На 22 февруари 2019 да почерпят

Майк Пенс ще посети Колумбия в подкрепа на Хуан Гуайдо

Външният дълг на Гърция възлиза на 30 000 евро на глава от населението

Лондон предлага алтернатива за Брекзит Не е ясно дали Брюксел ще се съгласи

Утре отварят офертите за изграждането на 19 км от пътя Мездра–Ботевград

Молдовски опозиционни лидери твърдят, че са били тровени Обвиняват властта, че иска смъртта им

Жълт код за силен вятър в цялата източна половина на страната утре

Папа Франциск поиска конкретни мерки в борбата срещу педофилията в църквата

София има нужда от два пъти повече нови жилища Нарастването на заплатите прави покупката на дом по-лесна

Калоян Паргов: Две години чакам анализ на причините за липсата на шофьори в градския транспорт

Банков скандал тресе Скандинавия След Дания и Швеция е замесена

Административният съд прекрати делата по жалби на роми от Войводиново

Бойко Борисов: Няма да позволим на БСП отново да фалират банки и ние да им ги оправяме През юли България ще влезе в чакалнята на Еврозоната, заяви премиерът

Белгия си търси дълговете от Кадафи Брюксел предлагал на Триполи съмнителна схема

Български производител вдига завод за над 40 милиона лева във Враца

Милка Христова: С концесията за спирките се създават условия за монопол

С концесията за управление на спирките се създават условия за монопол, щом 50% от спирките и от павилионите има възможност да бъдат спечелени от един играч. Това каза заместник-председателят на Столичния общински съвет от БСП Милка Христова, след като СОС прие план за предоставяне на концесия за управление и поддържане на спирките на обществения транспорт на територията на Столична община.

„Тази концесия не е издържана от законова гледна точка. Съобразно Закона за концесиите и посочените в самата концесия основания, се изисква обосновка, а такава категорично липсва. Изисква се становище от ведомства, между които Министерство на отбраната, МВР, ДАНС, Министерство на околната среда и водите – които също липсват. Вчера в комисия ми беше казано, че такива има от 2013 г. по старите конкурсни документи, а новата документация е от юли 2018 г. Аз съм изключително доволна, че ГЕРБ се уповава на евентуалните становища на правителството на Орешарски – това е голям комплимент“, каза още Христова и посочи, че от БСП – София не са видели дори тези становища от 2013 г.

„Обосновката трябваше да ни убеди, че тази концесия ще даде по-добро качество на услугата. А на практика какво се предлага – съществуващата ситуация се запазва, като вероятно ще се подменят спирките, но 1/3 от тях ще представляват спиркознак с кошче. Това означава, че една голяма част от софиянци, и то тези, които живеят в покрайнините на града и чакат по половин час на спирка, ще стоят между капките най-вероятно.

Още нещо, не може в центъра, за който с наредбата за рекламата се твърди, че се изпразва от рекламни елементи и гарантира визуална чистота, като се вкарват 150 елемента, а с концесията за спирките се вкарават още 400 елемента.

Ако всичко това се стопанисваше от ЦГМ или СО и чрез конкурси се отдават тези обекти, разчетите биха показали, че Столична община е в състояние сама да поддържа спирките и да генерира приходи“, обясни Христова.

Тя посочи, че има още едно нещо в плана за концесията, което може да се определи като скандално. „За пореден път освен, че ни се предоставят документите само ден преди сесията на СОС, липсва най-важното – финансово-икономическият модел. Ние нямаме яснота какво е състоянието в момента, какво точно ще направят концесионерите, как ще изглеждат спирките и какво ще е качеството на услугата. Нещо повече – Столична община ще почиства спирките – т.е. гражданите ще плащат за това чрез такса смет, а не концесионерите“, коментира Милка Христова.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.