Белгия намали равнището на терористична заплаха в страната

Федерика Могерини заяви, че е извънредно притеснена от турската офанзива в Сирия

Огнеборци потушиха пожар в цех за металообработка в Килифарево

Бомбаджия на банкомати скочи в ледените води на Струма (обзор) Джонката и Свещичката арестувани след 75 дни търсене под дърво и камък

Разкриха пет високотехнологични наркооранжерии в Добричко

Грипна епидемия и в Благоевград Висока заболеваемост в още 6 области

Махмуд Абас призова ЕС да признае държавата Палестина

Теменужка Петкова: Реформите в енергийния отрасъл са факт

Строг затвор за жена, лъгала многократно, че е изнасилвана

Израелски учени дешифрираха скрижал от Мъртво море

Безизходицата с US бюджета (ИНФОГРАФИКА)

Цвета Караянчева: Нямаме притеснения за вота на недоверие към кабинета

Съперникът на Григор иска да мине Мъри

Министър Ангелкова: Павилиони с единна визия ще заменят сергиите по тротоарите в „Слънчев бряг-изток“

Двама души са загинали при катастрофа край Ловеч

Мария Габриел: Искаме социалните медии да започнат да носят по-голяма отговорност

Мария Габриел

Искаме социалните медии да започнат да носят по-голяма отговорност. Това каза българският комисар по цифровата икономика и цифровото общество Мария Габриел по време на кръгла маса на тема „Предизвикателства пред медийния сектор в Европа“ във връзка с преразглеждането на Директивата за аудиовизуалните медийни услуги.

Мария Габриел обясни, че в момента има три въпроса, които се разглеждат по директивата. „Първият е за разширяване на обхвата на директивата и до социалните медии, тъй като искаме те да започнат да носят по-голяма отговорност. Смятам, че в този цифров свят има място за отговорност на всички медии“, обясни Мария Габриел.
По думите й по вторият въпрос на директивата е за промотирането на европейските произведения и по него вече има споразумение между съзаконодателите. „Комисията предложи всяка държава да гарантира 20% дял за европейски произведения, но в крайна сметка се споразумяхме това да стане на 30%. Това, което беше водещо при нас, е да видим какво е отношението в различните държави членки на ЕС. Има още въпроси, които ще търпят дискусия“, поясни Мария Габриел.
Те обясни, че третият въпрос, който ще се разглежда, е свързан с рекламата, но по него все още има много дебати. „Досега имаше право на 12 минути реклама за един час. А сега директивата предлага ограничения, които предвиждат от 7.00 до 23.00 часа рекламите да не надхвърлят 20%, за да има по-голяма гъвкавост за продуктово позициониране.

Предложението въвежда онези правила, които трябва да защитават най-чувствителните – децата, алкохола, вредните храни. Европейският съюз предвижда и държавите членки сами да определят своето най-гледано време, но лично аз смятам, че по този начин ще стане огромно фрагментиране. Тези точки в момента са на масата, нямаме все още индикация за намиране на обща позиция“, каза още Габриел.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.