Най-малко трима души загинаха при катастрофа на малък самолет в Германия

Извадиха варели за опасни химикали от река Марица

ТИР разпиля дини на АМ „Марица“, след като се удари с лека кола

Христо Стоичков: ЦСКА ще има нов стадион!

64-годишен мъж е с опасност за живота след катастрофа край Разград

Хакери разбиха официалния профил на лондонската полиция в Twitter

Пътници в лондонското метро пострадаха след разпръскване на сълзотворен газ

Софийските бани – призрачни сенки от миналото Три десетилетия управниците на столицата спаха като къпани

Премиерът Борисов ще подкрепи кандидатурата на Кьовеши за европейски главен прокурор

Столичната библиотека представя документална изложба

Вучич: Оставката на Рамуш Харадинай е политически трик

Актрисата Мария Бакалова, участвала в хитовата лента “Бащата”, пред “Труд”: Филмовата индустрия у нас се подобрява ежедневно

КЗП: Купувайте надуваеми предмети за плажа само от сигурни магазини

Откриха ново огнище на африканска чума в свинекомплекс в русенско село

Лондон: Британските кораби да избягват Ормузкия проток

Министър Димов: Движението на колите от страните с по-висок БВП към тези с по-нисък БВП отваря нов двоен стандарт

Министърът на околната среда и водите Нено Димов коментира пред БНТ темата за ограничението на вноса на дизелови автомобили в Европейския съюз. Той смята, че една забрана за внос на стари автомобили е нарушаване на един от основните принципи на ЕС – за свободното движение на стоки. Затова още миналата година на Съвета на министрите Нено Димов е предложил темата да бъде решена на ниво Европейски съюз. Министър Димов каза, че е бил подкрепен от още 9 държави.

„Движението на колите от страните с по-висок БВП към тези с по-нисък БВП отваря нов двоен стандарт. Европа трябва да избягва двойните стандарти и да се бори със съществуващите, не да отваря нови“, заяви Димов.

Той уточни, че при обсъжданите ограничения става въпрос за пренасяне на автомобили от една европейска държава в друга, тези, които притежават по-стари дизелови автомобили ще могат да продължат да ги карат, ако покриват нормите за техническите прегледи.

„България има много мащабно финансиране, което успяхме да осигурим през ОП „Околна среда“ за 10 общини, които са допустими да кандидатстват за електробуси, тролейбуси, трамваи. Стойността отива на 500 милиона лева инвестиция, която вече е отворена за кандидатстване. До края месец август общините трябва да предадат своите проектни предложения и някъде през есента, може би преди кампанията, ще се опитаме да сключим и договорите. Така че това е една много мащабна електрификация на градския транспорт, която ще смени от една страна старите износени превозни средства с нови, много по-модерни, много по-чисти“, заяви министърът.

Според него освен чистият въздух, приоритет трябва да е и преодоляването на технологичното задминаване между Западна и Източна Европа. Това е включено в предложението му за създаване на европейски фонд за чиста мобилност: „Този фонд започва с това да подпомага изграждането на инфраструктура, което е много важно. Той започва с това да подпомага електрификацията на градския транспорт. Но не забравяйте, че това, което правим през оперативната програма и евентуално този фонд, е, че развивайки градската инфраструктура, вие развивате инфраструктурата и за частните електромобили.“

Министър Димов каза, че девет града вече покриват нормите за фини прахови частици и са излезли от наказателната процедура.

Във връзка със Закона за устройството на Черноморското крайбрежие, министърът коментира:“Намирането на баланса между бизнеса и околната среда е ключово важно, за да може да подобряваме нивото на живот.“ Той каза, че в по-голямата част от Черноморието няма общи устройствени планове и в това се корени голяма част от проблемите.

„Когато нямате общ устройствен план, всичко се решава по втория начин – ако щете корупционни практики може да се създадат, ако щете един проект да не бъде обжалван в съда, защото е симпатичен на някого“, коментира Димов.

Димов смята, че с дивото къмпингуване има няколко проблема: „Първият е отпадъците. Отново тръгвайки от Царево и стигайки до Шабла, ще видите кметовете какви разходи имат, за да почистят за това диво къмпингуване. Второто са всичките биологични нужди, които всеки от нас има, какво се случва с отпадните води. Този закон се опитва се регламентира, че на местата, на които може да има диво къмпингуване, трябва да има някакви минимални условия и изисквания, каза още Димов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.