Старозагорско село отбеляза за 12-и път Празника на райската ябълка

Фермери премериха сили в картинг турнир (СНИМКИ)

Правителствената армия превзе последния бастион„Ислямска държава“ в южна Сирия

Руснак може да поеме ръководството на Интерпол

Политическият психолог Антоанета Христова: Зад всеки протест има сценарий

Минерален извор отоплява училищата и детските градини в Стралджа

Авария остави без ток целия остров Родос

БСТ И БФС отбелязаха 25 години от златния гол на Емил Костадинов с турнир по джаги

Мустафа Карадайъ: Оставката на злополучния вицепремиер е закъсняла, няма да промени нищо

Райската ябълка дава енергия и лекува Подходяща е за консумация през Коледните пости

15 машини са в готовност да чистят Кюстендил през зимата

Близо 7 млн. германци са силно задлъжнели

Над 300 деца и родители се включиха в празника на здравословното хранене „Вкусна есен“

УМБАЛ Бургас готви календар в помощ на недоносените бебета

Франс Тимерманс: България и Румъния не вървят в пакет при мониторинга

Лъвове на пустинята Автомобил без 4х4 спечели „Дакар“ за трети път поред

38962843424_14ce7abeb8_o

В началото на всяка година една група авантюристи се подлага доброволно на двуседмична инквизиция в най-дивите и негостоприемни райони на света, откъдето преминава маршрутът на рали „Дакар“. Завършилото през изминалия уикенд юбилейно 40-о издание на най-дългото и опасно автомобилно състезание бе и най-тежкото от десетилетия, по думите на самите участници.

ap-1ugfksk2h1w11_hires_jpeg_24bit_rgb

Над 330 превозни средства – мотоциклети, АТВ-а, автомобили и камиони потеглиха на старта, а до финала се добраха само 185 от тях, тоест – повече от половината не успяха да завършат. Малцината пристигнал в крайната точка на последния етап имат основание да се гордеят с изключителното си постижение и натрупани преживявания за цял живот.

loeb

Традицията повелява рали „Дакар“ да бъде екстремен тест за възможностите на човека и машината. Пилоти, механици, технически персонал и организатори се подложиха на това върховно изпитание, което за 10-ти път се провежда в Южна Америка. Забележителни личности, смелчаци и уникални превозни средства заедно понасяха мъченията на пясъчните дюни, солените долини и суровите Анди.

d-2

След близо 9000 километра, от които над 4000 километра състезателни отсечки, до финала стигнаха най-подготвените, най-внимателните и най-умните. Те оцеляха в безчет премеждия по коварното трасе, преминавайки райони от морското равнище до 4800 метра надморска височина и с температури от 5 до 45 градуса. Накрая победителите обраха славата – австриецът Матиас Валкнер с КТМ при мотоциклетите, чилиецът Инасио Касале с „Ямаха“ при АТВ-ата, Карлос Сайнс с „Пежо“ при автомобилите и Едуард Николаев с „Камаз“ при камионите.

ap-1ugr3t91n1w11_hires_jpeg_24bit_rgb

В най-интересната категория на автомобилите продължи абсолютната хегемония на бъгитата с две задвижващи колела на „Пежо 3008 DKR MAXI“. Френските автомобили спечелиха 7 от 14-те етапа и отново се доказаха като истински лъвове на пустинята, оправдавайки напълно своята емблема. За трети път поред заводският отбор спечели ралито с кола без 4х4 – нещо, което не се беше случвало в продължение на две десетилетия. За разлика от миналата година, когато трима пилоти на „Пежо“ завършиха на първите три места (Стефан Петерхансел, Себастиен Льоб и Сирил Депре), сега триумфира четвъртият – Карлос Сайнс, който отпадаше в предишните три ралита, а Петерхансел финишира четвърти.

39671775501_46914cd5b4_o

Догодина „Пежо“ няма да участва в „Дакар“, защото се насочва към световния раликрос шампионат. И възниква въпросът кой ще се възползва от оттеглянето на хегемона в най-тежкото офроуд рали. Ще се завърнат ли към победния курс  автомобилите 4х4 или ще се появят следващите господари на пустинята с две задвижващи колела? Вторият вариант изглежда твърде вероятен, ако се оправдаят слуховете, че „Ситроен“ ще замести „Пежо“ с натрупания опит,  развитата техника и голяма част от личния състав на сегашния отбор.

 

sainz-22

 

Непобедимият

Най-бързият и най-здравият автомобил в рали „Дакар“ отново е „Пежо 3008 DKR MAXI“. Конструиран да минава там, където няма пътища, през дълбоки пясъчни дюни, скалисти терени и дълбоки водни препятствия. Отсъствието на двойно предаване дава възможност за по-голям просвет по-дълъг ход на окачването. Мощният и икономичен дизелов двигател намалява нужното количество гориво в резервоара и общото тегло.

stage-4-11073

Технически данни Пежо 3008 DKR MAXI:

Дължина: 4,31 м

Широчина: 2,40 м

Височина: 1,80 м

Междуосие: 3,0 м

Предаване: Задно

Двигател: V6 битурбо дизел

Мощност: 340 к.с.

Въртящ момент: 800 Nm

Трансмисия: Секвенциална

Спирачните дискове: 35,5 см

Горивни резервоари: 400 л

 

 

stage-3_dakar_team-peugeot-total_8-1-2017_peugeot-sport-_-mch-photography_7fd758d8bd_o_0

 

В ЦИФРИ:

7 етапни победи спечелиха пилотите на „Пежо“, от които четири бяха двойни. Три пъти триумфира Стефан Петерхансел, два пъти Карлос Сайнс и по веднъж Себастиен Льоб и Сирил Деспре.

8 класирания в тройката записа Стефан Петерхансел, който бе най-постоянният състезател.

1424 смени на предавките е извършвал средно всеки пилот на състезателните отсечки с приблизителна дължина 250 км.

3 часа и 30 минути е била средната продължителност на съня на пилотите през нощта.

196 км/ч е най-високата регистрирана скорост в ралито, постигната от Стефан Петерхансел.

108 км/ч е средната скорост на победителя Карлос Санс.

83 км/ч е средната скорост, с която са се движили автомобилите на „Пежо“ в ралито.

35 градуса е най-високата, а 6 градуса е най-ниската измерена температура на въздуха по време на етапите.

260 гуми са употребили четирите екипажа по близо 9000-километровото трасе.

120 литра смазочни материали са изразходвани за четирите коли.

3000 чаши кафе са консумирали всички членове на отбора.

 

sainz-2

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.