Министър Вълчев: Джендър идеологията е нещо, което ни разделя

Снимка: Архив

Въпросът за пола с четири отговора в една анкета получи странно политическо преувеличаване до абсурдни размери. Това коментира министърът на образованието Красимир Вълчев по БНР. „Нямахме нито един сигнал до първата публикация във вестник „Дума“, подчерта министърът.

„Аз съм против проповядване на джендър идеология. Но в случая става дума за анкета от 90 въпроса, която представлява изключително полезен инструмент за оценка и анализ на училищно ниво. Днешните деца рано или късно ще разберат, че в ЕС има страни с други законодателства и други култури. Очевидно темата е разделителна линия, възможност за противопоставяне. Ако излезем извън паниката и политическата истерия, можем да водим полезен разговор по темата за образованието, както и за модернизацията и дигитализацията“, подчерта министърът в предаването „Преди всички“.

„Имаме обществен консенсус за ценностите, на които искам да възпитаме децата - толерантност, трудово възпитание. Джендър идеологията е нещо, което ни разделя. Тя не е в училище. Не е желателно да спрем участието на българските училища в тази анкета, защото е полезна. Но написахме писмо до ЕК за премахване на въпроса, за да няма напрежение“, обясни Вълчев.

„Интересът на днешното поколение се провокира по-трудно. Училището не е единственият източник на знания, учителят не е единственият авторитет. Затова той трябва да бъде по-креативен. Информационните технологии са съществена предпоставка. Поехме ангажимент да изпълним мерките и с хоризонт от две години да създадем Отворен облак - платформа за безплатни образователни ресурси. Тя предполага възможност да дигитални уроци, мултимедийни дъски, да насърчим иновациите“.

„Системата е такава, че трябва да подкрепи всички училища. Трябва да подкрепим културата на насърчаване на креативните учители. Това е разликата между образованието на 20-и и 21-ви век. Родителите трябва да имат доверие към учителя, когато не е успял да мине през всички теми, но е успял да провокира децата да учат. На едно от първите места сме в ЕС по четивна грамотност и на последните - по функционална грамотност. По-трудно се справя системата, когато трябва да даде умения“, отбеляза още министър Вълчев.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България