Рускиня украси 700 коня с 2 милиона кристала Блогърката Дария Радионова кара бавно бързата си кола, за да я забелязват

Парламентът прие окончателни промени в Закона за търговския регистър

Срещата във Владивосток приключи, Путин я определи като „съдържателна“

Нова експлозия разтърси Шри Ланка Причините за нея все още са неизвестни

Танковият призрак изпълзя от скрина Борисов не бива да се бои от военен преврат. Генерали-пенсионери преврат не правят

Защо в индийските сериали няма секс?

Днес спират камионите над 12 тона по автомагистралите

Ким Чен-ун се надява на засилване на традиционните връзки с Русия

Временно е ограничено движението по АМ Тракия заради инцидент

Започна срещата на върха между Путин и Ким Чен-ун (СНИМКИ И ВИДЕО)

Днес е Велики четвъртък – най-важният ден от Страстната седмица

Шри Ланка е била предупредена преди месеци за мрежата от екстремисти

Путин пристигна във Владивосток за преговорите с лидера на Северна Корея

Невъзпитаната българска корупция Защо ни липсват таланти в това широкоизвестно масово световно явление

На 25 април 2019 да почерпят

Мая Манолова: Увеличеният брой на жалбите до омбудсмана е показател за нарастване на проблемите

12 800 жалби са подадени към националния омбудсман през 2018 г. Нарастването на броя им е показател за нарастването на проблемите. Ако видите, че нямам работа, да знаете, че всичко в България е наред, коментира пред БНТ националният омбудсман Мая Манолова.

„Най-често хората се оплакват от действия на монополни дружества – топлофикации, ВиК, мобилни оператори, колекторски фирми, банки. Следват ги социални проблеми – неизплатени заплати, забавени обезщетения, на трето място са проблеми, свързани със собствеността, териториални устройства, все повече стават т.нар. екологични жалби“, каза тя.

През годината имаше сериозни победи, извоювани от гражданите и институциите на омбудсмана. Над 8 млн. лв бяха неплатените заплати, които бяха възстановени на ощетени от работодателите си служители, което показва, че 10 пъти е нараснала сумата, която хората са получили в случаите на нагли, некоректни работодатели, обясни омбудсманът.

По думите на Манолова, дружеството „Топлофикация“ може да изглежда по съвършено друг начин – да уважава своите клиенти, да стимулира тези, които плащат редовно сметките си.

Манолова каза още, че в рамките на тази година, една от основните цели на омбудсмана ще бъде приемането на предложенията за промени в Гражданско-процесуалния кодекс, засягащи основно действията на мобилни оператори и други монополисти на пазара.

По думите на Манолова, предложенията са съдът да може да обявява служебно клаузи в договорите за нищожни и съответните суми да не бъдат събирани от потребителите.

„Внасям за четвърти път тези предложения, този път на моя страна е и Европейската комисия, която предупреди България, че ако не защити гражданите си срещу банките и монополите, ще има санкции“, каза Манолова.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Мая Манолова вече седма година ходи незадоволена откакто брат Галев го няма тука.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.