Спипаха вандал, повредил коледната украса в Аксаково

Лиляна Павлова за българското европредседателство: Мисията е изпълнена успешно

Наградиха доблестни деца, намерили и предали чантичка с документи и 1000 лева Петокласниците получих грамоти от директора на полицията във Велико Търново

Теменужка Петкова: Газоразпределителната инфраструктура в България ще се развива, ако има икономически интерес

Експерт прогнозира: Професията оператор на кол център ще се трансформира в оператор на робот

Търсят тяло на бебе, родено вчера в Кърджали, източват „Водното огледало“

Републиканските пътища в Сливенска област – проходими при зимни условия

Благодетели дариха 1100 лв. за изграждане на паметник на ген. Сава Муткуров в Търново

Комисар Мария Габриел с престижна награда „Талант в политиката 2018“

Тировете с дестинация България, влизащи от Турция, няма да бъдат пренасочвани през Лесово – Хамзабейли

Иван Тотев: Никога не е имало идея да се разфасоват прасета в центъра на Пловдив

Петър Петров от „Юлен“: Дружеството няма никакви кредити към Първа Инвестиционна Банка или други български банки Поради некоректността на журналистите от Икономедиа, концесионерът на ски зона "Банско" повече няма да отговаря на въпроси, задавани от изданията на тази медийна група

Откриха близо 700 литра нелегален алкохол по обява в Интернет

Клуб „Активна сигурност“ организира коледен празник за деца от домове в Пловдивско Кампанията е под надслов "SOS - Грижа без граници"

Запален комин обгази пенсионерка

Министерството на културата иска запазване на паветата по „Дондуков“

Министър Боил Банов заяви, че Министерството на културата ще процедира запазване на паветата на бул. „Дондуков”. Това стана ясно днес в края на публичната дискусия относно бъдещето на настилката на емблематичния столичен булевард „Княз Ал. Дондуков”, съобщиха от ведомството.

„Благодаря на всички, които дойдоха тук днес, за да изразят своята позиция, независимо от това каква е тя. Благодаря Ви за добрия тон, за разумните аргументи, всеки от Вас имаше своя логика и качествено защити своите идеи. Това отсега ще бъде практика в Министерството на културата – за всички важни казуси ще организираме подобни обществени дискусии по този начин, като за някои вероятно срещите ще бъдат и повече от една. Това ще ни гарантира максимална прозрачност и ще ни помогне заедно, в открит диалог, да решаваме щекотливи въпроси, които са от изключително значение за обществото”, заяви министър Банов в края на срещата.

„Логично ми прозвучаха всички изказвания в посока предварителен анализ, събиране на експертни становища, аналогия с други държави – това само би помогнало на всички”, обобщи също в края на дискусията министър Банов. Още в началото той отбеляза, че идеята на обсъждането днес не е нормативно обусловено, а е продиктувано от желанието на екипа му да чуе различни гледни точки при решаването на въпроси от важно значение. Министър Банов информира още, че от миналата година паветата в София са деклариран паметник на културата с предварителна категория „местно значение”.

Сред изказалите се бе архитект Валентина Василева, член на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности. Тя посочи, че не паважната настилка е тази, която създава проблемите на общината със замърсения въздух, транспорта и шума. „Всички стари европейски столици са с павета, тази настилка е истинска, дълготрайна, автентична и бележи принадлежността на София към цивилизованите градове не от днес”, добави тя. Арх. Василева отбеляза, че може да се потърси съвет за съхраняване и полагане на паважна настилка от специалистите в Европа и добави, че паважите на Прага се редят от български бригади.

Председателят на Съюза на архитектите в България Георги Бакалов отбеляза, че съхранявайки наследството, трябва да се търси съвременното и по-добрата функционалност, но при всички положения, подходът трябва да е с приоритет – наследството.

Архитект от Ивайло Петков от „Група град” изрази тезата да се направи ремонт сега, като се запази „Дондуков” в сегашното му състояние, докато не се изгради цялостна визия за бъдещето му – дали ще бъде транзитен булевард или градска улица.

От организация „Спаси София” заявиха, че с оглед на ситуацията, комбинираният вариант е най-доброто решение за момента. Те също отбелязаха, че е нужно осмислянето на бъдещето на булеварда.

Акцент в изказванията на почти всички представители на гражданските сдружения, както и на отделни граждани, беше качеството и надзорът на ремонта, който и вариант да се избере. Мнения по темата изказаха още от Камарата на архитектите, „Граждани за зелена София”, Гражданска инициатива „КвАРТал“, арх. Здравец Хайтов, арх. Весела Тончева от Граждански комитет „Спасение 2000”, Гражданска инициатива „За обществен и релсов транспорт”, „Граждани за пътен контрол”, Иво Божков – общински съветник, експерти, общественици и граждани.

Дискусията се предаваше на живо на страницата на Министерството на културата във Фейсбук. Връзка към звуков файл от събитието е достъпна за изтегляне от интернет страницата на Министерството на културата.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.