Легенда на „Академик” – Свищов пребит зверски от цигани гастарбайтери

Със 186 км прелетя кола пред катаджийска камера в Търговище

„Третият пол“ – официален в Германия Човек вече може да се вписва като „различен“

Срив в комуникацията между пилоти и авиодиспечери спря временно полетите на летище Схипхол в Амстердам

Несебърският общинар Пейко Янков остава в ареста Ходел да изнудва съдружници заедно с Митьо Очите

Разследват внезапна смърт на бременна в осмия месец търновка

Трима пътници пострадаха в автобуси от градския транспорт

Премиерът Борисов: 130 млн. трябват за мостове, естакади и виадукти в лошо състояние

Красива бразилска скейтърка е страстен фен на футбола (ВИДЕО)

Челен сблъсък между кола и камион в Кирково, четирима души са тежко ранени

Равнището на регистрираната безработица продължава да е 5.7 на сто и през юли

Шефката на Агенцията по вписванията: Когато дойде време за оставки, всички ще разберат Манипулация и изчезване на данни не е възможно, увери Зорница Даскалова

Купата от Световното по волейбол идва в Шумен

Откриха нови 122 999 кутии цигари в тайници (СНИМКИ И ВИДЕО)

В Банско откриха пешеходна арт улица за 3,6 млн. лева

Минихеликоптер получи разрешение да се движи по шосе (снимки+инфографика) Чешки пилот изпревари компании, разработващи летящи коли

Минихеликоптерът "Жиродрайв" се превръща в пътно превозно средство след застопоряване на основния винт.

„Жиродрайв“ лети с бензин 600 км, стига с електромотор до бензиностанция

Докато производители на коли в цял свят се състезават кой първи ще изкара на пазара летяща кола, чешкият пилот Павел Бжезина тръгва по друг път – вместо да проектира кола, която лети, той създава „Жиродрайв“ (GyroDrive) – минихеликоптер, който се движи по шосето.

Инженерът и собственик на „Нирвана систъмс“ – компания, произвеждаща двигатели за малки летателни апарати, твърди, че неговото возило е първото в света, получило разрешение за движение по пътища и във въздуха.

„Доколкото знам, това е първият летящ апарат със сертификат за движение по пътища“, заяви Бжезина (51 г.) пред АФП в хангара на летището Пжеров-Бохорж в Източна Чехия. Според него всички се опитват да направят високоскоростна кола, която лети, но Бжезина, който има 30-годишен опит като пилот, избира друг подход. Неговото возило „Жиродрайв“ се базира на автожир – летателен апарат, който използва вертикален винт като хеликоптер, за да се движи нагоре-надолу, но и хоризонтален за придвижване напред.

Компанията на Бжезина купува оборудване за автожир от германска фирма и след това го сглобява и дооборудва със система, който позволява на пилота шофьор да превключва между бензиновия двигател, задвижващ винтовете и електромотора, който задвижва колелата.

Двуместният „Жиродрайв“ може да развие на пътя максимална скорост от 40 км/ч, като закара пътуващите с него до бензиностанцията или хотела. Той се нуждае от 100 метра за излитане и може да достигне максимална скорост от 180 км/ч, като може да прелети 600 км.

След кацането пилотът трябва единствено да застопори основния винт в съосие с „Жиродрайв“ и да изкара вградените табелки с регистрационни номера на кола, за да се превърне в автомобил за движение по пътищата.

Цените на возилото започват от 1,5 млн. чешки крони (57 000 евро), но може да се повишат до 152 000 евро в зависимост от оборудването.

Докато Бжезина планира да отиде до Лондон със съпругата си, която е също пилот, за да заведат там двете си деца с два апарата „Жиродрайв“, изобретатели от цял свят усърдно работят върху прототипи на летящи коли.

Най-близкият конкурент е в съседната Словакия, където компанията „Аеромобил“ вече е получила десетки поръчки за летящата си кола, която се очаква на пазара през 2020 г. Но сред многото други фирми по света, работещи в тази насока, е дори гигантът „Еърбъс“ (виж графиката).

0715-100-bg

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Ооооо изтрили сте ми мнението от вчера?!!! Нищо! Пак ще го напиша!
    Да товариш вертолет с акумулатори /по шосе е електромобил/ е все едно да вържеш гири за краката на състезателен кон. Акумулаторите по принцип са тежки, заемат много място, а могат да отдадат енергия за предвижване на малки разстояния. Това значи, че въпросният жироскоп си е вертолет, който може да се предвижи на 5-20 километра и да се зарежда с авиогориво. Та не ми говорете за шосейна кола въобще. Във въздуха и акумулаторите и елдвигателите не са нищо повече от баласт. И като такъв оскъпяват пътуването! Играчка за милионери, а не летяща кола е това творение. Колкото и да ви се иска да го направите сензация!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.