На 23 май 2018 да почерпят

Първите удари с F-35 бяха нанесени от израелски пилоти

Санкционираха 55 граждани при специализирана полицейска операция в Павликени Образувано е едно бързо производство за нерегламентиран превоз на пътници

Брошури подготвят шведите за война Инструкциите ще бъдат изпратени до всички 4,8 млн. домакинства

10 милиона лева за реклама на туристически райони „Труд” и ведомството организират поредица от кръгли маси за спа индустрията

“Ислямска държава” нападна позиция на правителствения режим в сирийската пустиня и отне живота на 26 войници

Георги Василев, шампион с „Етър“, „Левски“ и ЦСКА пред „Труд“: Грандовете свикнаха с разочарованието

Газова прошка търси България от Русия Радев поднови поканата си към Путин да ни посети тази година

Доналд Тръмп заяви, че срещата му с Ким Чен-ун може да бъде отложена

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в сряда, 23 май 2018

Марк Зукърбърг пред ЕП: Не направихме достатъчно, за да защитим данните на потребителите

Сотир Цацаров и Цецка Цачева се срещнаха с американския си колега Джеферсън Сешънс

На 20-о място сме по бюджет за отбрана в ЕС Средните разходи за военнослужещ в съюза са 329 евро, а у нас - 93 евро

Двама френски туристи бяха нападнати от маймуни в Индия

БЛС се оттегли от здравната карта

Люис Хамилтън – сърдитото дете на Формула 1

Люис Хамилтън шокира журналистите на пресконференцията преди „Гран при“ на Япония тази неделя. Вместо да отговаря сериозно на въпросите, световният шампион предпочете да се позабавлява с приложение на Снапчат. Той показа лицето си, изобразено като заек, и се засмя: „Тази щуротия направо ме убива!“

Организаторите се опитаха да го накарат да се извини, но неуспешно.

Исках да се получи забавно – заяви той. – Някои хора явно се приемат прекалено сериозно. Пресконференциите са едни и същи от 10 години. Стига с тези медии, нека феновете да задават въпроси.“

Инцидентът наля още масло в огъня след случилото се в Малайзия в неделя. Всички се питат какво се става с Хамилтън. Преди 6 дни на пистата „Сепанг“ той водеше колоната и беше на път да спечели ценна победа, с която да съкрати аванса на върха в класирането с Нико Розберг, неговия съотборник в „Мерцедес“. В 40-ата обиколка обаче двигателят на болида на британеца изгърмя и той се върна в гаража с подвита опашка. А Нико успя да се съвземе от ранната катастрофа със Себастиан Фетел и да завърши трети – нов удар в битката за титлата.

След гонката Люис открито обвини „Мерцедес“ в саботаж. „Явно някой иска да не спечеля“, заяви той, а шефовете Тото Волф и Ники Лауда се чудеха дали да го наказват или да го утешават. Но може ли да се говори за саботаж или пилотът просто преиграва?

Мненията в социалните мрежи варират от „Очевидно е, че искат да направят Розберг шампион“ до „Люис е дете, което чупи играчките си от яд“.

Въпросната ситуация не е нова за Формула 1. По-възрастните си спомнят как великият Айртон Сена се нахвърляше върху журналистите, когато те вземеха страната на неговия най-голям съперник – съотборника му Ален Прост. „Мислех, че сте ми приятели“, казваше бразилецът, когато отнасяше критики след поредния инцидент. Той беше велик, но и ирационален, нелогичен и не се интересуваше от чувствата на околните. Ален Прост пък умееше да се възползва от ситуацията и насърчаваше журналистите да се струпват край Сена. „Отидете да го успокоите“, призоваваше с провокативен смях французинът.

Може би Нико Розберг трябва да се поучи от Прост. Това би могло да е ключът към прекъсването на доминацията на Хамилтън. Шампионът определено е в труден период. Той остава великолепен пилот и го показа през целия уикенд на „Сепанг“. Направо съсипа Розберг и със сигурност заслужаваше да спечели победата. Но начинът, по който приема трудните моменти, не му помага. Приказката, че това, което не те убива, те прави по-силен, видимо не се отнася за него. Проблемите му са извор на гняв и разочарование.

Люис недоволства сега от над 1000 висококвалифицирани специалисти, които работят, за да може „Мерцедес“ да извади на пистата два болида. Тези коли са най-добрите в спорта и са върхът на изключително сложен проект. Целта на бранда е те да побеждават във всяко състезание и в голямата част от гонките тя е изпълнена.

Няма начин някой отбор да съсипе състезанието си по такъв начин. „Мерцедес“ не би връчил двойна победа на „Ред Бул“ умишлено. Тото Волф беше бесен след финала. Определено в случая става въпрос за технически проблем, каквито има много във Формула 1. Хамилтън е наясно с това, защото имаше същите проблеми и миналия сезон, но въпреки това спечели титлата. Още по-добре пък го знае Розберг. През 2015 г. той претърпя повреда в скоростната кутия на „Силвърстоун“, а в Австрия го провали окачването. Година по-рано повреди в решаващите битки за титлата в Абу Даби и Сингапур го лишиха от шанс да се бори с Хамилтън. А 2 месеца по-рано на „Монца“ от двигателя му се чу онзи особен звук, който според запознати се разнасял в продължение на 4 години от колата на Марк Уебър – вечно губещия съотборник на Себастиан Фетел в шампионските години на „Ред Бул“. В нито един момент обаче Розберг не изрази подозрение, че отборът се опитва да реши шампионата в негова вреда.

В миналото има прецеденти конструкторите да решават изхода на битката между пилотите си, но ако „Мерцедес“ искаше да го направи, всичко можеше да изглежда много по-елегантно. Пък и за една такава автомобилна компания най-лошото нещо е да види как колите й пушат на пистата пред очите на цял свят. От друга страна, едва ли на Формула 1 й трябват спектакли, които миришат на сценарий. Английската Висша лига със сигурност печели от приказката на „Лестър“, но едва ли щеше да е същото, ако бяха инструктирали съдиите да помагат на „лисиците“ по пътя им към футболната титла.

Мерцедес“:

Саботаж? Абсурд!

От „Мерцедес“ отхвърлиха подозренията, че са давали рамо на Нико Розберг за сметка на Хамилтън в Малайзия.

Ако можехме да уредим да се случи такова нещо, щяхме да сме толкова добри, че да не допускаме никакви повреди – заяви шефът по техническата част Пади Лоу. – Във Формула 1 инженерните операции са на ръба на възможното и е нормално да се случват повреди. Ако имаме нещо, което ни прави по-бързи, естествено е да го сложим и в двете коли. Така удвояваме шанса за победа.“

Хамилтън обаче получи нов удар по амбициите си за титлата, след като Розберг даде най-добри времена в двете тренировки за „Гран при“ на Япония. Състезанието е утре.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.