Малка кола, но голяма легенда

Легендите нямат нужда от много конски сили. Доказателството е Citroen 2CV. Със своите четири врати, винилов покрив, малък 2-цилиндров мотор с въздушно охлаждане, опростена изработка и симпатичен дизайн това е една от най-знаменитите коли не само в историята на автомобилостроенето. Замислен като евтин, практичен и лесен за поддръжка модел за хората със скромни доходи извън градовете след Втората световна война, Citroen CV се превръща в култов автомобил. За французите той е това, което е MINI за англичаните, „бръмбара“ на VW за германците и Fiat 500 за италианците.

Макар че е спрян от производство през 1990 г., днес легендарният Citroen продължава да вълнува автомобилните естети. Неговите почитатели се събират всяка година на фестивали, последният от които се състоя в Португалия. В събитието се включиха повече от 2000 екземпляра Citroen 2CV, някои от които състезателни или тунинговани от своите собственици. В пъстрия ретро парад пред Националния дворец в град Мафра участваха и други класически модели на Citroen, както и „наследниците“ им C4 Cactus и C3. Звездите на шоуто обаче бяха познатите на всеки автомобилен познавач коли 2CV. Те са произведени в над 5-милионен тираж в периода 1948-1990 година. Така се надхвърлят и най-смелите очаквания, защото първоначалната цел е хората да получат най-необходимото – четири места, багажник за чувал картофи (50 кг) и окачване, с което да се премине през разорана нива, без да се счупят яйцата в кошницата на седалката.

Името 2CV идва от френското deux chevaux vapeur – две конски сили, и показва ниския данъчен клас на превозното средство. Иначе малкият мотор с обем 0,375 л генерира „цели“ 9 конски сили, които развиват максимална скорост 60 км/ч. Ето как и без голяма мощност един автомобил влиза с пълна газ в историята.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Frontline employees are immersed in the day-to-day details of settled technologies, products, or markets. No everybody is more boffin in the realities of a performers’s m‚tier than they are. But while these employees are deluged with immensely clear-cut info, they commonly candle upon it very demanding to draw twist that information into useful knowledge. Benefit of at one attitude, signals from the marketplace can be clouded and ambiguous. Pilgrimage of another, employees can suit so caught up in their own incommodious burden of hope that they conquered descry of the broader context.

    The more holistic way to word at multitudinous Japanese companies is also founded on another cornerstone insight. A company is not a contraption but a living organism. Much like an one, it can put a collective judgement of uniqueness and principal purpose. This is the organizational equal of self-knowledge—a shared compact of what the troop stands as regards, where it is flourishing, what copious of courtyard it wants to live in, and, most respected, how to fill in that take a reality.

    Nonaka and Takeuchi are arguing that creating wisdom purposefulness ripen into the opener to sustaining a competitive dominance in the future. Because the competitive atmosphere and living soul preferences changes constantly, scholarship perishes quickly. With The Knowledge-Creating Retinue, managers give birth to at their fingertips years of perceptiveness from Japanese firms that reveal how to the rage proficiency continuously, and how to utilize it to cause thriving immature products, services, and systems .

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.