Малка кола, но голяма легенда

Легендите нямат нужда от много конски сили. Доказателството е Citroen 2CV. Със своите четири врати, винилов покрив, малък 2-цилиндров мотор с въздушно охлаждане, опростена изработка и симпатичен дизайн това е една от най-знаменитите коли не само в историята на автомобилостроенето. Замислен като евтин, практичен и лесен за поддръжка модел за хората със скромни доходи извън градовете след Втората световна война, Citroen CV се превръща в култов автомобил. За французите той е това, което е MINI за англичаните, „бръмбара“ на VW за германците и Fiat 500 за италианците.

Макар че е спрян от производство през 1990 г., днес легендарният Citroen продължава да вълнува автомобилните естети. Неговите почитатели се събират всяка година на фестивали, последният от които се състоя в Португалия. В събитието се включиха повече от 2000 екземпляра Citroen 2CV, някои от които състезателни или тунинговани от своите собственици. В пъстрия ретро парад пред Националния дворец в град Мафра участваха и други класически модели на Citroen, както и „наследниците“ им C4 Cactus и C3. Звездите на шоуто обаче бяха познатите на всеки автомобилен познавач коли 2CV. Те са произведени в над 5-милионен тираж в периода 1948-1990 година. Така се надхвърлят и най-смелите очаквания, защото първоначалната цел е хората да получат най-необходимото – четири места, багажник за чувал картофи (50 кг) и окачване, с което да се премине през разорана нива, без да се счупят яйцата в кошницата на седалката.

Името 2CV идва от френското deux chevaux vapeur – две конски сили, и показва ниския данъчен клас на превозното средство. Иначе малкият мотор с обем 0,375 л генерира „цели“ 9 конски сили, които развиват максимална скорост 60 км/ч. Ето как и без голяма мощност един автомобил влиза с пълна газ в историята.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.