Маурицио Сари е най-суеверният треньор

На 27 юни 2019 да почерпят

Мюсюлманин обнови църква в Преславско Сърбин градил храма преди 122 г., сега Али Кюлюмов помогнал с работници и материали

ДАНС гони дъщерни фирми на офшорки Банките докладват за съмнителни плащания над 50 евро

Хореографът Фреди Франдзути: Еротиката е важна част от „Кармина Бурана”

„Фолксваген” предпочита София пред Измир Вече има разговори за продажбата на имот до българската столица за новия завод

Народният театър издига сцена под звездите За трета поредна година спектаклите ще се играя на открито от 21:30 часа

Дилъри търгували с дрога от коли в движение (обзор) Осем ефективни и две условни присъди за 10 участника в наркогрупа

Йенс Столтенберг: Русия има време до 2 август да се върне към ракетния договор

Порой причини наводнение в Котел, някои от жителите бяха евакуирани

Цеци Красимирова пуши трева

Не забраняват вноса на дизели втора ръка

Мелиса спретва на Селим гаден женски номер

Наказателният спецсъд остави Николай Банев в ареста

Климатичните аномалии съсипват кръвното и секса Динамичната смяна на времето между жеги, обилни валежи и бури стават все по-често явление

Магистралата от Русе ще преминава на 5 километра от Велико Търново Общините Свищов и Горна Оряховица искат трасето да пресича териториите им

Бъдещата магистрала Русе – Велико Търново ще преминава в непосредствена близост до Старата столица. Това стана ясно след обществено обсъждане в старопрестолния град, инициирано от Агенция „Пътна инфраструктура“. Тема на публичната среща бе докладът за оценката за въздействие върху околната среда на инвестиционното намерение, предвиждащо строителство на стратегическия инфраструктурен обект.

Три варианта бяха представени по време на обсъждането. Според тях трасето ще преминава западно от Велико Търново, на разстояние между 5 и 7 километра. По този начин магистралата ще бъде в непосредствена близост до града, но транзитният и най-вече тежкотоварният трафик ще бъде изведен в периферията.

В обществения дебат участваха заместник-кметът проф. Георги Камарашев, експерти от общинската администрация, кметове и жители от населени места в цялата община, представители на различни организации. Експертите от пътната агенция представиха пред тях набелязаните близо 80 мерки за ограничаване на въздействието върху околната среда при строителството на трасето. При изграждането няма да има рискове и трайни последици за околната среда, защитените територии и зони, почвата, животните, водите, археологията и пр., категорични бяха от АПИ.

Предвидени са съоръжения за шумоизолация, както и за преминаване на животни, отговориха експертите на въпроси, които кметове на населени места поставиха.

Според представителите на пътната агенция най-удачен за реализация е т.нар. „комбиниран вариант“ на трасето, предвиждащ дължината на магистралата от Русе до Велико Търново и изхода й от рамките на общината край Дебелец да е 133 километра. Според тях строителството на аутобана е задължително.

Публични обсъждания имаше и в други общини на Великотърновска област. Управата на Горна Оряховица ще настоява да ъде изградено синьото трасе, което да пресича общината.
„Неприемливо е магистралата да минава толкова далече от летището и жп гарата, които са с международен статут, както и от селищата в община“, каза в края на срещата заместник-кметът Николай Георгиев.

Кметската управа и Общинските съветници в Свищов също скочиха срещу проектния вариант. Местните парламентаристи в крайдунавския град се обединиха и дори изготвиха декларация. В нея те заявява, че е неприемливо главният път да минава на около 30-40 километра, защото това ще повлияе зле на икономиката. Свищовлии дори предупреждават, че ако това не бъде коригирано, ще се вдигнат на протести.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.