Стоян Мирчев, БСП: Михаил Миков отсъства от кампанията, а сега принизява усилията ни

Пожарите в Австралия унищожили част от имота на Ръсел Кроу

Уволниха пияния шофьор на училищен автобус

Прокуратурата: Няма доказателства за престъпление в сигнала на БОЕЦ срещу Иван Гешев

Как да обясним на блондинка защо звукът от гръмотевицата закъснява

Туск: Великобритания ще стане второстепенен играч след Брекзит

Кметът на Перник: Водният режим, който предлагат от ВиК, може да унищожи цели сектори

Жираф предизвика тежка катастрофа в резерват в ЮАР, загина турист

Мечка нападна и рани ловец край село Търничене

Стрелба в колеж в руския град Благовещенск (ВИДЕО)

Ярък метеор освети небето над няколко американски щата (ВИДЕО)

Арктически студ скова големи части от САЩ

Facebook изтрил 5,4 млрд. фалшиви профила тази година

Тръмп пред Ердоган: Европа трябва да плаща повече за сирийските бежанци

Емил Нешев, ПСС: Предстои транспортиране на тялото на загиналата в Рила жена

Меглена Кунева: МОН работи с общините за реформата в образованието

Меглена Кунева, Албена

Министерство на образованието и науката и общините работим в много тясно сътрудничество във връзка с прилагането на новия Закон за предучилищното и училищно образование и Закона за професионалното образование. Това заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева, която участва в откриването на годишната среща на местните власти в Албена, съобщават от МОН.

Срещата се организира от Националното сдружение на общините. В постоянен контакт сме с кметовете и министерството ще продължи да оказва подкрепа на общинските училища, каза Кунева. Тя призова за професионалното образование да се работи заедно с бизнеса.

В Пловдив с кмета инж. Иван Тотев стартирахме пилотен проект за обучението на кадри за нуждите на местния бизнес и Тракия икономическа зона. Създаваме образователно-индустриален борд, който да насърчава и съдейства за успешните партньорства между училища и работодатели. Амбицията е моделът да бъде пренесен и в други общини. Бордът ще подпомага разработването на иновативни ефективни практики на сътрудничество между училищата и работодателите за преодоляване на недостига на умения на секторно ниво.

По отношение на реформата, министър Кунева обясни, че всяка община трябва да прави регистър на общинските детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие. Заварените към влизането в сила на закона основни училища могат да се преобразуват в обединени училища след анализ и становище на регионалното управление на образованието и решение на съответния общински съвет. Предложенията за откриване, преобразуване и закриване на държавните и общинските училища, както и на държавните и общинските центрове за специална образователна подкрепа, на ученическите общежития и на астрономическите обсерватории се внасят в срок до 31 май и се разглеждат за следващата учебна година.

Общините трябва да изготвят списък на децата, които следва да постъпят в групи за предучилищна подготовка и в I клас, и го изпращат в срок до 1 март в училищата и детските градини на тяхната територията. В срок до 15 септември училището изпраща в съответната община сведение за децата, записани в предучилищна група и в I клас към момента. До 30 септември общините осъществяват дейности по установяване на причините за непостъпване в І клас на ученици от приложения списък. За осъществяване на приема в I клас за всяко населено място с повече от едно училище, общините разработват система за прием, в която водещ критерий е близостта на училището до настоящ адрес на родителите/настойниците и/или най-краткото време за достигане до училището.

Преминаването на училищата от държавни в общински доближава гимназиите, и най-вече професионалните, до бизнеса и подпомага регионалното развитие, подчерта министър Кунева. Това не е преобразуване, а промяна във финансиращия орган. Министерството на образованието и науката провежда трайна политика, насочена към децентрализация на отговорностите по отношение на училищата. Логиката е много ясна – когато общината финансира, тя има много по-големи възможности да развива регионална политика, да търси връзки с местния бизнес, да влияе върху приема, да прави предложения за пренасочване на бройки от една в друга специалност. Бих искала да обърна внимание, че общинските училища имат допълнителни възможности за дофинансиране, когато алтернативата е закриване на паралелки и отпадане на професии и специалности. Местната власт най-добре познава района, възможностите му за развитие, потребностите на бизнеса и очакванията на хората, допълни Меглена Кунева.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.