Мачовете и спортът по телевизията днес, вторник, 25 февруари 2020

На 25 февруари 2020 да почерпят

Дневният хороскоп на Алена за вторник, 25.02.2020

Задържаха четирима заподозрени за нападението над момче в столичен автобус

550 млрд. долара са вложени в бизнес имоти

Турция купува третия си сондажен кораб от Великобритания

Трус от 4,4 по Рихтер в Калабрия

Кухнята влиза в хола на българина Все по-малко софиянци търсят отделно помещение за готвене

14-дневна изолация и наблюдение за всички, пристигнали от Китай в област Сливен

Nasimo отваря прозореца към детството За първи път: Графити изложба в Националната художествена галерия

Полицията в Германия: Шофьорът във Фолкмарзен е врязал умишлено колата си в карнавалното шествие

Медицинските маски свършиха, минаваме на самоделки Заради паниката няма доставки в аптеките

Спират полети от и до Милано Туроператори връщат пари за предплатени екскурзии

Кога ни се полага работно облекло?

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 25 февруари 2020

Министър Вълчев: Във висшето ни образование има краен модел на академично самоуправление

Парламентът регламентира създаването на Национална карта на Вишсето образование. Това се случи след като депутатите приеха текстове от Закона за висшето образование на второ четене.

Тя трябва да определя профилната и териториалната структура на висшето образование в страната по професионални направления и специалности от регулираните професии в съответствие със социално-икомомическото развитие и потребностите на пазара на труда.

Снимки: Пламен Стоименов

„Националната карта за висше образование няма да върне профилната структура изцяло към държавното планиране, а по-скоро ще бъде рамка“, обясни по време на дебатите министърът на образованието Красимир Вълчев. По думите му на 90% от професионалните направления, системата е достигнала предела си на разрастване и фрагментиране.

„Последните три десетилетия българската система на висшето образование се характеризира с един краен модел на академично самоуправление, което доведе и до самостоятелни стратегии, в това число и за профилно развитие на висшите училища. Откриха се 14 нови висши училища. Този модел не беше вкаран в обща рамка, доведе до избуяване на предлагането на висше образование. Доведе до това Северен Централен район да има 4 центъра на икономическа наука, Пловдив – 5, много други подобни примери мога да дам. За съжаление, въпреки че последните години системата се сблъска с негативния демографски тренд, продължават напъните за екстензивно и профилно развитие“, допълни министърът.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.