В Банско подариха ново „Ауди” по случай откриването на зимния сезон Курортът приветства новия сезон с над 140 награди, концерт на „Ъпсурт” и обилен снеговалеж

Арестуван е заподозрян за убийството в Шумен

Басейнова дирекция стартира наказателна процедура срещу НЕК заради замърсяването на р. Въча

Главният редактор на „Труд“ Петьо Блъсков: Не трябва да вярваме на наложените епитети и марки (ВИДЕО)

Марк Жирардели, собственик на ски зона Банско: Без втора кабинка курортът няма как да се развива, ще изпадне в застой

Наводнени пътища и спрени фериботи в Гърция заради силна буря

19-годишен, наръган с нож, издъхна в Шумен

Вълшебната работилница на Дядо Коледа гостува на децата на служителите на МВР

СЗО: Босна и Херцеговина е наравно с африкански страни по брой на заболелите от морбили

Над 60 хиляди домакинства във Франция са без ток след проливни дъждове и силен вятър

Русия приключи първото изпитание на най-мощния си ледоразбивач „Арктика“ (ВИДЕО)

Агент 007 няма време да умре с новия Defender Офроудърът на Land Rover вилнее във филма за Джеймс Бонд

Див популизъм в Общинския съвет в Стара Загора води до голям финансов дефицит за дейностите в чистотата

МВР отчете повече жертви в катастрофи през 2019 г., стартира мащабна операция за безопасност на пътя

Българите вече са по-бързи от Мат и Жирардели, Банско още чака втора кабинка

Летящото килимче се завръща модерна интерпретация на хидропневматиката

Напоследък хората все по-трудно се впечатляват от хубави коли. Може би е заради изобилието по улиците. Огледайте се на някой светофар и ще зърнете наблизо поне един ефектен и мощен автомобил, често декориран със свещените за ценителите букви M, S, R, RS или AMG. Но дори да спре до тези „зверове”, в очи се набива далеч по-скромен откъм цена и мощност модел като Citroen C4 Cactus. Той е от малкото предложения на пазара, които със силно присъствие и ярка индивидуалност надхвърлят осезаемо материалната си стойност. Заслугата е на дизайнерите, защото са успели да създадат кола с характер. Авангардна, различна и комфортна – точно както подобава на Citroen.

При излизането на пазара през 2014 година C4 Cactus избоде очите на конкуренцията. Този модерен хечбек не се побираше в клишето за масов хечбек, нито за навъдилите се кросоувъри, които приличат на допингирани със стероиди комбита. Със сравнително нисък покрив, големи колела и урбанистично-индустриален стил симпатичният Citroen пасна идеално на градската среда. И бе подготвен перфектно за нея с добра видимост за водача, висока позиция на седене, компактни размери (4,17 м дължина) и предразполагаща към релакс пътническа кабина. „Бодлите” на първия C4 Cactus представляваха каучукови панели с въздушни капсули Air Bumps от външната страна на вратите и в броните, които предпазват автомобила от одраскване и леки удари.

При извършеното обновяване (фейслифт) на модела за идната 2018 г. площта на въздушните „брони“ (всъщност капсули), е намаляла и е свалена по-ниско по вратите. Колата е по-изчистена от пластмаса отвън, виждаме повече хром и метал. Предницата остава широка и изразителна, а назад формите стават по-плавни и завършват с нови LED светлини с 3D ефект. Късите надвеси при сравнително дългото междуосие (2,60 м) придават спортно излъчване. Въпреки че не са добавени нови лакови покрития, купувачите имат богати възможности да персонализират колата си с 31 комбинации на цветове и екстериорни пакети, както и джанти с диаметър 16 и 17 инча.

С отварянето на вратата се попада в уютна и топла атмосфера с изчистени повърхности, меки материали и успокояващи цветове. Пътническата кабина създава усещане за комфорт. Водачът работи в приятен кокпит с ниско контролно табло и интегриран тактилен екран за изцяло цифрово представяне на информацията. Централно разположеният сензорен 7-инчов цветен дисплей е сериен и управлява повечето системи на автомобила. Релаксиращ ретро дух лъха от декорирания с каишки, катарами и релефни елементи капак на жабката, който ни отнася в света на пътешествениците преди много години. Двуцветните седалки добавят финес и завършеност към вътрешното обзавеждане.

Обновеният C4 Cactus носи нещо ново, което е едновременно и много познато, и характерно за Citroen. Това е комфортът за пътниците. Колите на френската марка винаги са се отличавали със своето приятно возене, издигнато на висота чрез използване на хидропневматичното окачване. Тази авангардна за предишните години технология остана в миналото заради налагането на съвременното автомобилно производство с глобални платформи на моделите. Огромният опит на Citroen по отношение на ходовата част създаде иновация C4 Cactus – окачване с прогресивни хидравлични ограничители. По този начин се „филтрират” неравностите по шосето и се създава усещане за пътуване върху летящо килимче. Конструкторите на Citroen са регистрирали 20 нови патента за въвеждането на авангардната технология. Конвенционалното окачване при другите коли се състои от амортисьор, пружина и механичен ограничител, докато тук са добавени два хидравлични ограничителя (един за разширение и един за компресиране). Така се постига по-голям комфорт, без да се нарушава поведението на автомобила и удоволствието от шофирането.

Ефектът от това окачване се катализира от друго нововъведение. Предните седалки са изработени с такъв тип пяна, който осигурява оптимален комфорт при продължително пътуване и редуцира амортизирането след дълги години на експлоатация. Големите и удобни облегалки, както и подобрената шумоизолация на купето в комбинация със стъкления панорамен покрив допринасят за релаксиращата обстановка.

Двигателната гама се състои от модерни мотори и ефективни мотори с мощност от 82 до 130 конски сили. Те осигуряват необходимата пъргавина и икономичност за едно пътуване, подчинено изцяло на комфорта на пасажерите.

12 електронни помощници за водача

Новият Citroen C4 Cactus улеснява работата на водача и намалява риска от злополуки благодарение на работата на 12 електронни функции. Различните системи разпознават ограничителните знаци за скоростта и дават препоръки, както и активират аварийно спиране при опасност от челен сблъсък. Издават се предупреждения при напускане на платното, при признаци за умора у шофьора, при наличие на обект в мъртвата зона на видимост. Паркирането се улеснява с камерата за заден ход и автоматичната функция. Системата Grip Control подобрява сцеплението на задвижващите колела с настилката съобразно терена (кал, сняг, пясък) и по този начин се елиминира нуждата от 4х4.

Водачът работи с най-новата свързана 3D навигационна система с информация за трафика в реално време и много други функции. Смартфоните се свързват лесно с автомобила и менюто им се копира върху 7-инчовия екран на централната конзола.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.