Задържаха ученик, ограбил лекарства и пари от баба

65% от ромите в гетата живеели в „конструктивно устойчиви сгради върху собствени терени“

Борисов в Брюксел: Ако гарантираме охрана на границата, споразумения със съседите и центрове за мигрантите, дискусията в ЕС ще върви по-лесно

АПИ предупреждава шофьорите да карат внимателно, от неделя се очакват снеговалежи и силен вятър

Вучич към Радев: По-добър и лоялен партньор от Сърбия трудно ще намерите

Над един килограм канабис иззеха полицаи от Севлиево Задържан е 35-годишен мъж

ГДБОП неутрализирала 109 организирани престъпни групи

Пияна шофьорка нападна катаджия при проверка Жената пътувала с малолетното си дете

24 863 са регистрираните без работа в Северозапада

Нинова: Гинка от Пазарджик купи ЧЕЗ?! Толкова ли няма държавата 300 милиона, попита лидерът на БСП

Волен Сидеров: Всичко в коалицията е наред, надявам се да се виждаме по-често Нямаме абсолютно никакви разминавания, заяви Цветан Цветанов

Проф. Емил Ботев: Успешните прогнози за земетресения са под 10%

Иззеха пушката на 68-годишен хулиган, стрелял по котките на съседа

Глобиха управителка на заведение с 2000 лева заради непълнолетни деца

Истанбулската конвенция отключи дебат, който нашето общество отлага с десетилетия

Магистралата от Русе ще преминава на 5 километра от Велико Търново Общините Свищов и Горна Оряховица искат трасето да пресича териториите им

Бъдещата магистрала Русе – Велико Търново ще преминава в непосредствена близост до Старата столица. Това стана ясно след обществено обсъждане в старопрестолния град, инициирано от Агенция „Пътна инфраструктура“. Тема на публичната среща бе докладът за оценката за въздействие върху околната среда на инвестиционното намерение, предвиждащо строителство на стратегическия инфраструктурен обект.

Три варианта бяха представени по време на обсъждането. Според тях трасето ще преминава западно от Велико Търново, на разстояние между 5 и 7 километра. По този начин магистралата ще бъде в непосредствена близост до града, но транзитният и най-вече тежкотоварният трафик ще бъде изведен в периферията.

В обществения дебат участваха заместник-кметът проф. Георги Камарашев, експерти от общинската администрация, кметове и жители от населени места в цялата община, представители на различни организации. Експертите от пътната агенция представиха пред тях набелязаните близо 80 мерки за ограничаване на въздействието върху околната среда при строителството на трасето. При изграждането няма да има рискове и трайни последици за околната среда, защитените територии и зони, почвата, животните, водите, археологията и пр., категорични бяха от АПИ.

Предвидени са съоръжения за шумоизолация, както и за преминаване на животни, отговориха експертите на въпроси, които кметове на населени места поставиха.

Според представителите на пътната агенция най-удачен за реализация е т.нар. „комбиниран вариант“ на трасето, предвиждащ дължината на магистралата от Русе до Велико Търново и изхода й от рамките на общината край Дебелец да е 133 километра. Според тях строителството на аутобана е задължително.

Публични обсъждания имаше и в други общини на Великотърновска област. Управата на Горна Оряховица ще настоява да ъде изградено синьото трасе, което да пресича общината.
„Неприемливо е магистралата да минава толкова далече от летището и жп гарата, които са с международен статут, както и от селищата в община“, каза в края на срещата заместник-кметът Николай Георгиев.

Кметската управа и Общинските съветници в Свищов също скочиха срещу проектния вариант. Местните парламентаристи в крайдунавския град се обединиха и дори изготвиха декларация. В нея те заявява, че е неприемливо главният път да минава на около 30-40 километра, защото това ще повлияе зле на икономиката. Свищовлии дори предупреждават, че ако това не бъде коригирано, ще се вдигнат на протести.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете