Инж. Мирослав Мазнев, КСБ: Асфалтът храни страшно много Помолихме премиера да не се огъва от политическо говорене, каза изпълнителният директор на строителната камара

Вижте какво реши Министерският съвет днес, 12 декември 2018

Посланик Анатолий Макаров: Надявам се „Турски поток“ да мине през България

6 години затвор за водача, който блъсна и уби балетистa Мартин Чиканов

“Анфийлд“ по план „Ататюрк“

Кметът на Шумен срещу нова цена на водата Призовава КЕВР да преосмисли увеличението

Вътрешният министър: Не е необходима промяна на мерките за сигурност в България

Четирима пешеходци ранени за ден във Варна

Вижте протеста на строителния бранш през обектива на „Труд“ (СНИМКИ)

Иззеха 150 000 къса цигари без бандерол във Видин

Автобус изгоря във Велинград Няма пострадали при инцидента

Финансовата директорка на Huawei бе освободена под гаранция в Канада

Домът за медико-социални грижи във Варна получи дарение от „Българската Коледа“ Робот за прохождане ще помага на болни деца

Петима загинали при стрелба в катедрала в Бразилия Секунди преди полицията да го залови, стрелецът се е самоубил пред олтара

Шефът на СДВР Ивайло Иванов е предложен за главен секретар на МВР

Минихеликоптер получи разрешение да се движи по шосе (снимки+инфографика) Чешки пилот изпревари компании, разработващи летящи коли

Минихеликоптерът "Жиродрайв" се превръща в пътно превозно средство след застопоряване на основния винт.

„Жиродрайв“ лети с бензин 600 км, стига с електромотор до бензиностанция

Докато производители на коли в цял свят се състезават кой първи ще изкара на пазара летяща кола, чешкият пилот Павел Бжезина тръгва по друг път – вместо да проектира кола, която лети, той създава „Жиродрайв“ (GyroDrive) – минихеликоптер, който се движи по шосето.

Инженерът и собственик на „Нирвана систъмс“ – компания, произвеждаща двигатели за малки летателни апарати, твърди, че неговото возило е първото в света, получило разрешение за движение по пътища и във въздуха.

„Доколкото знам, това е първият летящ апарат със сертификат за движение по пътища“, заяви Бжезина (51 г.) пред АФП в хангара на летището Пжеров-Бохорж в Източна Чехия. Според него всички се опитват да направят високоскоростна кола, която лети, но Бжезина, който има 30-годишен опит като пилот, избира друг подход. Неговото возило „Жиродрайв“ се базира на автожир – летателен апарат, който използва вертикален винт като хеликоптер, за да се движи нагоре-надолу, но и хоризонтален за придвижване напред.

Компанията на Бжезина купува оборудване за автожир от германска фирма и след това го сглобява и дооборудва със система, който позволява на пилота шофьор да превключва между бензиновия двигател, задвижващ винтовете и електромотора, който задвижва колелата.

Двуместният „Жиродрайв“ може да развие на пътя максимална скорост от 40 км/ч, като закара пътуващите с него до бензиностанцията или хотела. Той се нуждае от 100 метра за излитане и може да достигне максимална скорост от 180 км/ч, като може да прелети 600 км.

След кацането пилотът трябва единствено да застопори основния винт в съосие с „Жиродрайв“ и да изкара вградените табелки с регистрационни номера на кола, за да се превърне в автомобил за движение по пътищата.

Цените на возилото започват от 1,5 млн. чешки крони (57 000 евро), но може да се повишат до 152 000 евро в зависимост от оборудването.

Докато Бжезина планира да отиде до Лондон със съпругата си, която е също пилот, за да заведат там двете си деца с два апарата „Жиродрайв“, изобретатели от цял свят усърдно работят върху прототипи на летящи коли.

Най-близкият конкурент е в съседната Словакия, където компанията „Аеромобил“ вече е получила десетки поръчки за летящата си кола, която се очаква на пазара през 2020 г. Но сред многото други фирми по света, работещи в тази насока, е дори гигантът „Еърбъс“ (виж графиката).

0715-100-bg

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Ооооо изтрили сте ми мнението от вчера?!!! Нищо! Пак ще го напиша!
    Да товариш вертолет с акумулатори /по шосе е електромобил/ е все едно да вържеш гири за краката на състезателен кон. Акумулаторите по принцип са тежки, заемат много място, а могат да отдадат енергия за предвижване на малки разстояния. Това значи, че въпросният жироскоп си е вертолет, който може да се предвижи на 5-20 километра и да се зарежда с авиогориво. Та не ми говорете за шосейна кола въобще. Във въздуха и акумулаторите и елдвигателите не са нищо повече от баласт. И като такъв оскъпяват пътуването! Играчка за милионери, а не летяща кола е това творение. Колкото и да ви се иска да го направите сензация!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.