На 19 декември 2018 да почерпят

Световната банка одобрила кредитни гаранции от 750 млн. долара за Украйна

Белгийският премиер подаде оставка

Българските полярници пристигнаха на Антарктида

Централна роля в света иска Китай Никой не може да ни диктува какво да правим, отсече Си Цзинпин

Ники Хейли загатна какъв ще е американският план за мир в Близкия изток

Американски съдия разкритикува бившия съветник на Тръмп Майкъл Флин

ЕС призова Сърбия към конструктивен диалог с Косово

Евтина земя дават на млади фермери Целта е стопаните под 40 години да останат на село

Премиера на филм за дядо Добри в НДК

Христо Стоичков към фенове: Трудете се и не се предавайте! Стотици варненци извиха опашка за автограф от Камата

Чуждите инвестиции намаляха с 21% Задгранични компании продават бизнеса си в България

Искат Ценко Чоков обратно в ареста (обзор) Имал разрешение да отиде на зъболекар

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 декември 2018

Посланиците от ЕС поздравиха Лиляна Павлова за отличната работа в Триото Естония – България – Австрия

Линейките на няма да остават без комуникационна система

Снимка: Архив

Линейките на „Спешна помощ” в страната няма да остават без комуникационна система, запис на обаждания и джипиес проследяване, обяви пред БТВ Любомир Петров от Консорциум „Електронно здравеопазване”.

Фирмите, които поддържат системата от създаването й през 2009 г., обявиха преди дни, че прекратяват ангажимента си заради изтичане на договора си с Министерството на здравеопазването. Ведомството се забави с процедурата за нов конкурс с мотива, че се опитва да постигна по-ниска цена. Така се появи риск в спешните центрове да се върнат към писането на адреси на хартия.

„Променихме решението си, защото сме социално отговорни компании – всичките, които участваме в този консорциум. За да бъдат служителите на „Спешна помощ” и гражданите спокойни, решихме да продължим да поддържаме системата до избирането на нов доставчик”, подчерта Петров.

Консорциумът ще работи за своя сметка докато трае процедурата: „Ако се проточи прекалено дълго време, ще дискутираме с МЗ (…) 2-3 месеца ще издържим”.

Петров допълни, че е възможно да се постигне по-ниска цена от плащаните до момента 180 000 лв. месечно.

Поддържаната от „Електронно здравеопазване” система е само един от каналите за връзка между телефон 112, центровете за спешна медицинска помощ и линейките, като евентуалното й спиране не би създало проблем за гражданите, заяви Пенка Георгиева от пациентската организация „Заедно с теб”. Тя посочи, че е обсъждала въпроса с ресорния министър проф. Николай Петров.

По думите й даже и в малките населени места има още възможности за контакт със спешните екипи, като проблем би било единствено липсата на джипиес, който да покаже на диспечера къде е линейката.

Що се отнася до записите на обаждания, Георгиева отбеляза, че всяка връзка на гражданин с телефон 112 се пази в системата на спешния телефон.

По думите й е „малко обидно“, че фирмите са отстъпили чак след обществена натиск.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.