Манията по уеб сериалите Милиони в България вече следят кратки филмови поредици единствено и само през интернет

Героите от „Следвай ме“.

„Не така, брат!“ е първият български формат, който печели „Златен чадър“ от международния медиен фестивал Mediamixx

Това, което по-възрастните разказват на децата си за телевизията от само преди 25 години (а да не говорим за българската й зора), звучи като мемоари от тъмно средновековие. Изрази като “Улиците опустяха, заради сериала еди-кой-си”, “Не смеехме до отидем до тоалетна, за да не изпуснем нещо” днес за младите са смешка. А всъщност поколението 55 плюс продължава да подчертава във вестниците в колко точно часа ще излъчат еди-кой-си си сериал и в колко ще е повторението. Не съществува и възможността да си водиш бележки в тефтер за сюжета и впечатленията от персонажите, за да ги пратиш по писмо чрез Български пощи до приятел в чужбина. Край! Това е пенсионирано телевизионно поведение.
Поколението, което идва след нас, също има своите девиации и униформености, но със сигурност не искат да седят на дивана и да зависят от волята на програмния директор, за да видят любимия си епизод от нещо-си.

Съдържанието, което ни предлага все по-стремглаво развиващата се глобална мрежа, става все по-богато и разнообразно. Технологиите добавят сцената, върху която вече може да се предложи всичко. Много държави от Далечния изток и Африка дори прескачат нивото на телевзията, защото ако до вчера едно радио е било събитието на селото, днес всеки има смартфон и може да преглежда всякакво съдържание без да има нужда от справочна информация, напечатана на хартия.

Мнозина приемат, че първият сериал, създаден единствено за разпространение чрез интернет е The Spot, който тръгва в САЩ през 1995. Абсолютно свободен и непоследователен сюжет, обвързан единствено с мястото и героите. Всеки епизод може да бъде сам за себе си, но може и да има някакви сюжетни линии, които правят разхвърляното общо.

22 години по-късно възможността за онлайн съдържание са безгранични. Netflix стана първата компания, която предлага такова съдържание, спечелила “Еми”. Но това е конкретна платформа за телевизионни сериали, които имат таргет всеки модерен човек. Трудното обаче е как да се удовлетвори поколението, което тепърва разбира, че мама не е единствената жена в света, образно казано. Проблемът е, че мама, образно казано, не разбира нищо от техния свят. В случая говоря само за видео съдържание. В България вече има не просто пробив в това отношение, а много сериозен тренд и той е създаден от малък, но много силен екип, наречен 7Talents. От там тръгва цялата революция, местна, в уеб сериалите у нас.

Първият български тийн сериал “Не така, брат!” се роди преди две години и вече може да се похвали с милиони гледания.

Само преди дни сериалът получи отличие за най-добър уеб сериал от международния медиен фестивал Mediamixx в Солун. Това е първото международно признание за сериала и това е сериозно постижение, защото за международните награди “Златният чадър” се състезаваха 35 продукции от 4 континента в 10 категории.

Сериалът има реализирани три сезона и едно специално издание. “Не така, брат!” има и своя хитов саундтрак – песента “Само теб” на Nadia, която влезе в Топ 10 на редица радиостанции и музикални телевизии у нас, както и книга – “Дневникът на Мишо”. Тя е и сред най-продаваните заглавия в книжарниците у нас в седмицата на издаването си.

Както винаги повечето презрели читатели ще си кажат “Поредната детска глупост! А навремето какви филми и актьори имаше…” Е, съжалявам времената се менят и стават може би много по-хубави.
Интересен щрих в темата е главният герой в “Не така брат! Въпреки че още е ученик, Мино Караджов вече притежава няколко награди от международни конкурси, една от която е на NASA за идеята му как може ExoMars да бъде оптимизиран и ефективен с до 12 пъти повече от модела, който в момента изпраща снимки от почвата на Марс. Мино участва още и в модернизирането на проекта “Детска площадка на бъдещето”, който печели 3 място на международното състезание за приложна наука на университета в Грьонинген – Ханзе, притежава златен медал от съюза на българските изобретатели, както и първо място на националната олимпиада по информатика.

В крайна сметка пионерът в уеб революцията у нас е малкият екип на 7Talents. Наричат го дигитален медиен екип, специализиран в менажирането, продуцирането, дистрибуцията и маркетинга на видеоцентрични формати и инфлуенсъри за видео платформи като Vbox7 и YouTube и социалните мрежи. Екипът е част от Нетинфо – най-голямата дигитална медийна и технологична компания в България. Съдържанието, произведено от екипа генерира повече от 30 милиона гледания всеки месец. Продуцираното от 7Talents съдържание в момента е с обем от около 200 видео клипа на месец, като те се разпространяват приоритетно в българската платформа за видео забавление – Vbox7.com.

От музика до кифли

„Следвай ме“

Тита и Лина Роскин
Тита и Лина Роскин

Певицата Тита радва своите фенове с ново звездно участие – тя влиза в главната роля на най-новия уеб сериал във Vbox7.com “Следвай ме”. Съвместната продукция между 7Talents и ADAMAND – лейбълът на рапъра Криско, разказва историята на 16-годишната Бела (Тита), която идва в София, за да учи в една от най-добрите гимназии в столицата.

 

 

Пародията  #KIFLA

Рая Белева и певицата EVA, в ролите на Бети и Валчето, #Kifla
Рая Белева и певицата EVA, в ролите на Бети и Валчето, #Kifla

Пародийният уеб сериал #KIFLA проследява живота на две приятелки и е една от най-любимите поредици на тийнейджърите у нас. След 2 успешни сезона на сериала във Vbox7, над 6 милиона гледания и почти 70 000 последователи онлайн, през февруари 2017-та, стартира и специалният проект #EVA, който е продължение на поредицата #KIFLA, но показва ежедневието на една от главните актриси в пародийния уеб сериал – певицата EVA.

„Апартамент 404“

Велко от „Апартамент 404“.
Велко от „Апартамент 404“.

Студентската уеб комедия “Апартамент 404” вече има два сезона онлайн с над 2 милиона гледания, а в него можем да проследим историята на трима съквартиранти, около които винаги се случва нещо забавно и интересно. Във втория сезон на сериала съквартирантите вече са с няколко повече, а историите им все по-щури. Звездният участник тук е репортерът Боби Касиков, на когото е поверена ролята на вечно забъркващият се в проблеми Велко.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете