Административните услуги да се предоставят по идентичен начин в цялата страна Това решиха областните управители на форум в Арбанаси

Десетима от задържаните служители на ДАИ-Благоевград обвинени за участие в престъпна група

Прокуратурата прецизира обвиненията срещу кмета на “Младост” Десислава Иванчева

Кметът на Павликени инж. Емануил Манолов е избран за заместник-президент на НАЛАС

Валери Симеонов ще се срещне с украинския министър на образованието и науката Юлия Гриневич

Горски се обучаваха как да гасят с нови пожарни коли

Четири години затвор за австрийски треньор по ски, обвинен в сексуален тормоз над ученици

ЕС призова Русия, Иран и Турция да изпълнят обещанията си за Сирия

Григор Димитров безмилостен срещу Жил Симон – 6:2, 6:1

Безплатни имунологични прегледи правят в МУ-Пловдив

Опозицията не може да прости поредния успех на правителството по отношение на председателството на Съвета на ЕС, заявиха от ГЕРБ

Върховната административна прокуратура извърши проверка по сигнал за незаконно издаване на разрешителни за изграждане на ВЕЦ

Тръмп почисти пърхота на Макрон в Белия дом

Германия дарява още един милиард евро за Сирия

Продават лични вещи на Мадона против волята й

Лобистите – кой има нужда от тях? И заслужено негативна ли е конотация в термина

В Германия през последните години лобизмът на няколко пъти попада в центъра на обществената дискусия

Терминът “лобизъм” всъщност обозначава дейността, която групи по интереси извършват в политиката, за да постигат своите групови цели – например производителите на автомобили, лекарите, ако щете дори пожарникарите и хомосексуалните хора. Те установяват връзка вътре в изпълнителната, законодателната и съдебната власт и се мъчат да прокарат своите – обикновено легитимни – интереси.

В Германия през последните години лобизмът на няколко пъти попада в центъра на обществената дискусия. И то обикновено във връзка с една ключова индустрия в страната – автомобилостроенето. Концернът „Фолксваген“, например, е отчасти държавна собственост. Федералната провинция Долна Саксония е собственик на 20 процента от акциите му. Дълго преди да стане външен министър, социалдемократът Зигмар Габриел беше премиер на Долна Саксония. В тази си функция той беше и член на Надзорния съвет на „Фолксваген“ – от 1999 до 2003 година. Същото е и със сегашния министър-председател на провинцията Щефан Вайл.

И това далеч не е единственият пример за топлата връзка между политиката и автомобилната индустрия. Главният лобист на концерна „Даймлер, Екарт фон Кледен, е бивш политик от ХДС и до 2013 година беше държавен секретар в канцлерството. Прокуратурата в Берлин навремето започна разследване срещу фон Кледен, който на бърза ръка излезе от политиката и веднага беше назначен в „Даймлер“. Разследването обаче беше прекратено.

След това бяха въведени нови правила: през 2015 година германското правителство гласува закон, който урежда въпроса за трудовоправните отношения на членовете на правителството и държавните секретари след тяхното излизане от политиката. Законът предвижда 18-месечна т.нар. “фаза на охлаждане”, през която те нямат право да приемат постове в частния сектор.

(със съкращения)

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.