На 24 април 2019 да почерпят

Елена Йончева: Моят свекър е управител на къщите, но преди да познавам това семейство, така че това е абсурдно

Китай демонстрира военноморска мощ Показа за пръв път най-новия си ескадрен миноносец

Вижте най-големите лафове на Емо Чолаков Дългогодишният водещ на БТВ напуска ефира на телевизията

Доналд Туск и Ангела Меркел разговаряха по телефона с Володимир Зеленски

Мехмет Акиф Алакурт ядоса турските жени

Бизнесът срещу саботажа на зимния туризъм Не можем да очакваме хората да се върнат след 4 часа чакане на лифта, категоричен е зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 24 април 2019

„Хемус” задминава Плевен след 3 години (обзор)

Сантра стана телевизионна водеща

Велико Търново домакинства националната дискусия „Общини БГ 2030“

Валентин Николов: В близко време ще бъдат прекратени договорите с американските централи в „Марица-изток“

Родител 1 и 2 в бланките за забавачка в София (обзор) Полетата бяха променени отново на “майка” и “баща”

Лютви Местан трябва да внесе гаранция от 10 000 лева до 25 април

ГЕРБ отстъпиха за адвокатските доноси

Милениум поколението движи пазара на луксозни имоти Искат смарт технологии в дома

Новата движеща сила на пазара на луксозни имоти в световен мащаб е милениум поколението – генерацията купувачи, родени от края на 70-те години на XX век до средата на 90-те. Това сочи анализ на международната мрежа от брокери Christie’s International Real Estate, специализирана в маркетинг и продажба на имоти от най-висок клас. Т.нар. милениум поколение включва млади и успели хора на около 30-годишна възраст, които работят в силно конкурентни сфери като информационни технологии, инвестиции и стартъпи и имат натрупан паричен ресурс. Дълги години тази демографска група не присъстваше на пазара на ексклузивни имоти, но през 2017 г. и в началото на 2018 г. нейни заможни представители станаха двигател на промените в луксозния сегмент, включително и в България, сочат данни на консултантската компания за имоти от най-висок клас Unique Estates. За кратко време купувачите от тази генерация станаха движеща сила в международен план, което рефлектира и върху профила на най-търсените и предпочитани имоти. Богатите представители на милениум поколението у нас се ориентират главно към нов тип жилища с модерна архитектура, оборудвани с последните смарт технологии, което обособява ръст в предлагането на ново строителство.

Бейби бумъри искат жилища, които да им осигурят уют след пенсиониране.
Бейби бумъри искат жилища, които да им осигурят уют след пенсиониране.

В световен мащаб милениумите търсят имот, който предоставя удобство в градска атмосфера, както и иновативни възможности за развлечение. Най-често такъв тип покупки се реализират при избора на втори дом, който би могъл да се използва като ваканционно жилище или да се отдава под наем като по-скъпа алтернатива на Airbnb. Заради това не е учудващо, че един от най-предпочитаните пазари за представителите на милениум поколението е Кан, известен с целогодишните си фестивали и голяма туристическа посещаемост. Обикновено заможните представители на тази демографска група прави инвестиции от 5 до 15 млн. евро в изцяло обзаведени жилища, които се намират в центъра на световни метрополиси, с голяма тераса и по възможност гледка към плаж.

Въпреки нарастващото влияние на милениум поколението на пазара на недвижими имоти, този тип купувачи често срещат известни трудности при осъществяването на сделки с висок клас имоти. Сред предизвикателствата, пред които се изправят, са несъответствие между предлагането и търсенето на луксозни жилища и засилена конкуренция от страна на т.нар. бейби бумъри – представители на поколението, родено между 1945 и 1965 г.

За разлика от милениумите, заможните бейби бумъри търсят жилища, които да им осигурят удобство след пенсионирането им, като за целта продават големите си луксозни домове, за да закупят няколко имота от висок клас на общата стойност на продадения. Подобно на милениум поколението обаче, след такъв тип продажба те също се ориентират към просторни жилища в градска среда с няколко спални и бани, което предизвиква конкуренция в луксозния сегмент между двете генерации. Това “съревнование” между различни демографски групи е и един от главните фактори, на които се дължи изоставането на предлагането на луксозни имоти спрямо търсенето в международен план.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.