареждат C5 Aircross в екстремно конкурентния сегмент на компактните SUV-ове, където французите правят заявка за много силно присъствие и вече имат силен представител от другия бранд от концерна PSA. Това е Peugeot 3008, който стана Автомобил 2017 г. в Европа и споделя технически компоненти с C5 Aircross.

Моделът на Citroen носи типичните външни белези на новата гама на марката. Вградените в праговете въздушни капсули Airbumps предпазват от надраскване и леки удари. Фаровете са тесни и разделени вертикално от масивна лайстна, която минава по ширина през цялата предница. Отгоре са дневните LED светлини, а долу са основните фарове за къси и дълги. Големите отвори за въздух в долната част на бронята са декорирани с контрастни цветни контури. Тяхната почти квадратна форма се повтаря във вътрешния дизайн на купето – така са оформени дюзите на климатичната инсталация и други елементи по арматурното табло. Широките отопляеми седалки с масажна функция и първокачествена кожена тапицерия приканват към удобно настаняване и релакс. На централната конзола са инсталирани хладилни поставки за напитки. На топ ниво са двата цветни дисплея, с които работи водачът – 12-инчов TFT и 8-инчов HD тъчскрийн. Двойно ламинираните стъкла осигуряват отлична шумоизолация по време на пътуване. Големият стъклен покрив увеличава усещането за простор и светлина в купето.

Новият C5 Aircross ще потегли към купувачите от Китай и ще бъде лансиран в Европа през следващата година. Очаква се на Стария континент моделът да бъде оборудван с бензинови турбодвигатели и дизелови с мощност от 130 до 200 конски сили. На по-късен етап ще се появи хибриден Plug-In вариант със системен ресурс от 300 конски сили и двойно предаване, при което единият от двата електрически двигателя върти задните колела. На батерии автомобилът ще има автономен преход от близо 60 км. Останалите версии ще разчитат извън асфалта на системата Grip Control за подобряване на сцеплението с пет режима за движение по различни настилки като кал, чакъл, сняг и др. Отсъствието на конвенционално предаване 4х4 прави автомобила по-лек, по-икономичен, по-достъпен и по-изгоден за поддръжка.

Технологии от последно поколение
Колата спазва знаците и спира при опасност

На борда на Citroen C5 Aircoss присъства най-ново поколение асистираща електроника в помощ на водача. Модерните системи правят пътуването по-приятно и по-сигурно, тъй като намаляват риска от инциденти. Те работят незабележимо през повечето време, но действат светкавично, ако се наложи.
В градски условия автоматичната спирачна функция се активира тогава, когато шофьорът се забави с реакцията и възникне опасност от челен сблъсък с друго превозно средство, пешеходец или велосипедист. При паркиране водачът разчита на 360-градусова видимост около автомобила, която получава чрез камери на монитора на централната конзола. Наблюдава се и мъртвата зона встрани от каросерията, за да се избегнат удари при престрояване. Активният асистент за движение в лентата коригира курса, за да предотврати нежелано отклонение при разсейване на човека на волана. Адаптивният темпомат освобождава шофьора от задължението да спира и потегля в задръстване, без да превишава разрешената скорост, тъй като пътните знаци се разпознават от челната камера.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.