На 22 май 2019 да почерпят

„Парцелгейт” се развихри в Полша Премиерът си купил имот на шесторно по-ниска цена

След градушката в Горна Оряховица кметът свика кризисния щаб Градоначалникът е разпоредил незабавна проверка на щетите

Атанас Скатов се завърна от Хималаите

Министър Захариева: Германия счита България за важен партньор и за много силна проевропейска държава

Серенай Саръкая и Керем Бурсин се разделиха

КФН: Изплащането на 10 лева обезщетение на наследници на загиналите в катастрофа край Своге е противозаконно

Народът му отпуска края – харчи за курорт, техника и ремонти Увеличаваме разходите си по-бързо от останалите европейци

ЦСКА не се предава, титлата между Разград и „Армията“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 май 2019

Ники Лауда – Майсторът на резките завои

Министър Желязков: Ако пакетът „Мобилност 1“ не бъде приет, това ще е голям шамар за големите икономики

Не трябва насилствено в последния момент да се приема нещо, което не може да се приеме две години, защото разделя Европа. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков пред БТВ.

2017 г. е внесен законодателният пакет от комисията, той е гледан по време на председателството на няколко държави. За 2 години този пакет не събира консенсус в рамките на ЕС, отбеляза министър Желязков.

„Причината да се внесе подобен законодателен пакет е следната според тълкуването на комисията – да се подобрят социалните права на шофьорите, да се подобри функционирането на единния пазар, да се повиши конкурентоспособността – нито един от тези прокламирани принципи не е налице“, обясни Желязков и добави, че зад фасадата на този пакет, на втори план седят други намерения.

Не е конкурентна тази икономика, която изхвърля по-слабия, който е по-конкурентоспособен за сметка на по-силния, който иска да заеме неговата позиция. Две години този пакет не може да намери своята реализация и последното гласуване показа именно това, добави той.

Това, което се случи пред ЕП е прецедент. За първи път от 10 години насам българи, заедно със свои сподвижници в тази кауза от Румъния, Полша и Литва протестират и то не хаотично, за да оказват натиск или въздействие, а с ясно послание за защита на икономическите и социални права на българските превозвачи, както и на превозвачите от периферията на Европа.

„Моето посещение в Брюксел не беше с цел да участвам на протеста. Аз щях да отида при тях без значение дали ще ми дадат българския флаг, или ще ме замерят с домати“, каза още Росен Желязков.

„Показахме добра политическа култура с евродепутатите, всички бяхме обединени от общото си разбиране, независимо от политическата си принадлежност“, добави той.

Държавите, които сме против тези правила, са 30% от населението, 10 от 28 държави са против. Т.е. ние във всеки един от форматите сме малцинство, но в случая успяхме да убедим държави, които не са ни съмишленици, че този пакет не е балансиран и не трябва да се приема.

Ние сме в малцинство, мнозинството на всяка цена ще държи този пакет да приключи. Ако пози пакет не бъде приет, това е голям шамар за големите икономики. Нашата цел е да се работи по изградените правила. Ако се спазват правилата, когато 2/3 от предложението е отхвърлено, не трябва да се търсят политически решения, каза още министър Желязков.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.