Силно земетресение е усетено край остров Крит

Шофьорка отнесе пешеходец на улица в Лом

Мегз: Майка ми ме научи да готвя едва на 28

Министър-председателят се срещна с Йенс Столтенберг (ВИДЕО)

Заловиха крадец, атакувал офиси на Летище Бургас

Горя изоставена къща в центъра на Бургас

Премиерът Борисов пристигна в Брюксел

Русия експулсира двама германски дипломати

Крис Дженър ще подари ботокс на дъщерите си за Коледа

Директорката на яслата, разследвана за насилие над дете: Тези кръвонасядания може да са получени навсякъде

УМБАЛ „Св. Марина“ – Варна въведе иновативно лечение за пациенти с напреднала болест на Паркинсон

Сгодена ли е Глория? (СНИМКА) Феновете й са убедени, че предстои сватбагло

В Поморие излязоха попчетата

Омбудсманът Диана Ковачева: Липсва пропорционалност между санкционирането и поощрението на шофьорите

Общинската избирателна комисия решава до седмица дали ще остане на поста си кметът на Благоевград

Линейките на няма да остават без комуникационна система

Снимка: Архив

Линейките на „Спешна помощ” в страната няма да остават без комуникационна система, запис на обаждания и джипиес проследяване, обяви пред БТВ Любомир Петров от Консорциум „Електронно здравеопазване”.

Фирмите, които поддържат системата от създаването й през 2009 г., обявиха преди дни, че прекратяват ангажимента си заради изтичане на договора си с Министерството на здравеопазването. Ведомството се забави с процедурата за нов конкурс с мотива, че се опитва да постигна по-ниска цена. Така се появи риск в спешните центрове да се върнат към писането на адреси на хартия.

„Променихме решението си, защото сме социално отговорни компании – всичките, които участваме в този консорциум. За да бъдат служителите на „Спешна помощ” и гражданите спокойни, решихме да продължим да поддържаме системата до избирането на нов доставчик”, подчерта Петров.

Консорциумът ще работи за своя сметка докато трае процедурата: „Ако се проточи прекалено дълго време, ще дискутираме с МЗ (…) 2-3 месеца ще издържим”.

Петров допълни, че е възможно да се постигне по-ниска цена от плащаните до момента 180 000 лв. месечно.

Поддържаната от „Електронно здравеопазване” система е само един от каналите за връзка между телефон 112, центровете за спешна медицинска помощ и линейките, като евентуалното й спиране не би създало проблем за гражданите, заяви Пенка Георгиева от пациентската организация „Заедно с теб”. Тя посочи, че е обсъждала въпроса с ресорния министър проф. Николай Петров.

По думите й даже и в малките населени места има още възможности за контакт със спешните екипи, като проблем би било единствено липсата на джипиес, който да покаже на диспечера къде е линейката.

Що се отнася до записите на обаждания, Георгиева отбеляза, че всяка връзка на гражданин с телефон 112 се пази в системата на спешния телефон.

По думите й е „малко обидно“, че фирмите са отстъпили чак след обществена натиск.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.