Корейски триумф на кинофестивала в Кан Режисьорът Бонг Джун-Хо спечели “Златна палма”

Категорична победа на Нова Демокрация в Гърция Премиерът Алексис Ципрас едва ли ще избегне предсрочните избори

Пренасочиха допълнителен брой бюлетини за избирателни секции в Гърция

Слаб трус край София

РИК проверява сигнал за контролиран вот в Йоаким Груево

„Алфа рисърч“ по Би Ти Ви: ГЕРБ – 33%, БСП – 23% Управляващата партия печели два мандата повече от социалистическата

Хамилтън с победа за Ники Лауда

Вицепрезидентът Йотова: В Европа трябва да изпратим грамотни хора, със силна воля за промяна

Ето как върви гласуването на евровота по-малко от три часа преди края на изборния ден

Близо 28% са гласувалите от Пиринско към 17,30 часа

Хората по-съвестни от фирмите при заемите Лошите кредити на домакинствата са само 8,9%, а на бизнеса - 13,3%

Полицията в Монтана разпитва търговци на гласове

Партията на Себастиан Курц печели евроизборите в Австрия по предварителни данни

В ЦИК са постъпили 103 жалби и сигнали до 18 часа

Три жертви и петима ранени при две експлозии в Катманду

Министър Московски: Водещи световни институции ще гарантират прозрачност на концесията за летище София

„Концесиите по принцип са приоритет на нашата политика, на Министерството на транспорта и в сегашния управленски мандат сме заложили изключително сериозен акцент върху концесионирането на обекти от транпортната инфраструктура във всички сектори. Надявам се да имаме волята и времето да изпълним тази програма.“ Това заяви в Бургас транспортният министър Ивайло Московски.

Що се отнася до концесията на Летище София, министър Московски каза, че процедурата ще бъде стартирана наново. „Изключително нелогично ми се струва това, което направи служебния кабинет. Концесионната политика е начинът, по който може да бъдат съвместени интересите и на държавата, и на частните оператори. На Летище София имахме две цели – да намерим вътрешен ресурс за системата на транспорта, за да покрием темата с дълговете в БДЖ, и летището да получи своето добро развитие. Сега наново ще процедираме с анализите. Има си закони, има си принципи за конкуренция, всичко ще бъде прозрачно, ще се обърнем към водещи в света институции, така че да се гарантира равен достъп на всички до такава процедура.“

Министърът присъства на откриване на новото пристанищно съоръжение на Аурубис България, което е за разтоварване, контрол и съхранение на меден концентрат. Проектният му капацитет е за 60 000 тона, като застроената площ на склада е 6 000 кв. м. 15 милиона евро е инвестицията, каза Георги Домусчиев, председател на съвета на директорите на БМФ – Порт Бургас. Повече от 70 милиона евро до края на 2017- та, ще стигне инвестицията направена от концесионера за пет години.

„Има одобрено удълбочаване на зоната на Бургас, предвидените и ред други инвестиции на ДП „Пристранищна инфраструктура“ са в размер на 30 милиона“, каза още Московски и коментира че това би довело още повече до засилване на товаропотоците.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. БЪЛГАРИНО. ОЩЕ ЛИ СПИШ КАПУТ СПАРУЖЕН. РАЗПРОДАДОХА И ПРОДЪЛЖАВАТ ДА РАЗПРОДАВАТ ВСИЧКО. А ТИ ВМЕСТО ДА МУ ЕБЕШ МАМАТА НА ПРОДАЖНИКА БЯГАШ В ЧУЖБИНА И СТАВАШ РОБ НА ЗАПАДНАЛЯЦИТЕ

  2. Пристанище Варна в последните години е с рекордни товари (около 10-12 млн.т.) и съответно печалби. Ако в Бургас се махне петрола за нефтохим товарите са 1/4 от варненския. Това са факти и няма нищо лично към определени градове. Но всички пари от печелившото предприятие в България отиват за другото (което в много случаи е непечелившо). Ако някой ми каже, че това е нормално здраве му кажи – така работеха навремето комунистите. Така държавата никога няма да се промени към по-добро. Освен това как от концесията на летище София ще даваш пари за БДЖ ?! Тотален хаос в главите – или по-скоро интереси, далавери и нищо друго. Да не говорим, че ако е вярно, че Фрапорт си точи зъбите за София (факт), а Фрапорт е представен от една групировка (факт) и държи летищата във Варна и Бургас (факт) и националния авиопревозвач (факт), то накъде отиваме?

    1. Пристанище Варна е с рекордни товари не благодарение на държавата, а въпреки нея и благодарение на частни фирми като тези на Домусчиев, които главно изнасят и внасят през Варна. Хаосът е пълен наистина, защото се опитват да наливат от пусто в празно, а всеки знае, че БДЖ не само е празна, ами реално е фалирала. Може много да се спори дали летището е печелившо предприятие. По документи да, но реално печалбата за такъв ключов обект е минимален. Имат приходи от 140 млн. лв., а печалба само 3. Но това е така, защото държавата дава заплати над 50% над средната за държавата на персонал, които ще взима в частно предприятие минимална работна заплата. Фрапорт са доказан стопанин на летища и ако са те ще е добре. Тези 3 млн. лв., които всяка година влизат в държавния бюджет като печалба от летището така или иначе не ги усещаме, но поне частния инвеститор ще оправи летището и ще стане по-желано за повече авиолинии, а от това ще спечелим ние.

  3. Парцала Борисов още от първия си ден краде милиони, за това е тази концесия.

  4. Крайно време е вече да се направи тази концесия, за да започне да работи летището като хората. Държавата не може да се грижи да подобни предприятия, това е ясно. Всички на държавни постове гледат как да си клатят краката и да си вземат заплатките. Сещайте се чистачките на летище София колко вземат, при това без да чистят. Частните летища работят, примери много, вижте например Варна и Бургас през последните години как се развиха благодарение на концесията.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.