На 20 септември 2018 да почерпят

Ивайло Караньотов разплака шефката на „Фермата“

В страната няма икономическа криза, заяви Ердоган

Канадци ще печелят 100 млн. долара от злато в Розино

Камион мина през спусната бариера на жп прелез в Ловеч

Полицията излови иманярска банда, нападнала Роженския манастир (обзор) Седмината с мюсюлмански имена от петричкото село Яворница копали, за да търсят съкровища

Премиерът Борисов в Залцбург: Подчертах готовността ни незабавно да бъдем приети в Шенген

Безплатни ваксини за пенсионерите над 65 г. Стратегията е за период от 4 години и е на стойност близо 10 млн. лв.

Чуждите инвестиции се понижиха с 63% Задгранични компании изтеглят капитали от страната

Доналд Туск: Спрете да се обвинявате взаимно за имиграцията

ДДС при отдаване на имот под наем

Гл. комисар Христо Терзийски: Рано е да коментирам дали бих приел поста на главен секретар на МВР

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 20 септември 2018

Корнелия Нинова, лидер на БСП: Изготвихме анализ на монополите в България

Яков Джераси оглави Световната ционистка организация в България Виктор Меламед поема пост в Американския Еврейски Комитет

Министърът на транспорта Московски претърпял катастрофа на опасния път край Атия

Ивайло Московски. Снимка: Архив

Предстои да бъдат положени сериозни усилия да се преборим с инцидентите по пътищата. Предвижда се на първо място превозните средства, бусове или автобуси, които извършват обществен превоз, да бъдат задължени да се снабдят с видеорегистратори, като видеокамерата ще обхваща целия външен периметър. Това каза министърът на транспорта и съобщенията Ивайло Московски по БТВ.

На второ място, по думите му, по-старите превозни средства, които нямат фабрично оборудване на колани, ще бъдат задължени да се оборудват.

И на трето място – предвижда се да бъдат ограничени по евростандарт годините на превозните средства, които извършват превоз, като се колебаят между Евро 3 и Евро 4, каза Московски. По думите му евростандартът задължава това превозно средство да има минимум средства за безопасност.

„Всички системи за безопасност, които притежава едно превозно средство, не биха могли да бъдат достатъчни, ако човекът, който го управлява, няма в собствените си мисли и поведение чувството, че носи отговорност за всички участници в движението“, посочи той.

Участъкът край Атия е доста рисков, допълни министърът. Той уточни, че преди 5 години е претърпял катастрофа именно в този участък и е запознат добре с него.

„Бяхме ударени челно и шофьорът, който управляваше колата, е с два счупени крака, при мен ръката на четири места счупена, началникът на кабинета ми беше със счупени крака. Беше сериозен удар, бяхме обезопасени с колани, колите се движеха с 80 – 90 км в час, другата над 100 км в час. Причината беше изпреварване на завой без добра видимост“, поясни Московски.

Към момента основанието за удара с микробуса с пернишка регистрация и камиона край Микре е, че микробусът е тръгнал да изпреварва колона на неразрешено място без необходимата видимост, и е направил прави челен удар.

При инцидента девет души загинаха, а други 18 бяха ранени при челен удар между пътнически микробус и товарен автомобил на пътя София – Варна.

Мерките не биха могли да помогнат, ако манталитетът на шофьорите е такъв, каза министърът.

Той призова всички водачи да спазват правилата и да носят отговорност, че има и други хора на пътя.

Относно концесиите, министърът каза, че няма проблем да дебатира това с БСП.

Като принцип концесиите са нормален инвестиционен икономически инструмент, допълни той.

Концесиите са изгодни за държавата тъй като там не се сменя собствеността – тя си остава публична държавна.

14 концесии на транспортни инфраструктура са направени в техни мандати до 2009 г. Не мога в такъв кратък срок да направя това, което те са направили като концесии – БМФ, Българския речен флот и България Еър – три приватизации и 14 концесии – не мога да си представя, че ще извърша, вече съм трети мандат, заяви Московски.

Относно концесията на Летище София министърът съобщи, че имат подписан от преди 3 седмици консултантски договор консорциум със Световната банка и ЕБВР да актуализира, да добави две години несъществуващи в предните анализи. Това ще струва 500 000 лв. и има клауза, в която бъдещият концесионер е задължен да изплати процент от сделката към банката.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.