Инж. Ясен Ишев: Няма особено опасни тунели у нас

Три коли горяха през нощта в Благоевград

Продължава издирването на началника на КАТ в Казанлък Автомобилът и служебното му оръжие са обявени за издирване

Над 170 снегопочистващи машини са на терен в столицата

Екатерина Захариева ще се срещне със заместник държавния секретар на САЩ

Европейският съюз обяви, че е невъзможно ново договаряне на сделката за Брекзит

Порошенко търси помощ от Европейския съюз и НАТО

Меркел заяви желание да се запази сделката с Лондон

Стрелецът от Страсбург е „войник“ от „Ислямска държава“

На 14 декември 2018 да почерпят

Терористът от Страсбург е застрелян от полицията Укривал се е в склад на 4 км от Коледния базар

Емигрантката Роси е втората жена-финалист във „Фермата“

​Френското правителство оцеля при вот на недоверие

Турция извърши въздушни удари срещу бази на терористи в Северен Ирак

Нападение с хладно оръжие в столичния квартал „Христо Ботев“, ранени са три жени и дете Извършителят е 24-годишен мъж

Министър Агелкова: Родопската СПА дестинация има потенциал да привлича хиляди туристи

Родопската балнео- и СПА дестнация е сред най-конкурентните в страната и има огромен потенциал да привлича хиляди туристи от страната и чужбина с висококачествен продукт. Тя е една от седемте СПА дестинации, които Министерството на туризма разработи за територията на страната и ги предложи за публично обсъждане. Това заяви във Велинград министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на кръгла маса за обсъждане на инициативата, съобщиха от МТ.

В дестинация „Родопска“ освен Велинград са включени още Белово, Варвара, Ракитово, Нареченски минерални бани, Беденски минерални бани, Девин, Михалково, Баните (Смолян).

Министър Ангелкова благодари за партньорството на местната власт в община Велинград, която днес чества и троен празник – 70-годишнината от създаването на града, 10 години от обявяването му за СПА столица на Балканите и 100 години на организирания туризъм в региона. Това е четвъртата подобна дискусия за бъдещите СПА дестниации след срещите ни в Сандански, Стара Загора и Варна, припомни министър Ангелкова и допълни, че разработването на балнео- и СПА направленията е част от цялостната стратегия на министерството за утвърждаване на България като целогодишна дестинация.

Велинград е национален курорт с международен престиж, който привлича целогодишно хиляди туристи от страната и чужбина. Термоминералното находище тук е най-голямото в страната ни. Плюсовете на балнео- и СПА туризма за икономиката са свързани преди всичко с предоставянето на комплексна услуга, привличане на по-платежоспособни гости, преодоляване на сезонността с оптимална запълняемост на базата и откриване на нови работни места, коментира министър Ангелкова.

В подкрепа на тази политика бе приемането на първата специализирана наредба за дейността на специализираните балнео-, СПА и производните им центрове, които могат да се сертифицират, но на доброволен принцип. Създаден бе и регистър на сертифицираните центрове като част от Националния туристически регистър, който ще стане част от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), посочи министърът. Предвидени са и възможности новите дестинации да бъдат съчетани със създадените вече 8 културно-исторически и обсъжданите в момента 12 винено-кулинарни дестинации.

Министър Ангелкова обърна внимание, че през миналата година в местата за настаняване в общината са пренощували близо 230 хил. туристи – българи и чужденци, което е около 20% ръст спрямо 2016 г. Реализираните нощувки са общо около 571 хил. – почти 23 на сто ръст. Чуждите туристи в региона през 2017 г. са били общо повече от 18 600, което отбелязва над 26 на сто увеличение спрямо предходната година. Сред тях най-голям интерес се отчита при граждани от Израел, балканските страни, Русия, Германия, Великобритания, Италия, Франция, САЩ, Испания и много други.

В обсъждането участваха също кметът на община Велинград д-р Костадин Коев, представители на местната власт и на бизнеса, експерти по балнеология и др.

В отговор на журналистически въпрос министър Ангелова заяви, че една от целите на Министерството на туризма е чрез разработването на спа дестинациите, както и на културно-историческите и винено-кулинарните маршрути, „е да успеем да ги включим като продукти, кито да се рекламират като част от общия туристически продукт, който големите туроператори предлагат“. Според нея по този начин догодина вече ще могат да се договарят и полети, които да започнат още от април месец. Големите туроператори, с които съм провела разговори, и „ТУИ“, и „Томас Кук“ обмислят такива варианти, но ние трябва да докажем, че сме дестинация, в която заслужава да се инвестира и да имаме много по-ранни полети. Това вече ще доведе до отключване на по голям туристопоток, категорична бе министър Ангелкова.

Тя добави, че има нова дестинация с голям интерес към България – САЩ, където за първи път миналата година сме имали рекламна кампания. Към момента ръстовете от тази държава се движат около 20%. Има много голям интерес за лятото и от Франция, Австрия, Италия. Затова в кампаниите, които предвиждаме за 2019 г., ще включим отново тези държави, при които бележим ръст. Според оценката на Световната организация по туризъм успяваме да поддържаме високо ниво на интерес от чуждестранните посетители. Това със сигурност се дължи на общите усилия на бизнеса, местната власт и правителството, каза министър Ангелкова.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.