Полицията задържа мъжа, заплашил, че ще взриви мост в Киев

„Дубльор за Ада” пътува към Лондон

Нетаняху пред поражение на вота (ИНФОГРАФИКА)

Овладян е пожарът край летище София

Десислава Атанасова: Съкратеното съдебно следствие ще бъде отменено

Данък „телевизор” влиза в парламента По закон се плаща на електромер - по 3,36 лв. месечно за частни лица и по 14 лв. за фирми

Облагане на заеми между свързани лица

Нетаняху отмени участието си в Общото събрание на ООН заради политическата обстановка в Израел след изборите

Адвокати не харесвали Гешев, ах

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 19 септември 2019

Идва суха и топла есен Чака ни Коледа без сняг

Убийците без право за намаляване на присъдата

ООН ще изпрати експерти, които да анализират атаките над рафинериите в Саудитска Арабия

Депутатите „закрили” 1000 кметства Променят закон „на пожар”, за да узаконят местната власт

Голям пожар край летище София (ВИДЕО) Няма опасност за хората и аеропорта, съобщават от пожарната

Много суперколи имат един баща Починалият Фердинанд Пиех стои зад Veyron, Quattro, Phaeton, 911

Бившият шеф на концерна Volkswagen Фердинанд Пиех почина на 82-годишна възраст.

Превръща VW в световен гигант

Bugatti Veyron, Audi Quattro, VW Phaeton, Porsche 911 – общото между тези коли е не само фактът, че принадлежат на концерна Volkswagen, но и че са създадени по заръка на неговия бивш шеф Фердинанд Пиех. Тази знакова личност за автомобилната индустрия почина в края на август на 82-годишна възраст. Австрийският бизнесмен, инженер и внук на легендарния Фердинанд Порше, превърна групата VW в световен гигант, като привлече в нея култови марки като Bugatti, Bentley, Lamborghini и Ducatti, както и масовите производители Seat и Skoda.

Като млад конструктор Фердинанд Пиех оглавява отдела в Porsche за нови технологии и допринася не само за емблематичния модел 911, но и за легендарния състезателен автомобил 917, в който са комбинирани два 6-цилиндрови мотора в един 12-цилиндров. Машината е с мощност 520 к.с. и печели състезанието в Льо Ман през 1968 г.

В края на 70-те години на миналия век Пиех инсталира система за задвижване на четирите колела в Audi 80. Така се появява първото Audi Quattro с максимална скорост 220 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,1 сек. Тази кола печели световния рали шампионат. Впоследствие Пиех превръща Audi премиум марка с модела 100. Пак по негова идея през 1997 г. в Golf се инсталира мотор V6 с мощност до 190 к.с. Година по-късно излиза модернизираният “бръмбар” – VW New Beetle.

Пиех доказва, че VW е концерн и за бързи, луксозни и мощни коли. Първата лимузина VW Phaeton се превръща в официален автомобил на германския канцлер. Последният голям удар на бизнесмена е пускането на супермодела Bugatti Veyron.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.