Почистват от дървета 10 км пътища в Шуменско

Болници си прехвърлят 3-годишно дете с апендицит – спасили го в „Пирогов“

Black Friday за напреднали Как най-добре да се възползваме от кампанията?

Изписват натровените деца от болницата в Ямбол

Петима загинали при експлозия в цех за фойерверки в Италия

Унгария с вето срещу резолюция на ЕС за годишни доклади за върховенството на закона

Джейн Сиймор – секси и на 68

Доналд Тръмп: Не съм искал нищо от Украйна

Папа Франциск отправи призив за опазване на жените и децата

Турция е задържала адвоката на германското посолство за шпионаж

Край на политически таргетираната реклама в Google

Джъстин Трюдо представи новото канадско правителство

Отбелязваме Деня на християнското семейство

Мария Габриел e сред кандидатите за заместник на Доналд Туск

България с антирекорд, Гибралтар ни прави компания

Марион Котияр: Френският език е моята сила

Бях гневен млад човек

Актьорската игра не се учи

Аз също съм жертва на секс тормоз

Киното не е въпрос на джендър идентичности

Превъзходната парижанка Марион Котияр е най-популярната и високоплатена френска актриса в Холивуд. Тя носи очарованието на фатална жена от Европа, а преди 11 години стана първата дама, която печели награда “Оскар” за най-добра женска роля за изпълнение на френски език в “Животът в розово”, където изпълни ролята на легендарната певица Едит Пиаф.
Котияр има роли във филми като “Най-дългият годеж”, “Голяма риба”, “Добра година”. След триумфа на наградите на Академията от 2008 г. тя се е снимала в заглавия като “Обществени врагове” с Джони Деп и Крисчън Бейл, “Генезис” с Леонардо ди Каприо и “Черният рицар: Възраждане”, донесъл над един милиард долара приходи от продадени билети.

Котияр обича да редува френскоезични роли с изпълнения на английски, скъпи масови продукции със смели елитни проекти за ценители. Разбира се, тя е любимка на световни модни марки и от 2008 г. е лице на продукти на Dior. Преди години бе обявена за най-печелившата и успешна френска актриса от началото на XXI век.

– Марион, как се чувствате като най-успешната френска актриса в Холивуд?
– Винаги съм казвала, че френският език е моята най-голяма сила. Щастлива съм, че мога да играя и във френскоезични и англоезични филми. За мен е благословия да не съм ограничена от един пазар или регион. Явно има нещо във френския ми акцент, което ми помага с англоезичните роли. Успехът е продукт на страшно много усилия, но и на късмет. Но киното е моят живот.

– Кога решихте, че искате да се занимавате с кино?
– Исках да стана актриса от ранна детска възраст. Това беше моята момичешка мечта – да мога да скачам от един свят в друг. Да потъвам в персонажи и да съм онази актриса, която не може да разпознаеш от роля в роля. Чувствам се страшна късметлийка. Израснала съм с митични звезди като Грета Гарбо, влюбена съм в тази епоха, за мен те бяха оживели сънища. Когато работя съм тотално отдадена на ролята, притежавам страхотна дисциплина. Често оставам в образ и след като си тръгна от снимачната площадка. Но това вече не е толкова просто, защото се случва да стресна малките си деца като се прибирам така.

– По какви други начини майчинството се отрази на кариерата ви?
– Честно казано, вече предпочитам да прекарвам все повече време със семейството си. Последните снимки, на които бях, ми отнеха само две седмици и половина. Но преди години имах проблеми да балансирам, а тогава имах само едно дете – моят прекрасен син. Сега той тръгна на училище и аз оставих кариерата малко на заден план, за да съм по-близо до него. А малкото ми момиченце е още бебе. Да се грижиш за две малки деца изисква огромни организационни усилия. Аз мога да си позволя гледачка, но много други майки нямат такива възможности. По принцип мисля, че родителите са герои.

– Споделяте, че сте имала тежки тийнейджърски години с много травматични преживявания. Какво чувствахте тогава?
– Истината е, че бях гневен млад човек и много често просто исках да изчезна. Особено когато бях на 18-20 години наистина ми беше трудно и изпитвах онова дълбоко, осторо и тревожно желание да се изпаря. Да ме няма. Бях заобиколена от силни личности и се възхищавах на прекалено много хора. Впечатлявах се от хора, които казваха това, което мислят, без да се съобразяват с мнението на другите. Но аз не го правех. Бях решила, че съм едно нищо. Бях убедена, че не съм интересна, нямам талант. Бях срамежлива и смятах, че съм безполезна.

– Кога осъзнахте, че е време за промяна?
– Имах много токсични отношения като малка. Имах и много въпроси за всичко, което ни заобикаля. Не разбирах защо другите деца в училище са лоши и обичат да манипулират. Винаги съм се чувствала като аутсайдер, като различна и неспособна да се приобщи в групата. Не съм била невинно ангелче, но бях задълбала твърде надълбоко в собствените си мисли и въпроси. Но на 20 реших да променя това и направих някои сериозни трансформации. Промяната проработи и сега наистина обичам себе си.

– Какво мислите за секс скандалите, които потресоха Холивуд в последните години и промените, вдъхновени от тях?
– Важно е да се борим за правата на жените, но не искам да има ново полово разделение. Има разлика между мъже и жени, ние сме създадени различни и именно тази разлика ражда творчеството и любовта. Няма нужда от допълнителни разграничения. Киното не е въпрос на джендър идентичности. Не може да искаме в Кан да има пет филми, режисирани от жени и пет от мъже. Изкуството не работи така.

– Как реагирахте на писмото на Катрин Деньов срещу модерните феминистки и кампанията MeToo?
– Не виждам себе си в това писмо. Революцията, която се случва сега, е необходима. Няма да давам детайли засега, но аз също съм жертва на секс тормоз. Много пъти мъже са се опитвали да се възползват от мен. Много жени са в същата ситуация. Важно е да се говори за това.

– Много ваши колеги казаха, че вече няма да работят с Уди Алън след обвиненията срещу него. Друи го защитиха. Вие каква позиция заемате?
– Когато работих с него в “Полунощ в Париж” нямах никакви въпроси и терзания. Не знаех много за личния му живот. Знаех, че е женен за осиновената дъщеря на бившата си партньорка Миа Фароу. Звучеше странно, но не исках да го съдя. Днес бих се замислила повече, ако ме покани отново да играя при него. Но това едва ли ще стане. По време на снимките между нас не се получи творческа връзка.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.