Откриха изложба на съвременно българско изкуство в Европейския парламент

15-годишен е открил стрелбата в училището в Кентъки Загинали са момче и момиче

Румен Порожанов: Земеделските производители трябва да получават справедлива цена за продуктите си

България на 56 място в класация на най-добрите страни в света

Скандал със зетя на Орбан може да струва на Унгария €43,7 млн. ОЛАФ готви глоба на Будапеща за злоупотреба с еврофондове

Фалстарт на делото срещу Ченалова

КЕВР: Спекулация са твърденията за драстично поскъпване на тока за бита

Съдът в Румъния определи като неприемливи части от промените в правосъдното законодателство

Предсрочни президентски избори във Венецуела до края на април

Еманюел Макрон ще се срещне с Доналд Тръмп края на април

Разпитаха американския правосъден министър във връзка с евентуалната руска намеса на изборите в САЩ

Българският филм „Ага“ ще закрие кинофестивала „Берлинале“

Организацията “Шалом”: Законът трябва да осигури право на собствена изява

Екатерина Захариева: ЕК е отпуснала средства за комуникационната сигурност на Западните Балкани

Хиляди левове се харчат за спасителни акции у нас

Министър Московски: Водещи световни институции ще гарантират прозрачност на концесията за летище София

„Концесиите по принцип са приоритет на нашата политика, на Министерството на транспорта и в сегашния управленски мандат сме заложили изключително сериозен акцент върху концесионирането на обекти от транпортната инфраструктура във всички сектори. Надявам се да имаме волята и времето да изпълним тази програма.“ Това заяви в Бургас транспортният министър Ивайло Московски.

Що се отнася до концесията на Летище София, министър Московски каза, че процедурата ще бъде стартирана наново. „Изключително нелогично ми се струва това, което направи служебния кабинет. Концесионната политика е начинът, по който може да бъдат съвместени интересите и на държавата, и на частните оператори. На Летище София имахме две цели – да намерим вътрешен ресурс за системата на транспорта, за да покрием темата с дълговете в БДЖ, и летището да получи своето добро развитие. Сега наново ще процедираме с анализите. Има си закони, има си принципи за конкуренция, всичко ще бъде прозрачно, ще се обърнем към водещи в света институции, така че да се гарантира равен достъп на всички до такава процедура.“

Министърът присъства на откриване на новото пристанищно съоръжение на Аурубис България, което е за разтоварване, контрол и съхранение на меден концентрат. Проектният му капацитет е за 60 000 тона, като застроената площ на склада е 6 000 кв. м. 15 милиона евро е инвестицията, каза Георги Домусчиев, председател на съвета на директорите на БМФ – Порт Бургас. Повече от 70 милиона евро до края на 2017- та, ще стигне инвестицията направена от концесионера за пет години.

„Има одобрено удълбочаване на зоната на Бургас, предвидените и ред други инвестиции на ДП „Пристранищна инфраструктура“ са в размер на 30 милиона“, каза още Московски и коментира че това би довело още повече до засилване на товаропотоците.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. БЪЛГАРИНО. ОЩЕ ЛИ СПИШ КАПУТ СПАРУЖЕН. РАЗПРОДАДОХА И ПРОДЪЛЖАВАТ ДА РАЗПРОДАВАТ ВСИЧКО. А ТИ ВМЕСТО ДА МУ ЕБЕШ МАМАТА НА ПРОДАЖНИКА БЯГАШ В ЧУЖБИНА И СТАВАШ РОБ НА ЗАПАДНАЛЯЦИТЕ

  2. Пристанище Варна в последните години е с рекордни товари (около 10-12 млн.т.) и съответно печалби. Ако в Бургас се махне петрола за нефтохим товарите са 1/4 от варненския. Това са факти и няма нищо лично към определени градове. Но всички пари от печелившото предприятие в България отиват за другото (което в много случаи е непечелившо). Ако някой ми каже, че това е нормално здраве му кажи – така работеха навремето комунистите. Така държавата никога няма да се промени към по-добро. Освен това как от концесията на летище София ще даваш пари за БДЖ ?! Тотален хаос в главите – или по-скоро интереси, далавери и нищо друго. Да не говорим, че ако е вярно, че Фрапорт си точи зъбите за София (факт), а Фрапорт е представен от една групировка (факт) и държи летищата във Варна и Бургас (факт) и националния авиопревозвач (факт), то накъде отиваме?

    1. Пристанище Варна е с рекордни товари не благодарение на държавата, а въпреки нея и благодарение на частни фирми като тези на Домусчиев, които главно изнасят и внасят през Варна. Хаосът е пълен наистина, защото се опитват да наливат от пусто в празно, а всеки знае, че БДЖ не само е празна, ами реално е фалирала. Може много да се спори дали летището е печелившо предприятие. По документи да, но реално печалбата за такъв ключов обект е минимален. Имат приходи от 140 млн. лв., а печалба само 3. Но това е така, защото държавата дава заплати над 50% над средната за държавата на персонал, които ще взима в частно предприятие минимална работна заплата. Фрапорт са доказан стопанин на летища и ако са те ще е добре. Тези 3 млн. лв., които всяка година влизат в държавния бюджет като печалба от летището така или иначе не ги усещаме, но поне частния инвеститор ще оправи летището и ще стане по-желано за повече авиолинии, а от това ще спечелим ние.

  3. Парцала Борисов още от първия си ден краде милиони, за това е тази концесия.

  4. Крайно време е вече да се направи тази концесия, за да започне да работи летището като хората. Държавата не може да се грижи да подобни предприятия, това е ясно. Всички на държавни постове гледат как да си клатят краката и да си вземат заплатките. Сещайте се чистачките на летище София колко вземат, при това без да чистят. Частните летища работят, примери много, вижте например Варна и Бургас през последните години как се развиха благодарение на концесията.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.