Американски изтребители прогониха руски военни самолети далеч от бреговете на Аляска

Президентът Радев: Свободата на словото не е отговорност единствено на издатели и журналисти, тя е битка на всеки гражданин Държавният глава връчи президентски плакет „Св. св. Кирил и Методий" на СБЖ

Мая Василева е новият зам.-изпълнителен директор на Агенцията за социално подпомагане

Графа и жена му на фестивала в Кан (СНИМКИ)

7 дрехи, които правят фигурата пълна

Близките на жертвите в катастрофата край Своге ще получат по 50 000 лева

Представиха сборник в чест на преподавателя във ВТУ проф. Стоян Буров Събитието се състоя в читалнята на Централната университетска библиотека

Условна присъда и пробация за деца наркопласьори

БАБХ: Няма халогенирани разтворители в зехтина на българския пазар

Издирват ромски съкровища в Северозапада и отвъд Дунав

Министър Желязков: След 10-15 години жп транспортът отново ще е основен Започна основният ремонт на Гара Подуяне

Две чисто нови гари ще бъдат изградени до края на 2020 г. Това е гара „Обеля“ в София, която ще има топла връзка с метрото и нова гара „Костенец“, която ще се намира срещу съществуващата. Това обяви генералният директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски, който заедно с транспортния министър Росен Желязков даде старт на реконструкцията на гара „Подуяне“ и направиха символична първа копка на обекта.

Новата гара „Обеля“ ще прави връзка с влаковете от и за гара Волуяк (по линиите София-Драгоман, София-Банкя и София-Радомир). Пътническа гара „Обеля“ ще бъде в непосредствена близост до метростанция (МС) Обеля и ще дава възможност за прекачване на пътници между двата вида транспорт.

„Предвиждаме също така модернизация на 14 гарови комплекса и шест спирки, а с национално финансиране на 25 гари през тази година“, добави още Папукчийски.

Той обясни, че реконструкцията на гара „Подуяне“, който започна от днес ще продължи 15 месеца и ще струва 2 300 000 лв., като за надзор ще бъдат дадени допълнително 185 000 лева. Средствата са осигурени по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Снимки: Денислав Стойчев

Министър Желязков обясни, че това е първият основен ремонт, който се прави на гарата от построяването й през 1930 г.

„Оттогава има само частични ремонти, но никога не е имало генерален ремонт, такъв какъвто се предвижда от покрива, до детайлите, през инсталациите. Всички работи ще бъдат реновирани. Гарата е емблематична, защото съдържа в себе си ценни архитектурни елементи, които не са й позволили да се превърне в културно-историческо наследство с национално значение, но затова пък е част от това наследство с местно значение. Проектът има за цел да запази не само автентичния й вид, но и да го подчертае. След това имаме амбицията да я превърнем в обект от националното културно- историческо наследство“, заяви Желязков и добави, че по време на ремонта гарата ще продължи да функционира.

Министър Желязков обяви, че предстои да започне ремонтът и на гара Искър, Казичене, Карнобат и Нова Загора и увери, че инвестициите, които се правят в този вид транспорт не са спорадични, а тенденция, която държавата следва.

„След 10-15 години железопътният транспорт отново ще се превърне в основен транспорт, както е било през 1930 г. Това е общоевропейска тенденция. Целият свят върви в тази посока, защото този вид транспорт е по-евтин и екологичен“, обясни той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.