Германия: Никой не може да спре „Северен поток-2“

Принц Филип катастрофира

Алиша Кийс ще е водещ на музикалните награди „Грами“

Гори хранилище на химическия завод „Агрополихим“ в Девня

Депото за отпадъци в Кърджали от днес има компостираща инсталация

Петричкият Ескобар от 20 г. е недосегаем Село Тополница – Меката на дрогата в България

„Хийтроу“ е най-натовареното летище в света

Британското правителство: Втори референдум за Брекзит ще отнеме година

Осем души загинаха при взрив на кола-бомба в колумбийската столица Боготa

Гръцкото правителство прави копия на Договора от Преспа, ще информира гражданите

Силният вятър предизвика щети в Сливен

Банди разкостват къщи, села и заводи Свалят керемиди, греди и тухли, не оставят камък върху камък, оплакват се хората

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 18 януари 2019

Документите за F-16 при президента От „Локхийд Мартин” смятат, че сделка може да има до 9 месеца

Британският парламент гласува „План Б“ за Брекзит на 29 януари

Министър Николай Нанков: Две китайски компании са готови да вложат 1,5 млрд. евро в пътя Русе-Велико Търново и тунела под Шипка

Снимка: Веселина Ангелова

Две китайски компании са готови да вложат 1,5 млрд. евро в пътя Русе-Велико Търново и тунела под Шипка. Това обяви във вторник в Горна Оряховица министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков.

„Имаме възможност да изградим пътя Велико Търново-Русе с бюджетни средства, както и да стартираме част от него на етап или в пълнота, плюс тунела под Шипка. Подписахме и меморандуми за партньорство и разбирателство с Китай, включително и за втори мост над р.Дунав край Русе. Така имаме отворени две врати-за национално финансиране и по линия на публичното частно партньорство”, обяви Нанков.

Той допълни, че тази есен ще бъде решено кой от двата варианта ще бъде избран. „Преговорите с китайските инвеститори са в напреднала фаза и две от компаниите показаха голям интерес. Техни представители посетиха площадките на входа на Габрово, цялото трасе през Шипка, подстъпите, включително и връзката с АМ „Тракия” в Южна България, огледаха пътен възел в района на Казанлък”, изтъкна министър Нанков.

Той подчерта, че параметрите на китайските компании са изключително сериозни. „Говорят за инвестиция от няколко стотин милиона евро като първоначално вложение до 1,5 млрд.евро, колкото е стйността на цялата магистрала.Северна България ще бъде приоритетна за финансиране по линия на бюджетни средства”, обеща Николай Нанков.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството,кметовете на Велико Търново и Горна Оряховица Даниел Панов и Добромир Добрев, както и председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов откриха новия път от старата столица до железничарския град през Арбанаси.

„Трасето не бе ремонтирано близо 40 г. и тук ставаха много катастрофи, но в участъка вече ще се пътува много по –удобно“, заяви регионалният министър преди да излее ритуално менче с вода върху новия асфалт. Веднага след церемонията всички се отправиха да открият още един обект – улица „Иван Момчилов“, която отвежда към основната промишлена зона на Горна Оряховица. Отсечката бе рехабилитирана основно за 1, 6 млн. лв. по Оперативна програма „региони в растеж“. 1,8 млн.лв. с ДДС пък струва пълният ремонт на трасето от Арбанаси до Горна Оряховица, което бе отворено предсрочно специално за празника Голяма Богородица, който честваме на 15-ти август. на Арбанаси – 15 август – Голяма Богородица.Ремонтните дейности стартираха в края на май, а срокът на изпълнение бе 3 месеца. През есента бе ремонтиран и участъкът Велико Търново – Арбанаси, който бе изцяло преасфалтиран, на места – разширен, оформено бе и отводняване край шосето. Местата, на които съществуваше опасност от свлачищни процеси, бяха укрепени.

Цветан Цветанов пък съобщи, че е приключило строителството на рухналия миналата година мост към село Шемшево. Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет отпусна над 1,1 млн. лв. за изграждането на новото съоръжение, което е и най-прекият път от Велико Търново към няколко големи села в района, включително Леденик, Пушево, Буковец, Керека и др. Новият мост, който ще е основна връзка и с промишлената зона на Велико Търново, ще е с около 2 метра по-висок, широк 10 и дълъг близо 40 метра. Ще има две ленти за движение, осветление и ще бъде със завишена товароносимост.

„След дни правим първа копка на източния участък на автомагистрала „Хемус”, работим усилено по участъка от 10 км от Ябланица към Боаза. Предстои да стартираме с тръжните процедури за чисто строителство на трасето между Боаза и пътя Ловеч-Плевен. Догодина ще строим и тези 52 километра от АМ „Хемус”, а през октомври стартираме тръжните процедури за ремонт на пътя от Ловеч-Плевен към Велико Търново-Бяла. През септември очакваме произнасяне на ВАС по жалбатата по ОВОС-а и ако имаме решение в полза на Агенция пътна инфраструктура, ще стартираме процедурата по отчуждение за автомагистрата Русе-Велико Търново”, информира Нанков.

Попитан за строителството на трети мост над р.Дунав, министър Нанков отговори, че България има нужда от това съоръжение на базата на реалния трафик, както и това, че ще се изгражда пътя Велико Търново-Русе и ще се осъществява бърза връзка по коридор № 9 от Санкт Петербург, Хелзинки, Източна Европа, Молдова, Румъния, България за Близкия Изток.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. И какво ще искат в замяна? Или колко % ще е лихвата по кредита? Не нрябва ли тръжта процесура или пак евроатлангическа корупция?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.