Изстрадахме точка в Косово, Хубчев отказа да коментира темата „Левски“

На 26 март 2019 да почерпят

Ракети са изстреляни от Газа към Израел

Тереза Мей: Британският парламент ще обсъди в сряда официално отлагане на датата на Брекзита

Чужденци похарчиха 1 млрд. лв. за хотели

Хванаха крадци на метални тръби, докато пренасят плячката

Пожарникари извадиха несретница, паднала в Луда Камчия 62-годишната жена пренощувала в коритото преди някой да чуе виковете й и да извика помощ

Българските зеленчуци изчезват Намаляват както площите, така и количествата зарзават всяка година

Росен Желясков: Разочароващо е решението на Европейския парламент в сряда да се гласува пакетът „Мобилност“

Как може да се прекрати отпуска по майчинство

МВнР на Русия: Решението на САЩ да признае суверенитета на Израел над Голанските възвишения не променя позицията на Москва, че това е територия на Сирия

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 26 март 2019

Увеличава се интересът към тристайните жилища Делът на новото строителство нарасна до 30-35%

Пакетът „Мобилност“ влиза в дневния ред на Европейския парламент

Австралиец спря Григор в Маями

Министър Вълчев: 40 000 деца са върнати в училище

40 000 деца, които не е било възможно досега да бъдат обхванати от образователната система, са записани в училище в страната след масирани акции на екипи от всички държавни институции. Това съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев на форум в Смолян.

Той посочи, че процесът на оптимизиране на училищната мрежа е приключил. Сега основният стремеж на Министерството ще бъде запазването и съхраняването на училищата особено в малките населени места.

„Друго основно предизвикателство остава обхващането и задържането на всички деца и ученици в образователната система“, каза Вълчев. Той обясни, че създаденият междуинституционален механизъм показа колко успешно може да е взаимодействието на държавните институции. В резултат над 40 хиляди деца и ученици са върнати в училищата. Основните акценти в тази насока ще бъдат ранното обхващане на всички деца още в детската градина, подкрепата за всяко едно съобразно неговите лични нужди и наличието на силно мотивирани учители.

„Основно предизвикателство в момента е младите хора да бъдат мотивирани към избор на професионално образование. Това ще бъде фактор за осигуряването на балансирано регионално развитие“, заяви министърът на образованието и науката.

„Преориентирането към обучение в технически, математически, инженерни дисциплини и природни науки, обединени в общото название STEM, е цел и на новия план-прием“, подчерта той.

В тези специалности е очакван недостиг на кадри в следващите години и те гарантират в най-голяма степен регионално приложение и намаляване на емиграцията на младите хора.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. 40 000 са върнати в училище … И какво? Ще издържат матурите външно оценяване? Или така ще им дадете дипломи с тройки, за да отчетете бройка завършили основно или гимназия.Отвратително е това, циганите, мангали да бъдат образовани за по три месеца програма и да ги дипломирате. Сертифицирани, дори не могат и да се подпишат!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.